Toon posts:

HP-UX print opdrachten cancelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende situatie, in unix worden printopdrachten aangemaakt, gewoon domweg via lp, prima niks mis mee, werkt als een trein.

Maar nu wil ik enkele andere medewerkers de rechten geven om printopdrachten te cancelen, ook van andere gebruikers (als het ware junior beheerders) maar zonder de daadwerkelijke rootrechten.

Volgens mij is de syntax dan gewoon:

cancel -d printernaam -u gebruikersnaam om alle printjes van een specifieke gebruiker te stoppen, maar dan krijg ik de melding "not owner"

Gebruik ik nu de verkeerde syntax of moet ik nog het één en ander met rechten gaan doen?

Ik zal wel iets ontzettend doms over het hoofd zien |:(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Volgens mij is dat met lpr onmogelijk. LPRng heeft daarentegen wel mogelijkheden om gebruikers op basis van ip en/of gebruikersnaam rechten toe te kennen. Echter, ik weet niet of er ook een HP-UX versie van LPRng is..

Verwijderd

Topicstarter
Jelmer schreef op 16 maart 2004 @ 09:49:
Volgens mij is dat met lpr onmogelijk. LPRng heeft daarentegen wel mogelijkheden om gebruikers op basis van ip en/of gebruikersnaam rechten toe te kennen. Echter, ik weet niet of er ook een HP-UX versie van LPRng is..
Oké dan moet ik daar maar vrede mee hebben vrees ik ;)

Ik zal in ieder geval eens op zoek gaan naar LPRng voor HP-UX, maar ik weet nu in ieder geval dat ik mezelf er niet kapot op hoef te hameren, want het kan dus gewoon niet met lpr naar alle waarschijnlijkheid.

Mijn dank! _/-|\o_