Nvidea koopt 3DFX !!!!!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt waar :

www.nvidia.com/Home.nsf/nvidianews1.html
www.nvidia.com/news.nsf/121500faq.html

Bye bye aankomende 3dfx producten, Bye Bye support voor Voodoo kaarten...

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Damn wie had dat gedacht (ik niet iig) ... ;(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nou de....... :)
Ik had dit ondanks alle tegenslagen voor 3DFX echt niet verwacht, had eerder verwacht dat ze weer chips gingen verkopen aan 3rd party's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook t.net.

slechte zaak imo, ik zag eindelijk uit naar een niet nvidia kaart (rampage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 00:48
nvidea koopt helemaal nix. nVidia wel.. Zorry kon het niet laten jouw op dese vout te weizen. :D

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

NEEEEEEEE!!! :(

====
15. What does this mean for the graphics industry?
The combined expertise and technology will result in unmatched technical strength. We will be well positioned to leverage our graphics franchise into the world's most important existing and emerging visual communications platforms.
====

Volgens mij staat hier een verkapte boodschap:
Wij zijn aleenheerser op de videokaart markt nu en zullen alle concurrenten aanklagen en consumenten afrippen met ongelooflijk hoge prijzen

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doet me erg denken aan Creative Labs dat Aureal opkoopt, alle chips, technologie en merknamen belanden bij de concurrent, terwijl alle verantwoordelijkheid voor driver development en kaart productie, aan het rest bedrijfje wordt overgelaten dat zich enkele dagen/weken later failliet laat verklaren. (als ik het goed begrijp mag 3dfx niet eens meer Voodoo kaarten of drivers maken)

dit is simpelweg de totale eliminatie van 3dfx, wonderlijk dat ze daar mee akkoord zijn gegaan

Het enige wat ik mij afvraag is of we ooit nog die VoodooTV FM zullen zien? denk het niet

TempesT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!

Daar gaat de Rampage!!!!!!!! NEEEEEEEEEEE :'(

Daar gaat mn Driver-ondersteuning!!!!!

Daar gaat mn hippe HSR!!!!!!!!!!!!!!

Laten we hopen dat Nvidia nu ook fatsoenlijke 3dfx technieken in de geforces zet dan heb ik er al minder problemen mee (glide, motion-blur , HSR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 09:19
Niet overdrijven.

de deal is pas geheel afgerond in 2002. Tot die tijd verwacht ik nog gewoon proucten van 3dfx. Ik denk dat de nieuwe VSA-101 nog wel zal komen. Ook zullen VooDoo TV kaarten e.d. nog wel leverbaar blijven. Alleen zullen we de spectre denk ik niet mogen meemaken. Dit is waarschijnlijk een serieuze concurent voor de Geforce 2.. En zal waarschijnlijk (door agreements) niet uit mogen worden gebracht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mijn god ...

ok, we gaan even slakken zout leggen :+

Het is "nVidia", waarom zetten zoveel mensen er altijd een "e" in ipv een "i" ?
Het is trouwens ook 3dfx, al sinds de VooDoo 2 schrijven ze het zelf niet meer in CAPITALS, en verder wil ik graag een stukje van Terry Pratchett quoten:
" ... 'And all those exclamation marks, you notice? A sure sign of someone who wears his underpants on his head' "
* JumpStart is aan het dollen ;-) ;) ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 15:49

WiD

Dat was toch te verwachten. Als 3dfx die rechtzaak over multi-texturing zou winnen (en daar zag het wel naar uit http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13816), was het voor nVidia goedkoper om gewoon 3dfx over te kopen.
Er waren trouwens al vroeger speculaties in die richting http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, en zullen we nu nog iets zien van die nieuwe 3dfx kaart? Je weet nog wel, die met 52bits per pixel... Als NV dat in zijn chips moet stoppen (als ze daar al niet mee bezig waren) dan kunnen we er nog een goed jaar op wachten =(

