Toon posts:

[sitecom] 100g+ daadwerkelijk op 100mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik moet voor mijn opleiding de sitecom router 100g+ (WL-122) samen met een sitecom PCMCIA 100g+ (WL-120) testen.
Nu kun je op de router aangeven dat hij op zogenaamd 100mbps kan draaien door de TURBO aan te vinken. Op de netwerkkaart kan ik hem op auto of anders max 54mbps selecteren. De verbinding geeft ook aan dat hij op 54mbps draait.

Ik wil hem wel eens zogenaamd op 100mbps zien draaien. Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt instellen?

Heeft er iemand ervaring met dit apparaat? Wat zou de maximale snelheidsoverdracht zijn?

Alvast bedankt!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23
Uit de sitecom faq:

Q: Tijdens het gebruik van mijn 100Mps draadloze netwerk, geeft Windows aan dat de verbinding 54Mbps is. Wat is er fout gegaan?
A: Dit is geen fout, maar dit komt omdat Windows de 100g+ techniek (nog) niet kent als een draadloze standaard. Hierdoor zal Windows aangeven dat de verbinding 54Mbps is, aangezien 100g+ afgeleid is van de 54Mbps 802.11g standaard. De hardware onderling zorgt voor een hogere doorvoersnelheid dan bij een standaard 54Mbps verbinding.

Als je het mij vraagt is dat hele G+ onzin, heb 'm hier ook en werkt ook ruk

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een bestand van 100mb over het netwerk gepompt en haalde een snelheid van 20mbit / sec. Dat moet beter kunnen lijkt me. Maar hoe?

Ik was idd op de hoogte dat windows max 54mbit aangeeft.

• sig69
Dat moet inderdaad beter kunnen ja. Hoe? Geen idee. Die van mij doet 16 Mbit. Ik heb hierover ook gecommuniceerd met sitecom, maar het enige wat die kunnen vertellen is dat je alle kanalen moet proberen. Daarna beef het erg stil (oftewel: "dit wordt ingewikkeld, niet reageren!!")

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Ik heb hierover met een vertegenwoordige gesproken van sitecom
Het principe is als volgt

Aan beide kanten zit een stukje software dat de data zegmaar inzipt vervolgens word het overgezonden en aan de andere kant weer uitgezipt. Als je dan kijkt wat de totale data is die je hebt overgezonden en de tijd die het erover doet kun je dus die 100mbs halen volgens hun MAAAR: Het "inzippen" en "uitpakken" word niet meegerekend (de tijd die dit kost) oftewel veel meer snelheid als 54 haal je al snel niet meer.

Theoretisch vertelde hij mij dat het ongeveer rond de 75 zou moeten kunnen liggen (ideaal geval)

ideaal geval = ergens waar totaal geen radio storing is en de machines erg dicht bij elkaar staan ! :?

Verwijderd

Topicstarter
Een top product, als consument denk je een supersnel draadloos netwerk aan te schaffen. In de volksmond noemen we dit pure naaierij! Heb je die dozen wel eens gezien? 100MBPS transfer speed, nah dan kom je als onwetende consument mooi van een koude kermis thuis.
Ofschoon ik het zip idee een prima idee vind maar verkoop het dan niet onder de noemer 100mbps.

Hoe zit dat trouwens als ik al een zip bestand wil versturen? Een zip in een zip zet naar mijn idee weinig zoden aan de dijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een klein vraagje:
Is er iets van een tooltje om de doorvoersnelheid te meten? Ik wil weten wat de exacte cijfers zijn en geen natte vinger werk.

Iemand een idee?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:12

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:03:
Een top product, als consument denk je een supersnel draadloos netwerk aan te schaffen. In de volksmond noemen we dit pure naaierij! Heb je die dozen wel eens gezien? 100MBPS transfer speed, nah dan kom je als onwetende consument mooi van een koude kermis thuis.
Ofschoon ik het zip idee een prima idee vind maar verkoop het dan niet onder de noemer 100mbps.

Hoe zit dat trouwens als ik al een zip bestand wil versturen? Een zip in een zip zet naar mijn idee weinig zoden aan de dijk.
idd, als ze van 54mbit naar 100mbit willen puur door compressie dan is dat totale waanzin. Dat zou namelijk betekenen dat je de data moet compressen tot minder dan 50% van de originele grootte, zelfs veel minder dan 50%, aangezien je idd ook nog moet compenseren voor de tijd die de compressie vereist. Dat lukt je hoogstens bij tekst bestanden ofzo, waar nog totaal geen compressie op is losgelaten, maar op mp3's, divx films, zipjes etc. etc. haal je dat inderdaad nooit van z'n leven. Is dus idd pure misleiding.

Om je huidige netwerkverkeer (doorvoersnelheid) te bekijken kun je een programma als DUmeter gebruiken, of abmon (www.iarsn.com).

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 16-03-2004 13:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• sig69
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:18:
Nog een klein vraagje:
Is er iets van een tooltje om de doorvoersnelheid te meten? Ik wil weten wat de exacte cijfers zijn en geen natte vinger werk.

Iemand een idee?
Wij hebben networx gebruikt, aangevuld met tijdmetingen en zelf berekenen.
(Inderdaad, ik ben er een van die andere groep)

Roomba E5 te koop

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Met wlan haal je van de 54Mbs maximaal 20Mbs. Ga maar eens zoeken, er is veel meer overhead dan bij bekabeld lan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sig69
Dat zal wel, maar sitecom verkoopt dit product als zijnde 100 Mbit. Tuurlijk verwacht ik niet dezelfde prestaties als bij een bekabeld netwerk, maar 40Mbit ofzo zou toch wel netjes zijn.

Roomba E5 te koop

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

sig69 schreef op 16 maart 2004 @ 14:02:
Dat zal wel, maar sitecom verkoopt dit product als zijnde 100 Mbit. Tuurlijk verwacht ik niet dezelfde prestaties als bij een bekabeld netwerk, maar 40Mbit ofzo zou toch wel netjes zijn.
Tja dat verkocht wordt als 100mb zal best, en dat is ook vast wel zo.. in ruwwe data, maar niet in netto. En er zal vast een sterretje staan dat het maar 54mb is en afhankelijk van zaken etc...

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sig69
Sitecom: "De nieuwste 802.11g+ high speed wireless LAN standaard heeft een overdrachtsnelheid tot maar liefst 100 Mbps!"
Leuk feitje: G+ is geen standaard!

Roomba E5 te koop

Pagina: 1