[C/C++] Cgi applicatie parameters

Pagina: 1
Acties:

• Paradiddle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ben momenteel bezig een cgi applicatie te schrijven in C/C++. Nu is het nodig dat ik parameters aan m'n proggie mee kan geven, maar dit werkt kennelijk niet echt.

Het programma heet eibopc.exe en staat in de cgi-bin. Een van de mogelijke parameters is "-read".
In de adresbalk moet dus "http://127.0.0.1/cgi-bin/eibopc.exe%20-read "

Foutmelding:
The requested URL /cgi-bin/eibopc.exe -read was not found on this server.

Wie kan me vertellen hoe ik wel die parameters mee kan geven?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je moet parametes meegeven op de url, zoals bij elke normale URL.

http://server/cgi-bin/blaat.exe?read=1

Dat idee dus. Een beetje CGI tutorial geeft aan hoe je GET parameters kan uitlezen. (tip: daar is een envoriment var voor ;) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Paradiddle
De bedoeling was eigenlijk dat het programma ook als niet-cgiproggie kon kunnen. Met een parameter "-html" wordt namelijk alle html-zut weggelaten. Is er geen mogelijkheid om de parameters op de commandline manier mee te geven?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, je programma draait als CGI, niet als gewone applicatie. Waarom denk je dat ie in CGI-BIN staat? Je kunt dus geen parameters meegeven in de url. Je zou hoogstens een proxy cgi kunnen maken die de url parset en vervolgens je oorspronkelijke applicatie runt met de in de url opgegeven parameters, je url wordt dan zoiets:

http://host/app.exe?-blaat%20-woei

app.exe herkent dan het gedeelte achter de ? (ook wel query string genoemd) en runt vervolgens jouw eibopc.exe met de juiste parameters

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2004 14:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Paradiddle
Ok, helaas. Dan wordt het een dedicated cgi app. Kan iemand me dan nog even vlug uitleggen hoe ik die querystring kan krijgen in c?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, mag je helemaal zelf doen, aardig he? :) (je hebt al genoeg keywords gekregen dus het moet niet zo moeilijk zijn dat zelf uit te zoeken)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2004 15:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Paradiddle
:P
Nou vooruit dan.
In ieder geval bedankt! :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Paradiddle schreef op 16 maart 2004 @ 14:39:
Ok, helaas. Dan wordt het een dedicated cgi app.
Je zou ook in je app. kunnen checken of er CGI input / parameters zijn, en zo nee, dan aannemen dat je als normale app. draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 16-03-2004 15:12 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1