Toon posts:

PC Klok loopt te snel!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers.

Gisteren toen ik mijn pc opstartte, merktte ik al snel op dat er iets mis is met mijn PC systeem klok.

Als ik dubbelklik op de tijd rechtsonder in je menu balk, zie ik de klok 1,5 á 2x zo veel sneller gaan dan een normale seconde :/

Voorbeeld: Toen ik net op mijn klok keek was het 11:00, maar mijn Systeem klok gaf 11:38 aan :X

Weet iemand een oplossing?

Ik heb al mijn systeem opnieuw opgestart, maar mocht helaas niets baten.

Vriendelijke groeten,
Jeffrey / BMWM3

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

welk OS gaat het om?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Proffessional! ;(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Boot je pc eens naar het BIOS, en kijk of het probleem daar ook opstreedt.
Als dat het geval is, dan is de hardwarematige timer op je moederbord kapot. Iets dat volgens mij niet te repareren is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 16 maart 2004 @ 11:14:
Boot je pc eens naar het BIOS, en kijk of het probleem daar ook opstreedt.
Als dat het geval is, dan is de hardwarematige timer op je moederbord kapot. Iets dat volgens mij niet te repareren is.
De systeemklok loopt toch gelijk met internet tijd? Of niet?

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 15-12 21:42

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 11:15:
[...]

De systeemklok loopt toch gelijk met internet tijd? Of niet?
nope ;)

heb je je systeem ge-oct? :) :+

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

misschien handig uit de search:
F_J_K schreef op 23 juli 2002 @ 17:37:
Is het inderdaad alleen onder Windows zo, of ook in bijv. DOS, BIOS?

Check in ieder geval de GoT search even:

Klok loopt te snel
Klok loopt steeds achter?
klok loopt 2x zo snel
Klok loopt steeds 5 minuten voor
en nog een aantal.

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

je kan hem met een tijd server op internet synchroniseren, dubbelklik op je klok en dan bij de tab tijd

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 16 maart 2004 @ 11:16:
[...]

nope ;)

heb je je systeem ge-oct? :) :+
Ge-oct? Bedoel je overclocken?

Nee, dat doe ik niet aan mee. Maar ik ga even kijken of dit probleem ook in de Bios is. Be right back!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05

Bleh!

:)

Nee je kunt alleen instellen dat hij regelmatig synchroniseerd. Maar voor de rest regelt je pc het.
Overigens is het volgens mij zo dat het OS zelf de klok regelt en dus de BIOS alleen gebruikt om de tijd uit te lezen bij het starten!
Het kan ook een virus zijn!

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Verwijderd

Topicstarter
bleh schreef op 16 maart 2004 @ 11:17:
Nee je kunt alleen instellen dat hij regelmatig synchroniseerd. Maar voor de rest regelt je pc het.
Overigens is het volgens mij zo dat het OS zelf de klok regelt en dus de BIOS alleen gebruikt om de tijd uit te lezen bij het starten!
Het kan ook een virus zijn!
hmm kut. ( sorry voor taalgebruik ). Kan Statbar ook een oplossing zijn? Zo ja, waar download ik dat ding?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Zie dit verschijnsel wel vaker met bepaalde "oudere" mobo's waarbij de tijdklok niet lekker is. Denk dat het gewoon kwestie is van pech. Natuurlijk kan je jouw clock laten syncen via router of direct vanuit XP met time sync.

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 16 maart 2004 @ 11:22:
Zie dit verschijnsel wel vaker met bepaalde "oudere" mobo's waarbij de tijdklok niet lekker is. Denk dat het gewoon kwestie is van pech. Natuurlijk kan je jouw clock laten syncen via router of direct vanuit XP met time sync.
Mijn moederbord is nu 2 maanden oud :/ Dus dat mag het probleem niet zijn!! Ik heb de mobo gelijk aangeschaft met mijn nieuwe processor ( AMD Athlon 2800+ )

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Recent was er ook nog ééntje: [rml][ Win2k] Klok loopt steeds verkeerd[/rml]
Relatief veel mensen hebben er last van maar er is niet echt een oplossing.

hmmz

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:16
Dan zou het probleem alleen voor komen na een tijdje na het opstarten. Dus als de pc opstart, krijg je de bios tijd. Waarna hij meteen begint 2x zo snel te lopen. Met andere woorden zou de bios tijd wel goed moeten staan.

