[WIN98] Ziet CD-ROM niet meer na installatie

Pagina: 1
Acties:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:08
Ik heb op een oude Compaq Deskpro (Pentium MMX CPU) Windows 98 geinstalleerd vanaf de cd-rom, maar zodra de installatie is afgerond en de computer start opnieuw op om voor de eerste keer naar windows te gaan ziet hij de cd-rom driver niet meer :?
Hoe komt dat? Want de BIOS herkent hem gewoon en via DOS heb ik gewoon de setup gedraaid vanaf de cd-rom.
de harddisk en cd-rom zitten allebei op een aparte IDE kabel en staan allebei ingesteld op master, dus daar zit het probleem niet...

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

als je oipstart met een win98 opstartdiskette, ziet hij hem dan ook niet?

als hij hem dan wel ziet zal je mscdex er niet zijn op je harde schijf. Of wordt niet geladen.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:08
Als ik hem opstart met opstart diskette ziet hij de cd-rom (want ik heb hem ook op die manier geinstalleerd) Alleen in Windows ziet hij hem dus niet, hoe kan ik zorgen dat hij hem wel ziet?

EDIT:
Ik heb de harddisk(master) en cd-rom(slave) nu op 1 IDE kabel gedaan, en nu werkt hij wel in Windows 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Hari-Bo op 16-03-2004 13:15 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

probeer eens de gegevens voor CDROM drive in Config.sys en autoexec.bat te zeten. Het werkte voor mij, toen ik um onder dos laadde, toen zag windows um ook....