Toon posts:

Voeding van een FX5900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende : Ik weet niet of het al een keer is behandeld, want ik kon het hier niet vinden..... Ik heb een nieuwe videokaart gekocht een ASUS V9950SE (FX5900)
en daar zit een extra voeding-aansluiting op....goed maar ik heb alle voedingsaansluitingen al gebruikt, dus wat heb ik gedaan ik heb de voedingskabel van de HD-'s gesplitst in 3 aansluiting DUS m.a.w. er gaat op één kabel 2 aansluitingen naar de HS-'s (60 & 80 GB) en de derde gaat naar de videokaart.

MIJN VRAAG : IS DIT VERANTWOORD ??? of is het gewoon een kwestie van proberen of de splitsing op een andere kabel zetten bijv. de cd-rom.

Alvast bedankt voor de antwoorden..........

Mobo: Gigabyte K7 Triton - DDR1GB 333Mhz - XP Athlon 2200+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik denk zelf dat je hem beter kan splitsen bij de cdrom spelers... aangezien je die niet fulltime gebruikt. dus het minste stroom verbruiken...
Natuurlijk onzin als ik het zo zzeg, maar voor mijn gevoel zal ik hem dus wel splitsen bij de cdrom spelers

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ik zou niet weten waarom niet. Het is puur een voedingskwestie. Normaal mag je een kabel zeker wel één keer opdelen in twee in plaats van één molex. Het enige waar je tegenaan kan lopen is dat de kabel van je voeding teveel weerstand biedt, maar bij jou acht ik die kans klein, omdat je nog niets hebt gesplit.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:59

Thandor

SilverStreak

Welke voeding heb je ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Een standaard voeding van 300W

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Is het dan niet verstanding een betere te kopen die ook meer molexen heeft zodat je de videokaart weer op een nieuwe " lijn' kunt aansluiten?

Zolang je maar geen Q-Tec koopt :(

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 16-03-2004 13:02 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aangezien de kabels allemaal vanuit hetzelfde punt komen maakt het niks uit. Je kan het dus gewoon aansluiten. Mocht je pc instabiel worden dan moet je een krachtigere voeding aanschaffen.
AMD-FreaK schreef op 16 maart 2004 @ 13:00:
Zolang je maar geen Q-Tec koopt :(
Goed onderbouwd enzo _/-\o_ :|

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

Hier wil ik ook even op reageren.

Ik heb een Zalman 400Watt voeding met 1 harddisk van Western digital en een Asus V9950Ultra. Daarnaast heb ik ook nog 2 blauwe neon lampjes van Recom in mijn PC zitten.

Eén zo'n voedingskabel verdeelt zich over 3 connectors. Ik had nog zeker 1 zo'n complete voedingskabel over en heb daarop de neonlichten aangesloten en de videokaart............dit ging dus niet goed. Ik kreeg telkens als mijn videokaart aan het werk was, van die flikkerende neon lichten.........en bovendien waren deze lichten erg zwak. De performance ging ook wel een beetje achteruit tijdens Splintercell.

Het bleek dus dat ik deze 2 beter niet samen kon aansluiten, want de kabeltjes van de neon lampjes begonnen ineens bruin/zwart te worden, leek me geen veilige neon kleur dus had ik de videokaart maar van die lampjes afgehaald.
Vreten die lampjes zoveel stroom dan?

Nu heb ik op 1 complete voedingsconnector de videokaart en mijn thermaltake hardcano op aangesloten. Geen probleem meer.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Zolang je maar geen Q-Tec koopt
-
Goed onderbouwd enzo _/-\o_ :|[/quote]

Ik heb um zelf ook (420Watt), maar het is echt een slecht apparaat. Slechte molexen.
Er stond bij Ultra Silent.....not :(
Heb toen de 2 fans vervangen voor stillere.
Voltages zijn ook heel slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 16-03-2004 13:34 ]

Verwijderd

Deathchant schreef op 16 maart 2004 @ 13:30:
Hier wil ik ook even op reageren.