Opmerkingen zoals:
Hij is 2 maanden oud dus het mag niet" zijn onzin.
Het maakt geen eene moer uit of je mobo net nieuw is of ouder. Het probleem kan altijd voor komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 16-03-2004 11:25 ]

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

in statbar zit ook een tijd synchronistatie functie
is te downloaden op: http://www.statbar.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Toet3r op 16-03-2004 11:26 ]

• Bleh!

Bleh!

Je zou kunnen proberen te booten vanaf een dos diskette en dan de tijd te controleren met time.
Als het dan ook optreed ligt het niet aan windows.

Edit:
Je kunt windows zelf syncen, dubbelklik op de klok, tabblad internet time, en vinkje aanklikken.
ntp.xs4all.nl is een goede timehost in NL

[ Voor 33% gewijzigd door Bleh! op 16-03-2004 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
maaarten schreef op 16 maart 2004 @ 11:25:
in statbar zit ook een tijd synchronistatie functie
is te downloaden op: http://www.statbar.nl
Ok, ik heb net Statbar geïnstalleerd. En nu zie ik ook de de Uptime aangave ook 1,5 á 2x zo sneller gaat :/ Dus. Kan een format c:\ helpen? :'(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan je niet eens je CMOS batterij ff tijdje eruit halen en hem resetten... maar denk niet dat het gaat helpen maarja u never know :)

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

format c:\ zou mischien wel een oplossing kunnen zijn. Maar dat weet je pas zeker als je het gedaan hebt.

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

n00bs schreef op 16 maart 2004 @ 11:29:
Kan je niet eens je CMOS batterij ff tijdje eruit halen en hem resetten... maar denk niet dat het gaat helpen maarja u never know :)
Heeft hier niks mee te maken, z'n bios tijd loopt immers wel goed.

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
maaarten schreef op 16 maart 2004 @ 11:30:
format c:\ zou mischien wel een oplossing kunnen zijn. Maar dat weet je pas zeker als je het gedaan hebt.
Ja ok, maar heb ook geen zin om alles weer opnieuw te doen! Games... downloaden. Mijn documenten bevat 1GB schijfruimte :/

En over de batterij. Ga ik = proberen.

Bedankt tot zover alle oplossingen. Maar nog steeds geen oplossing!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die batterij stuurt ook de klok aan ;) maar zoals ik al zei denk niet dat het helpt... maar beter dan een format of je mobo ruilen ;)

Verwijderd

Topicstarter
DJ^ schreef op 16 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Heeft hier niks mee te maken, z'n bios tijd loopt immers wel goed.
Mijn bios gaat btw ook te snel. :X

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

n00bs schreef op 16 maart 2004 @ 11:32:
Die batterij stuurt ook de klok aan ;) maar zoals ik al zei denk niet dat het helpt... maar beter dan een format of je mobo ruilen ;)
De batterij stuurt de bios klok aan, de windows klok krijgt de bios tijd bij opstarten van windows. Daarna gebruikt windows zijn eigen interne klok.
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 11:33:
[...]

Als je in het bios zit zie je dat 2 seconden slechts 1 seconden 'echte tijd' is?

Anders zou het kunnen zijn dat windows je bios tijd bij afsluiten van windows update.

[ Voor 29% gewijzigd door DJ^ op 16-03-2004 11:38 ]

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff de factuur gevonden. De datum was 16-01-2004 dat ik hem heb gekocht.
Garantie is 36 maanden. Zal ik gewoon even informatique bellen?

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 11:37:
Heb ff de factuur gevonden. De datum was 16-01-2004 dat ik hem heb gekocht.
Garantie is 36 maanden. Zal ik gewoon even informatique bellen?
Dan moet het wel een hardware probleem zijn, als het toch een software probleem blijkt kun je denk ik gaan dokken als je hen er naar laat kijken.
Maargoed, bellen kost natuurlijk (bijna) niks

hmmz

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Nee heb je, ja kan je krijgen hé. ;)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Niet dat je er iets aan hebt, maar ik heb dit ook een keer gehad voor 1 dag, daarna was het weer even vreemd verdwenen als dat het verschenen was. Dus ik hoop voor je dat dit bij jou ook het geval zal zijn...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12 16:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 11:33:
[...]

Als dat zo is zijn de timers van je mobo brak of zou een BIOS update kunnen helpen.
Als een BIOS update echter niet helpt moet je je mobo gewoon omruilen, dan is er gewoon iets mis met de RTC die erop zit.

