Voltage Athlon + GFD

Pagina: 1
Acties:

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

OK, ik heb dus een Athlon 500 op 700 MHz draaien op 1,75volt..

Draait tie nu al een jaar op en dus nooit problemen..

Alleen 750MHz lukt dus gewoon niet. Op welk voltage ik hem dan ook zet, hij blijft hangen tijdens opstarten van windows.
Nu begon ik me dus af te vragen of hij op 700MHz wel echt op 1,75v moet draaien, dus ik gisteren ff proberen: 1,6v en draait nu nog steeds (met koe) (en vraag me niet waarom hij ooit op 1,75v is gezet...)

Wat ik me dus afvraag is of het misschien aan m'n GFD ligt? Ik krijg zo et idee dat het voltage instellen niet werkt... Aangezien ik best veel mensen ken die hun Athlon 500 wel op 750 of 800 krijgen, lijkt het me vag dat die van mij het niet kan, want bijna niemand lukt 700MHz op het standaard voltage?

Ik heb trouwens een MS6167 dus voltage uitlezen is ook niet mogelijk... Heeft iemand een idee hoe ik erachter kan komen waar of die GF echt niet werkt?

Verwijderd

Ik denk dat je op een gegeven moment met cache dividers moet gaan werken, ik zit zelf ook een beetje op een rand, nu 600@800#1.9v en om verder te gaan, vermoed ik dat ik zo'n cache divider proggie moet hebben, ik kan je alleen daarin nog niet verder helpen omdat ik net op dat punt ben aangekomen.

successsss :)

PS.

je moet niet al te veel verwachten, omdat de 500 en 600 (meeste van de 600 zover ik weet)gemaakt zijn met .25 micron technologie en die schijnen moeilijker over te klokken dan alles wat daarna is gemaakt met .18 micron, heb ik een keer gelezen.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Mijn 600Mhz Athlon (.18micron) krijg ik ook niet hoger dan 800, zelfs al zet ik het voltage op 1.9V, het is denk ik gewoon een kwestie van geluk hebben hoe hoog ie komt.

Motherboard Monitor is een heel erg handig programma'tje om je voltages en temperatuur sensors aftelezen.

Verwijderd

Ik geraak hoger dan 1GHz maar dan moet ik men voltage verhogen van 1.8v naar 2v. Pas op 2v haal ik 1050. 1050 draaide stabiel maar de levensduur zal met die 0.2v wel sterk verminderen, daarom was het me die 50 niet waard.

Ik heb wel men Cache moeten verminderen vanaf 950MHz (Toolke da men Bios edit).

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Nou ja, dan 'maar' gewoon 700 MHz :)