Ik heb een Zalman 400Watt voeding met 1 harddisk van Western digital en een Asus V9950Ultra. Daarnaast heb ik ook nog 2 blauwe neon lampjes van Recom in mijn PC zitten.

Eén zo'n voedingskabel verdeelt zich over 3 connectors. Ik had nog zeker 1 zo'n complete voedingskabel over en heb daarop de neonlichten aangesloten en de videokaart............dit ging dus niet goed. Ik kreeg telkens als mijn videokaart aan het werk was, van die flikkerende neon lichten.........en bovendien waren deze lichten erg zwak. De performance ging ook wel een beetje achteruit tijdens Splintercell.

Het bleek dus dat ik deze 2 beter niet samen kon aansluiten, want de kabeltjes van de neon lampjes begonnen ineens bruin/zwart te worden, leek me geen veilige neon kleur dus had ik de videokaart maar van die lampjes afgehaald.
Vreten die lampjes zoveel stroom dan?

Nu heb ik op 1 complete voedingsconnector de videokaart en mijn thermaltake hardcano op aangesloten. Geen probleem meer.
Hmmm klinkt niet lekker nee

Ik zelf gebruik ook tich door lus kabeltjes omdat ik heel veel schijven in me computer heb maar het werkt allemaal perfect met een 350W power supply

Ik zelf denk dat je gewoon even moet kijken wat de prestatie van je voeding is

3.3V lijn en 12V lijn als die niet zo veel onder of boven licht moet het op zich gewoon kunnen

Schommelt hij te veel om laag of omhoog raad ik zeker aan een betere voeding te kopen omdat het systeem onstabiel kan worden of erger dan dat mischien....

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AMD-FreaK schreef op 16 maart 2004 @ 13:34:
Zolang je maar geen Q-Tec koopt
-
Goed onderbouwd enzo _/-\o_ :|
Ik heb um zelf ook (420Watt), maar het is echt een slecht apparaat. Slechte molexen.
Er stond bij Ultra Silent.....not :(
Heb toen de 2 fans vervangen voor stillere.
Voltages zijn ook heel slecht.[/quote]
Misschien is er iets mis met die van jou, maar dat wil niet direct zeggen dat alles van q-tec slecht is. Ik heb zelf een 550watt met fans op 7 volt, en hij is zo lekker stil en krachtig genoeg om mee te kunnen oc'en.

Het moet dus zijn "ik vind q-tec slecht" i.p.v. "q-tec is slecht"

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:34:
[...]

Hmmm klinkt niet lekker nee

Ik zelf gebruik ook tich door lus kabeltjes omdat ik heel veel schijven in me computer heb maar het werkt allemaal perfect met een 350W power supply

Ik zelf denk dat je gewoon even moet kijken wat de prestatie van je voeding is

3.3V lijn en 12V lijn als die niet zo veel onder of boven licht moet het op zich gewoon kunnen

Schommelt hij te veel om laag of omhoog raad ik zeker aan een betere voeding te kopen omdat het systeem onstabiel kan worden of erger dan dat mischien....
Zalman is bij Tomshardware als 2e beste voeding in categorie 400-450Watt en levert hoog rendament. Mijn waardes
12V : 11.799
3.3V: 3.376
5V : 5.174

mooie waardes dacht ik toch

Conclusie: http://www6.tomshardware....09/power_supplies-18.html

http://www6.tomshardware....09/power_supplies-14.html

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

ja ziet er perfect uit maar ja ik weet dat zalman rulez maar de voeding kan best niet helemaal in orde zijn waardoor hij niet werkt zoals hij normaal gesproken zou horen te werken niet? ;) maar dat ziet er ok uit iedergeval dus je kan best lekker splitten :P

Verwijderd

+3.3 3.39
+5 5.07
+12 12.35

Dit met een Thermaltake 480 watt voeding
2500+ Barton
3 HD (2X western 120 gb 8 mb Cache 1X40 GB 2MB Cache)
Gigabyte 9600 pro
3 outtake fans
Soundblaster live
Tv kaart (Leadtek xp2000 de luxe)
2 Neon buisjes
Cooler Whisper rock 3

Goeie regelbare voeding lekker stil
Pagina: 1