Tesla Model Y RWD (2024)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

DJ^ schreef op 16 maart 2004 @ 11:38:
[...]

Dan moet het wel een hardware probleem zijn, als het toch een software probleem blijkt kun je denk ik gaan dokken als je hen er naar laat kijken.
Maargoed, bellen kost natuurlijk (bijna) niks
Als het in de BIOS ook te snel loopt, dan is het zeker een hardware probleem :)

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
HArdware probleem. :/ Niets aan te doen dus ;(

Het is echt irritant!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 11:43:
HArdware probleem. :/ Niets aan te doen dus ;(

Het is echt irritant!
Jawel, de leverancier bellen :)
Dikke kans dat dit onder de garantie valt.

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 16 maart 2004 @ 11:46:
[...]

Jawel, de leverancier bellen :)
Dikke kans dat dit onder de garantie valt.
zo niet. Dan breken we wel iets af ;). Nee grapje

Ik ga even Informatique bellen!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 17:36
Bekend probleem, er zijn ook mensen met asus a7n8x die er last van hebben.

• DeMoN
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Hmm het is een fout in de software van je BIOS waarschijnlijk.

Je zou kunnen overwegen een BIOS update te doen als die al te krijgen is.
Dan ben je makkelijk en snel klaar.

Je kan idd ook op safe spelen en Informatique bellen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Arunia
True,
denk dat het misschien met een bios update wel verholpen is, maar je kunt net zo makkelijk je mobo om laten ruilen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

NielsOveres schreef op 16 maart 2004 @ 13:12:
True,
denk dat het misschien met een bios update wel verholpen is, maar je kunt net zo makkelijk je mobo om laten ruilen.
Dat bios update weten we nou wel werd al vanaf het begin gemeld ;) --MeAngry--

En net zo gemakkelijk je MOBO ruilen :? nou ik weet wel wat makkelijker is hoor en dat is zeker niet je mobo eruit bouwen, 3-4 weken kwijt zijn en daardoor ook geen pc en daarna alles weer inbouwen en mogelijk onderzoekskosten moeten betalen...

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 14:03
Als je besluit om format c te doen kan je altijd eerst met partition magic je C schijf opdelen. Dan kan je je documenten enzo op D gooien en hoef je niks kwijt te raken. Je moet wel je games opnieuw installeren maar saves enzo kan je wel redden vaak.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sn00pN00b schreef op 16 maart 2004 @ 13:29:
Als je besluit om format c te doen kan je altijd eerst met partition magic je C schijf opdelen. Dan kan je je documenten enzo op D gooien en hoef je niks kwijt te raken. Je moet wel je games opnieuw installeren maar saves enzo kan je wel redden vaak.
Altijd zorgen dat je partities hebt. Overigens is PM niet aan te raden lees maar alle topics eens door van data corruptie en data loss... daarnaast hoef je bijna geen enkele game opnieuw te installen die draaien altijd wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu eens proberen om mijn BIOS uptedaten. Maar waar en hoe update ik mijn BIOS?

• Arunia
n00bs schreef op 16 maart 2004 @ 13:17:
[...]

Dat bios update weten we nou wel werd al vanaf het begin gemeld ;) --MeAngry--

En net zo gemakkelijk je MOBO ruilen :? nou ik weet wel wat makkelijker is hoor en dat is zeker niet je mobo eruit bouwen, 3-4 weken kwijt zijn en daardoor ook geen pc en daarna alles weer inbouwen en mogelijk onderzoekskosten moeten betalen...
ja ok, maar ik gaf alleen aan dat mij dat ook wel een goed idee leek. Daarom. Niet om het voor de vijftigste keer te herhalen :D

Ja, ok. Maar je kunt ook van te voren vragen of ie om te ruilen is. Dus meteen. Als hij niet zo oud is, doen ze dat meestal wel. Maar dit verschilt per winkel.

@BMWM3

Ligt eraan welk mobo je hebt. Probeer eens op de site van de fabrikant te kijken. Daar staan alle updates. Als het goed is, neem je gewoon de laatste en dan heb je alle onderliggende updates ook meteen.
www.asus.com
www.msi.com.tw
en zo verder.

