Toon posts:

reken raadseltje

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl een man zijn hond uitlaat langs een rechte landweg, ziet hij in de verte een vriendin wandelen.
Ze zwaaien naar elkaar en de hond rent vooruit om haar te begroeten.
Meteen wanneer de hond haar heeft bereikt, draait hij om en rent rechtstreeks terug, dan draait hij weer om en rent terug naar het meisje, dat ondertussen dichterbij is gekomen.
De hond gaat door met op en neer rennen, totdat de twee vrienden elkaar ontmoeten.
Gesteld dat de twee zich aanvankelijk op één kilometer afstand van elkaar bevonden en dat ieder van hen drie kilometer per uur loopt en de hond negen kilometer per uur, wat is dan het aantal keren dat de hond heen en terug is gerend en wat is de totale afstand die hij heeft afgelegd ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh... is dit huiswerk ofzo?

edit: vrij simpel trouwens... Maar ik heb ff geen zin om het uit te rekenen... Afstand was 1 kilometer, doet de hond met 9km/u 6 2/3 minuut over... In diezelfde tijd loopt de vriendin x... De gozer van de hond ook... Dus op het moment dat de hond terug mag, weer hetzelfde rekensommetje, minus dezelfde afstand als net berekend... En de rest mag je zelf doen...

[ Voor 87% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2004 12:19 ]

Verwijderd

Wat is er leuk aan dit raadseltje? Ik bedoel het is niet echt een uitdaging of intressant, het doet mij denken aan de wiskunde uit de eerste klas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 12:17 ]

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
2 (2 personen) maal 3 km/h is 6 km/h. Duurt dus 10 min voordat ze bij elkaar zijn. 1/6*9 km/h (van de hond) is 1,5 km. Het aantal keer dat die heen en weer rende, denk er nog even over na.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:03
Ze lopen samen 6 km/u. Dus duurt het 10 minuten voordat ze elkaar ontmoeten .
De hond rent 9 km/u = 1,5 km per 10 minuten.
Hoeveel keer de hond heeft moeten keren weet ik zo even niet.

Verwijderd

Dit heeft weinig met wetenschap te maken, het is een rekensommetje zonder enige wetenschappelijke achtergrond. Aangezien W&L een forum over wetenschap is, hoort dit topic hier niet. Dus gaat het dicht.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 12:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.