Toon posts:

[Laptop]Welk merk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen, ik ben alleen nog aan het twijfelen aan het merk (denk nu aan Toshiba of een Sony). Maakt het qua kwaliteit veel uit als ik voor een Acer, een Asus of een Toshiba gaat.

Kortom welk merk is de Ferari onder de Laptops ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 11:45 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet het niet, dat verschilt zo erg per serie. Wat ik zo lees is dat er bij de Acer laptops problemen zijn met de TravelMate 800 serie. De gekste problemen zie je langskomen, die valt voor mij al af. Dan heb je Asus waar niet het M6000N topic wat problemen zijn met een loslatend randje rond het touchpad. Maar het S5200 topic is weer een en al positief. Ook zijn er van Acer laptops die wel goed zijn.

Ik ga zelf voor Dell, goede ervaringen mee, weinig klachten over gelezen, dus tsja... 't Blijft afwachten.

Ik zou dus gewoon goed de topics over de laptop die je overweegt doorlezen, dat is de enige manier om aan ervaringen van gebruikers te komen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Mijn persoonlijke ervaringen met de travelmate 663lmi van Acer zijn zeer goed, maar als ik zo het topic lees van de tm8xx zou ik die niet zo snel kopen!

Het ligt er ook aan wat je er mee gaat doen natuurlijk, ik dacht namelijk dat er in bepaalde dell laptops een aluminium frame in zat gebakken dit is natuurlijk ideaal als er veel mee gereist word.

http://www.designyourgoogle.com

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb erg veel ervaring met Acer laptops, ze presteren over het algemeen zeer goed, alleen de build quality is benedenmaats.

Maar wat wil je? De laptops zijn niet voor niks meestal 10% goedkoper dan andere merken.
Ook maakt het wel uit of je een TM80x neemt of een Aspire 160x, de TM is heel erg dun en dus fragieler.

Ontopic: Sony, zeker als je er 1 koopt met zon nieuw scherm, ik weet niet precies hoe ze heten (dacht onyx black) maar die zijn MOOI :9~ veel mooier dan de meeste laptop TFT's
En ook qua kleuren perfect

Verwijderd

Ik zou zeggen, als je een hele robuuste wil hebben, ga voor een IBM. Werk al 5 jaar op Thinkpads, heb nu de T40p en ben er zeer tevreden over. Neem wel je creditcard mee, die dingen zijn gruwelijk duur. Gelukkig heb ik 'm niet zelf hoeven betalen.
M'n vriendin heeft een Acer, is ook een prima ding voor 1/3 van wat mijn IBM gekost heeft.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Acer gaat naar verhouding wel erg vaak stuk, service is ook nog een keer niet best... Mijn ervaring is juist dat die enorme modellen (zoals de Aspire 1600 serie) echt veel vaker stuk gaan dan de compactere modellen...

Maar bij vrijwel alle merken voel je het direct of iets robuust is of niet: gewoon vasthouden, beetje voorzichtig drukken op verschillende punten. Als je speling voelt gaat het eerder stuk. Is met alle brakke series notebooks zo: Aspire 1600, Toshiba Satellite 1800, A20 enzo... Series die nauwelijks stuk gaan, zoals de Satellite 1400 serie, A10, A30, A40 voelen gewoon al veel steviger aan. Compacter == minder speling == beter is mijn ervaring...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 11:07
Moartn schreef op 16 maart 2004 @ 15:25:
Acer gaat naar verhouding wel erg vaak stuk, service is ook nog een keer niet best... Mijn ervaring is juist dat die enorme modellen (zoals de Aspire 1600 serie) echt veel vaker stuk gaan dan de compactere modellen...

Maar bij vrijwel alle merken voel je het direct of iets robuust is of niet: gewoon vasthouden, beetje voorzichtig drukken op verschillende punten. Als je speling voelt gaat het eerder stuk. Is met alle brakke series notebooks zo: Aspire 1600, Toshiba Satellite 1800, A20 enzo... Series die nauwelijks stuk gaan, zoals de Satellite 1400 serie, A10, A30, A40 voelen gewoon al veel steviger aan. Compacter == minder speling == beter is mijn ervaring...
Wat een onzin. Dat er speling tussen de buitenkant en de binnenkant zit wil alleen zeggen dat het niet zo netjes afgewerkt is. Dat heeft niks te maken met de levensduur van het product. Natuurlijk is het wel mooier als het robuust aanvoelt, maar daar betaal je dan uiteindelijk ook voor.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het zal vast ook niet altijd zo zijn, maar ik heb per jaar honderden notebooks in m'n handen (verschillende merken en types), en het klopt toch echt aardig...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1