Wanneer je em gedownload hebt, zit er meestal een update programma bij. Soms voor windows soms voor dos. Je moet em op een diskette planten en dan de pc opstarten doormiddel van de diskette. Maar dit verschilt per mobo fabrikant.
Tip!
Als het mogelijk is, meteen een backup maken van je oude bios. Dit zit meestal in het proggie ingebakken. Als er dan iets mis gaat, dan kun je het nog proberen te herstellen.
Als het niet lukt, laat dan ff weten wat voor mobo je hebt en waar je op vast loopt.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 16-03-2004 13:49 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar? Op de site van de fabrikant van je moederbord
Hoe? Staat in de readme van de gedownloadde BIOS

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb dus een Asus. A7N8X. Heel bekend en vaak gekocht..

Ben nu op de site, en ga nu naar downloads. Hij kan bij mij deze pagina niet vinden.
http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx

Wat nu?

Dit si dus de ASUS A7N8X (nforce2)

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-e-d/a7n8x-e-d_l.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 14:00 ]

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 14:03
n00bs schreef op 16 maart 2004 @ 13:37:
[...]

Altijd zorgen dat je partities hebt. Overigens is PM niet aan te raden lees maar alle topics eens door van data corruptie en data loss... daarnaast hoef je bijna geen enkele game opnieuw te installen die draaien altijd wel :)
Hier ben ik het toch niet echt mee eens. Ik gebruik voor mijn werk al jaren Partition Magic, vanaf versie 4 als ik mij niet vergis. Ik heb nog nooit enig dat verlies gehad oid.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:54:
Ok. Ik heb dus een Asus. A7N8X. Heel bekend en vaak gekocht..

Ben nu op de site, en ga nu naar downloads. Hij kan bij mij deze pagina niet vinden.
http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx

Wat nu?

Dit si dus de ASUS A7N8X (nforce2)

[afbeelding]
ik zat er met smart op te wachten totdat die info eens voorbij zou komen...

oplossing is op tweakers te vinden... hoe ? ff zoeken op a7n8x en klok. In een draadje word een link gegeven naar een ander forum. daar wordt aangegeven dat je wat settings in het bios moet aanpassen die nu op [auto] staan. Je vervangt die door de zelf aan te geven wat het bios ook zou kiezen bij default. et voila, weg probleem....

hoezo ?

omdat ik ook dit mobo heb en hetzelf probleem HAD.

aanvulling...

de adviezen met herinstall kun je vergeten, heeft geen invloed, zit uhm in je plankje. bios update heeft ook geen invloed. probleem doet zich zowel bij 1e als laatste bios voor alswel bij de uber biossen.

ik heb zelf het allereerste bios er nog op staan en mensne met andere versies hebben exact hetzelfde probleem.... flashen is garantie weg... en moet je alleen doen als je WEET dat een probleem word verholpen, NIET om gewoon de laatste versie te hebben. Veel updates hebben alleen te maken met compatibiliteit met geheugen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gompy58 op 16-03-2004 14:09 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Heb informatique gebeld. Dit probleem valt niet onder de garantie :( En wat nu? Gewoon proberen te negeren?

Verwijderd

Als in de bios de tijd verkeerd loopt en je hebt de nieuwe BIOS geinstalleerd dan is dit een hardware probleem en valt dat wel degelijk onder de garantie.

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12 15:17
Ik zou het advies van Gompy58 eens proberen :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als het idd zo is dat je timer kapot is, zou je het programma atomic clock sync kunnen installeren
dat programma kan je dan zo instellen dat ie bijvoorbeeld elke 10 minuten je klok gelijk zet

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Informatique zuigt qua garantie.
Ik had een tijdje geleden twee mobo's gekocht voor twee identieke systemen. Eén deed het, de andere had problemen wat het mobo moest zijn.
Informatique wou niks doen aangezien het mobo wel met hun (oudere) hardware werkte. Uiteindelijk opgelost met een Bios flash wat de processor herkende. Nu zou daar de garantie vanaf zijn dus? Denk het niet.

Als het advies van Gompy niet blijkt te werken moet je gewoon aandringen bij Informatique. Als het in je BIOS niet goed loopt is het gewoon een probleem van je Mobo. Dat ding is dan blijkbaar gedeeltelijk defect waardoor je logischterwijze recht hebt op een nieuwe. Simpel is dat. :)
Een oplossing waardoor je tijd regelmatig wordt gesynced is geen oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 16-03-2004 16:32 ]

🌞🍃

• Gompy58

Gompy58

nou dan, hier maar ff de link, ben zelf ook niet altijd van flink zoeken dus....

draadje goed lezen, helemaal... antwoord staat er echt in ;-)
http://www.nforcershq.com...hp?t=19631&highlight=real

en voor de volledigheid... het got draadje...

