Toon posts:

ms-word, tabellen, pdf als achtergrond. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een word-document dat ik gebruik om adresdragers te printen.
Ik voeg dan adresgegevens, uit een excelbestand, samen met het word
document en print de hele zooi uit.
De uiteindelijke adresdragers is A5, er staan er 8 op 1 vel. Het
formaat dat ik print is dus A3.
Nu moet ik logo's e.d. toevoegen aan deze adresdragers. Deze logo's
heb ik in PDF-formaat. Mijn vraag is dan ook, is er een manier om deze
PDF's als achtergrond ofzo te gebruiken in de cellen waar de adresgegevens
inkomen? Ik kan wel afbeeldingen toe gaan voegen, maar dan klopt er van
de opmaakt niet veel meer (de opmaak van deze adresdragers is door een
grafisch bedrijf gedaan. Grootte, afstanden e.d. van logo's moeten dus
gelijk blijven.)
Het liefst zou ik dus zien dat ik de kant en klare PDF als achtergrond van
de cellen in kan stellen en daar zo de adresgevens overheen kan zetten,
zonder dat de opmaak overhoop word gegooit.

Weet iemand hoe dat moet?

Alvast heel erg bedankt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Niet zo één twee drie natuurlijk, je kunt hooguit de PDF exporteren en dan als achtergrond afbeelding gebruiken. Of dat ook in tabellen kan weet ik niet, maar anders zul je creatief met tekstvakken moeten werken.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb ooit zoiets voor een vriend van me gemaakt.
Hij had een beveiligd pdf invulformulier gekregen en dat moesten ze elke keer printen en dan met de hand invullen :o en daarna weer inscannen voor hun archief of zoiets en hij wou het gewoon gelijk elektronisch hebben.

Ik heb toen een screendump van het pdf bestand gemaakt en dit als plaatje in een Word document gezet met als Wrapping Style "Behind Text".
Daarna heb ik daar overheen een tabel gezet en dan is het een beetje pielen met regelhoogte en kolombreedte om de tekst op de juiste plek over het plaatje heen te krijgen.

Het is wel ff wat werk om alles op de juiste plek te krijgen, waarschijnlijk moet je per veld een cel maken om alles precies op de goede plaats te krijgen, maar dat hoef je maar 1 keer te doen en daarna werkt het als een speer.

Als je het zo gaat doen raad ik je wel aan in de tabel van boven naar beneden te werken want als je bovenin de hoogte van een rij verandert schuift beneden alles weer op en da's niet zo handig.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Wist je dat Acrobat perfecte mogelijkheden heeft om elektronische formulieren te genereren? Onder andere de IB-groep maakt daar heel goed gebruik van.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Doe zoiets in Access! Maak een A6-rapportje, met wat witruimte, 2 kolommetjes en je kan deze prima opmaken, leuk grijswaarden afbeeldingkje erachter en voor elkaar. Dat gepruts in Word met etiketten!

Houdoe