Enne, een deel van 3dfx wordt overgenomen? Welk deel blijft eigenlijk over? De schoonmaker en receptioniste ofzo? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mmm, ik heb hier nog een VooDoo2-Monster 3d2 liggen.... DIe goede oude tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HOOP HOOP HOOP HOOP HOOP dat ATi net als bij de Radeon weer onverw8 allerlij technologie uit de grote hoed tovert om zo nVidia bij te blijven, ze zullen hun best moeten doen maar ik blijf toch bij de underdog, altijd een zwak voor :)

wel leuk puntje: ATi en nVidia hebben nu beide Multiproc technologie HELLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO framerates

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er dan wel weer een afsplitsing van ex 3dfx (to nVidia)engineers die weer een apart bedrijfje zullen opstarten en voor een verrassing zorgen ;)

Aangezien AMD ook een afsplitsing is van Intel. Maar ja, daar heeft AMD dan ook wel een tijdje over gedaan.

Nee, ik hoop gewoon vreselijk dat de techniek van 3dfx niet teveel vervuild zal worden met de incompatibility van nVidia op dit moment in vele games (hoewel dit natuurlijk opzienbarend af zal nemen naar mate alle games op die chips zullen worden gebaseerd). ALS er ooit nog 3dfx-technologie zal verschijnen.

En in de HELE verre toekomst zie ik dit: De computer wordt net zo compatibel als een console met games, aangezien er voor de meeste componenten nog maar 1 of 2 manufacturers aanwezig zullen zijn die praktisch hetzelfde aan zullen bieden, maar onder een andere naam (Radeon/GTS2 bijvoorbeeld, of Pentium3/Athlon).

Verschil zal er bijna niet meer zijn en compatibility zal hopelijk groeien. EN NIET DE PRIJZEN GVD!!! (shiver)

Als we nu maar niet een grote Big Brother krijgen die ons geeft en die wij zullen danken en prijzen.....bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
  • Laatst online: 12-09 21:10
gouw effe mijn voodoo 5 slopen
misschien krijg ik dan een mooie geforce omdat het nu hun fabriek is >:)
en voor maar 100 miljoen > lunchgeld voor billy gates waarom heeft hij de shit niet gekocht en effe 1 miljard geinvesteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Laatst online: 08-09 11:43
hoe zit het met de drivers voor de voodoo 5500? heeft het nou nog zin om die kaart te halen...?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal de prijs van een V5 5500 ook omlaag gaan? Afgezien van de 'normale' prijsverlagingen na een bepaalde tijd. Dan is zo'n kaart misschien nog wel interessant als budget kaart ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLOOTTE :( :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Laatst online: 20:30
En hoe gaat het nieuwe bedrijf heten?

"nVoodia" ofzo?

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou, lijkt 8X FSAA in de GeForce IV jullie niet cute? >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK lees hier dat nogal veel mensen zich zorgen maken over de prijzen. Ik denk dat dit allemaal nogal meevalt, marktwerking zal ook grote bedrijven (nvidia / Intel) dwingen hun prijzen of produkten marktconform aan te bieden. Uiteindelijk is het "de consument" die bepaalt wat er gekocht wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Wat mij wel opviel was deze quote uit het persbericht van 3dfx:
``We expect that the combined technologies of 3dfx and NVIDIA will continue the legacy that 3dfx began in 1994,'' Leupp continued. ``NVIDIA is the number one supplier of graphics technology to the OEM market. With the addition of 3dfx's high-quality technology that leads the retail market, we believe the combination of the two will result in even greater PC graphics leadership.''
Ik denk dat dit tekenend is voor de ondergang van 3dfx, hoezeer hun concurrentie ook nodig was op de markt. Ze gaan er nl. nog steeds van uit dat ze 'leader' zijn in de retailmarkt. Een reality check is daar niet overbodig.
Pagina: 1