[LAPTOP] Dell Inspiron 8600 - Sony PCG-FR415S

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Uit een lijstje laptops (FujitsuSiemens, Dell, Sony, BenQ, IBM, HP, Asus, Acer) zit ik nu te twijfelen tussen deze twee:

- Dell Inspiron 8600 WVT
- Sony PCG-FR415S

Beiden een snelle CPU, 512MB DDR, en redelijk videokaartje.

Via het pcpriveproject ongeveer dezelfde prijs. Over de Dell (40GB HD, geen DVD fikker) loopt nu al een positief topic, over de Sony (met +/- DVD fikker en 60GB HD) ben ik zelf wel erg benieuwd gezien de vele features.

Waar ik zelf weinig verstand van heb zijn de beeldschermen. Is er een verschil tussen het Dell en Sony beeldscherm?

Dell: 15,4-inch Dell UltraSharp TM WXGA active-matrix beeldscherm met een resolutie van 1280 x 800, 16 miljoen kleuren. Nvidia Geforce kaartje.

Sony: Glashelder TFT, 15", 1024x768, XGA. Ati RADEON kaartje.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dell is breedbeeld en heeft iets meer resolutie. Het is in feite de Sony, maar dan met links en rechts een strook van 100 pixels extra.

Ik ben zelf voor de 1920x1200 resolutie gegaan en als het niet teveel extra kost, zou ik zeker voor de 1680x1050 resolutie gaan, tenzij je dat te klein vindt natuurlijk :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb zelf de Sony PCG-FR415S, ik moet zeggen dat ik echt zwaar onder de indruk ben van het onyx black scherm, een juweeltje. Nadeel is dat de hoogste res 1024x768 is. De DVD brander werkt ook goed,.. echt een heerlijke laptop. En het design is ook erg mooi.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Hmm ok, 1024x768 max is op zich wel een nadeel... ik zelf zou er absoluut geen problemen mee hebben op zich... draai op m'n 19" PC hier 1152x864, dus ben geen hoge res. man.

Verwijderd

Ik heb hier op mijn workstation ook 1280x1024 draaien op een 21 inch (nog hoger krijg ik hoofdpijn van) ... als je hem aansluit op een externe monitor haal je wel een hogere resolutie geloof ik. Ik zal het eens testen ;) Maar ik vind zelf op een 15" scherm 1024x768 echt genoeg. Eigenlijk heb ik hem speciaal gekocht voor dat onyx black scherm, het verschil met een gewoon LCD is echt enorm.