Hoi ppl,
Met de volgende stored procedure kan ik het totaal aantal gewerkte uren van een gebruiker van een week uit de database halen. Om het percentage factuurabele uren te berekenen, deel ik de ene waarde op de andere.
Hier gaat het dus af en toe fout, omdat er een deling door nul voor kan komen.
Als TimeRegistrationHoursBilled 0 is zou ik dus de berekening over willen slaan en PercentageFactuurabel gewoon op 0 zetten. Ik ben na een uurtje zoeken niks wijzer geworden, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen
Het gaat trouwens om een MS SQL database.
Met de volgende stored procedure kan ik het totaal aantal gewerkte uren van een gebruiker van een week uit de database halen. Om het percentage factuurabele uren te berekenen, deel ik de ene waarde op de andere.
Hier gaat het dus af en toe fout, omdat er een deling door nul voor kan komen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT DISTINCT CONVERT(varchar(10),TimeRegistrationDate,105) AS [Datum], SUM(TimeRegistrationHours) AS [TotaalUren], SUM(TimeRegistrationHoursBilled) AS [TotaalFactuurabel], SUM((TimeRegistrationHours / TimeRegistrationHoursBilled) * 100) AS [PercentageFactuurabel] FROM tblTimeRegistration ... |
Als TimeRegistrationHoursBilled 0 is zou ik dus de berekening over willen slaan en PercentageFactuurabel gewoon op 0 zetten. Ik ben na een uurtje zoeken niks wijzer geworden, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen
Het gaat trouwens om een MS SQL database.