[rml][ A7N8X] klok loopt te snel[/rml]

overigens, ik vind de oplossing van een time server een slechte workaround voo rdit probleem, je gaat er overigens ook gelijk van uit dat de gebruiker een adsl/kabel aansluiting heeft.. enneuh... ff in de bijdehante modus, das een aanname en aanames zijn in computerland erug slecht.....

• Bleh!

Bleh!

DataBeest schreef op 16 maart 2004 @ 16:32:
Een oplossing waardoor je tijd regelmatig wordt gesynced is geen oplossing.
So True!

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
DJ^ schreef op 16 maart 2004 @ 11:34:
[...]

De batterij stuurt de bios klok aan, de windows klok krijgt de bios tijd bij opstarten van windows. Daarna gebruikt windows zijn eigen interne klok.
[...]

Als je in het bios zit zie je dat 2 seconden slechts 1 seconden 'echte tijd' is?

Anders zou het kunnen zijn dat windows je bios tijd bij afsluiten van windows update.
LOL... Die zin moest ik wel ff 2 keer lezen voordat ik precies begreep wat er stond. Windows Update :? hehe

• Gompy58

Gompy58

DataBeest schreef op 16 maart 2004 @ 16:32:

Informatique wou niks doen aangezien het mobo wel met hun (oudere) hardware werkte. Uiteindelijk opgelost met een Bios flash wat de processor herkende. Nu zou daar de garantie vanaf zijn dus? Denk het niet.

blaaaat

Dat ding is dan blijkbaar gedeeltelijk defect waardoor je logischterwijze recht hebt op een nieuwe. Simpel is dat. :)
.
jammer maar helaas.... flashen doet altijd de garantie vervallen... wel slechte zaak... mar de realiteit daarom is het ergens niet zo dom om bijvoorbeeld
- niet klakkeloos elke bios update maar door te voeren
- een flash lekker laten doen door de leverancier, kost misschien een paar eurie maar toch...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-12 11:34
Gompy58 schreef op 16 maart 2004 @ 16:38:
[...]

jammer maar helaas.... flashen doet altijd de garantie vervallen... wel slechte zaak... mar de realiteit daarom is het ergens niet zo dom om bijvoorbeeld
- niet klakkeloos elke bios update maar door te voeren
- een flash lekker laten doen door de leverancier, kost misschien een paar eurie maar toch...
Gewoon terugflashen naar originele versie, niemand die het dan opmerkt.

Over Informatique:
Gewoon in doos stampen, briefje erbij dat de klok te snel loopt en dat je een nieuwe wil, kopie factuur erbij en opsturen. Tegelijk ook even een mailtje naar retouren @ informatique.nl dat dat mobo eraan komt en dan zullen ze vast wel een nieuwe sturen. Ik heb iig nog geen problemen met ze gehad bij andere problemen.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12 22:04

Sayko

Knowledge Is Power

De garantie vervalt als je verkeerd flashed. Dan nog zullen ze niet moelijk moeten/mogen doen.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Maar ondertussen blijkt het om een hardwareprobleem te gaan, dus we gaan door naar Processors, Mobo's & Geheugen :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 16:14:
Heb informatique gebeld. Dit probleem valt niet onder de garantie :( En wat nu? Gewoon proberen te negeren?
Je moet je niet zo snel laten afschepen ;). Wanneer heb je garantie:

Als het product binnen de verwachte levensduur fouten begint te vertonen waardoor gebruik bemoeilijkt wordt. Ongeveer in die strekking. Als jij 1 jaar garantie om je monitor zou krijgen en hij valt na anderhalf jaar uit elkaar, kan je gewoon nog garantie claimen. Niet zo makkelijk, maar zeker wel te doen. Dit is via de EU wettelijk geregeld. Garantieperiode geeft niet aan dat je daarna geen garantie meer kan claimen. Daarnaast, waarom zou dit probleem niet vallen onder de garantie. Iets doet het toch niet?

Kortom, of leverancier OF asus gaat jou een nieuw moederbord leveren :)

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 16-03-2004 19:07 ]

Pagina: 1