hoi mensen, ben bezig met project voor school en ben benieuwd naar wat jullie vinden van het gebruik van bluetooth in de trein? Door middel van een kastje in de trein, wordt het mogelijk gemaakt met andere reizigers te gamen en chatten. Verder kan men de meest recente trein info ontvangen. Reageer en laat ff weten wat je nou graag zou willen kunnen met bluetooth in de trein.
Dit soort 'onderzoekjes' zijn niet echt de bedoeling van GoT.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
hmm het chatten en gamen met reizigers.. tja, denk niet dat daar echt veel vraag naar is. Wat wel ideaal zou zijn is een internet aansluiting in de trein. Maar ik denk dat zo'n verbinding uberhaupt door maar 1 op de 15 of 20 gebruikers gebruikt gaat worden
Wordt een treinkaartje nog duurderVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:22:
hmm het chatten en gamen met reizigers.. tja, denk niet dat daar echt veel vraag naar is. Wat wel ideaal zou zijn is een internet aansluiting in de trein. Maar ik denk dat zo'n verbinding uberhaupt door maar 1 op de 15 of 20 gebruikers gebruikt gaat worden
En die zijn al zo duur.
Of het moet een 1-euro-per-kwartier-internet systeem worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 16-03-2004 10:27 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
ik ben veel meer voor wifi 
ad hoc tussen elkaar is leuk, maar een AP met internet is leuker
ad hoc tussen elkaar is leuk, maar een AP met internet is leuker
Ik dan zou eerder aan WiFi denken. Overigens worden er tests uitgevoerd met WiFi langs een aantal trajecten. Misschien even zoeken op Google wat ze er mee willen.
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Imho is bluetooth voornamelijk (iig in de praktijk) een peer-to-peer protocol, en daar heb je dus juist géén kastje in de trein voor nodig (dat is meer iets voor een WiFi hotspot). Spelletjes tegen elkaar spelen doe je peer-to-peer en trein-info zou je via SMS, WAP of push-WAP doen.
Daarnaast is BT alleen maar een wireless protocol en kun je toepassingen zoals jij noemt alleen doen als de clients er op voorbereid zijn (of in ieder geval doelbewust verbinding gaan maken), wat met veel telefoons allemaal veel te omslachtig is. Je kunt niet een simpele dienst opzetten via BT want het enige dat standaard bijna altijd werkt is het ontvangen van een item, waarbij je de naam van het item te zien krijgt (de basis van BlueJacken). Maar daar heb je met een serieuze toepassing natuurlijk niets aan, kortom alle telefoons, PDA's etcetera zouden één standaard voor dit soort diensten moeten hebben (een bepaald BT profiel), dat je via het BT consortium afspreekt en iedereen gaat implementeren. Kleine kans dat je dat lukt voor een specifieke toepassing.
Kortom, klinkt op eerste gezicht leuk maar is zinloos. WiFi in treinen, m.n. WiFi Internet access d.m.v. een soort van sporende hotspots, zou nog wel iets zijn. En bedankt Bleh en Gunhead dat jullie dat zinnetje er al snel tussendoor gepost hebben maar jullie hebben gelijk
Daarnaast is BT alleen maar een wireless protocol en kun je toepassingen zoals jij noemt alleen doen als de clients er op voorbereid zijn (of in ieder geval doelbewust verbinding gaan maken), wat met veel telefoons allemaal veel te omslachtig is. Je kunt niet een simpele dienst opzetten via BT want het enige dat standaard bijna altijd werkt is het ontvangen van een item, waarbij je de naam van het item te zien krijgt (de basis van BlueJacken). Maar daar heb je met een serieuze toepassing natuurlijk niets aan, kortom alle telefoons, PDA's etcetera zouden één standaard voor dit soort diensten moeten hebben (een bepaald BT profiel), dat je via het BT consortium afspreekt en iedereen gaat implementeren. Kleine kans dat je dat lukt voor een specifieke toepassing.
Kortom, klinkt op eerste gezicht leuk maar is zinloos. WiFi in treinen, m.n. WiFi Internet access d.m.v. een soort van sporende hotspots, zou nog wel iets zijn. En bedankt Bleh en Gunhead dat jullie dat zinnetje er al snel tussendoor gepost hebben maar jullie hebben gelijk
[ Voor 7% gewijzigd door PowerFlower op 16-03-2004 10:30 ]
dat kastje wat ik omschreef bevat dus de games, de chatbox en de meest recente treininfo die van buitenaf weer up to date gehouden wordt. Verder kunnen natuurlijk ook magazines bijv. digitaal ontvangen worden. Bluetooth omdat dit kosteloos is en ook relatief goedkoop voor de ns zodat treinkaartjes niet qua prijsstijgen en de dienst ook gratis aangeboden kan worden.
Ik zie niet in waarom Bluetooth gratis is en WiFi niet?
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Jij denkt dat ze dit allemaal voor niks gaan aanbieden? Je snapt denk ik niet echt hoe het werkt in de wereldVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:38:
dat kastje wat ik omschreef bevat dus de games, de chatbox en de meest recente treininfo die van buitenaf weer up to date gehouden wordt. Verder kunnen
natuurlijk ook magazines bijv. digitaal ontvangen worden.
Ook ik vraag je: waarom is Bluetooth gratis?Bluetooth omdat dit kosteloos is en ook relatief goedkoop voor de ns zodat treinkaartjes niet qua prijsstijgen en de dienst ook gratis aangeboden kan worden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dan zou je de muren en deuren in de trein moeten bekleden om radiosignalen te blockenVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:51:
ik verwacht toch dat het eerste klas only wordt..
Verwijderd
dan denk ik dat het in de aangrenzende 2e klas rijtuigen ineens errug druk wordtVerwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:51:
ik verwacht toch dat het eerste klas only wordt..
en zeker met 130 km/h is dat echt niet zo precies te richten. als je het 1e klas only wilt, moet je gewoon met utp aansluitingen gaan werken
//spuit 111111111
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 10:53 ]
Wat heeft de snelheid van de trein ermee te maken?Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:52:
en zeker met 130 km/h is dat echt niet zo precies te richten.
Die 36 m/s van de trein heeft echt geen invloed op radiosignalen die in een paar minuten naar Mars vliegen
Exirion schreef op 16 maart 2004 @ 10:20:
Dit soort 'onderzoekjes' zijn niet echt de bedoeling van GoT.
Stap gewoon in een willekeurige trein en vraag het de mensen
Ze bijten niet hoor
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()