Toon posts:

Op welk moment (XP) activeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een LEGALE kopie van (XP) gekocht en deze op een nieuw systeem geinstalleerd. Nu heb ik nog zo'n 15 dagen over voor activering. Echter, wat is het beste moment? De basis van het systeem is gebouwd: moederbord, grafische kaart, c-schijf, voeding, geheugen (en tijdelijke CD-ROM). Er moet nog van alles bij aan gebouwd worden: DVD-ROM, DVD-Writer, 4x ATA HD, 2x SATA HD, RAID Controller, e.d.
Na het lezen van allerlei discussies DENK ik dat ik het beste eerst het systeem af kan bouwen en dan pas activeren omdat ik anders moet re-activeren.
Klopt dit of kan ik toch beter zsm activeren?

Dank,

Jeth

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 19:40
Ik denk dat je idd eerst het systeem verder kan afbouwen, dan misschien xp herinstalleren en dan activeren :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je nog veel hardware gaat toevoegen, lijkt een weekje wachten me inderdaad aan te raden :)

edit: trouwens welkom op GoT :*

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 16-03-2004 11:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ik heb een LEGALE kopie van (XP) gekocht
:o 8)7

Er zijn geen legale kopiëen te koop hoor... Of je koopt een origineel met licentie of je koopt een illegale versie. Maar goed, het heeft geen betrekking op je vraag en het antwoord. Maar mocht je in de veronderstelling zijn dat je een legale kopie hebt gekocht dan ben je opgelicht. :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 01:03

Garyu

WW

Merely schreef op 16 maart 2004 @ 12:03:
[...]
:o 8)7

Er zijn geen legale kopiëen te koop hoor... Of je koopt een origineel met licentie of je koopt een illegale versie. Maar goed, het heeft geen betrekking op je vraag en het antwoord. Maar mocht je in de veronderstelling zijn dat je een legale kopie hebt gekocht dan ben je opgelicht. :P
Huh, wat is dat voor een onzin? Als je hier bij de ICTheek van de TU/e een cd'tje haalt met Photoshop (á 300 euro's ofzo), dan krijg je echt een kopietje. Je licentie is wél echt, maar de software staat gewoon op een CD-Retje.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Hee, dank voor de snelle reacties. TOP! Ik zal inderdaad alles met spoed inbouwen en testen voordat de 30 dagen om zijn.
Overigens, Merely, je zou gelijk hebben als het om een gebrand CD-tjes gaat. Gelukkig is het een legale uit de winkel. Nietemin een kopie. Het origineel zal wel ergens in Redmont in een atoombunker liggen.
:-)
Jeth

Verwijderd

Topicstarter
Of het moet uit de ICTheek komen!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Certificaat van echtheid:

Als u echte Microsoft-software wilt hebben, moet u kijken of de verpakking die u in de detailhandel vindt, is voorzien van de COA-label.

De COA die hier wordt weergegeven, wordt al sinds mei 2000 gebruikt. Eerdere versies van Microsoft-besturingssystemen zijn van licht afwijkende COA-versies voorzien. Deze bevinden zich op de rechterrug van de in de winkel gebruikte verpakking
Besturingssysteemsoftware die in de detailhandel verkrijgbaar is, is normaal gesproken van minstens twee antivervalsingskenmerken voorzien: de label met het certificaat van echtheid (COA) en cd's met hologrammen van rand tot rand.
Als er bij aanschaf van een Microsoft produkt middels detailhandel één van de twee echtheidskenmerken ontbreekt dan is er sprake van een illegale versie... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Reactivatie is geen probleem hoor. Als ie zegt dat je aan het maximum activaties zit, ff Ome Bill bellen op het gratis nummer dat in de Activatiewizard staat, je legt het uit dat je wat hardware vervangen hebt en krijgt meteen een werkende installatie-ID. Doen ze gelukkig totaal niet moeilijk over.

Verwijderd

Topicstarter
Echt waar, alles zit er bij, labels, etc.
Dank King Louie voor de laatste toevoeging.
Ik ben inmiddels druk aan het knutselen om het apparaat af te bouwen.
Dank iedereen.
Jeth
Pagina: 1