Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???
Maar ik wil dus dat hij het gewoon op de computer 'pushed' zonder tussenkomst van een gebruiker.
Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???
Wat je moet doen is op je server of workstation waar je de GP opent en je jou MSI toevoegd, Windows Server 2003 Administration Tools Pack installeren. Deze kan je gewoon downloaden vanaf de MS site.
Dan krijg je bij het schermpje met Assigned/Published een extra optie "Install at logon". Dan word de msi geinstalleerd zonder tussenkomst van iconen/control panel als de gebruiker aanlogt.
Edit:
Ben 'm al aan het downloaden: http://www.microsoft.com/...dcbacff8e3&displaylang=en
[ Voor 41% gewijzigd door MofD op 16-03-2004 11:04 ]
Of je een W2k3 adminpak op je W2k server wilt hebben is een 2e, daarom doe ik het altijd vanaf een W2k/XP workstation waarop ik aanlog als domain admin.
1 - 2 - 3
Kan dat komen omdat je kijkt onder de Computer Configuration ipv User Configuration? Bij computer configuration heb je, meen ik, geen "install at logon" optie (ook niet nodig natuurlijk).
1 - 2 - 3
Het enige wat nu niet lukt is om voor 'advanced published/assigned' te kiezen en dan een transform mee te sturen.... Kunnen jullie dat wel? (gaat om office 2000) *.mst file heb ik gemaakt met de ork-tools van office 2000, maar ook al met de tools die meekomen met office 2003. Echter hij blijft de fout geven zodra je op OK klikt....
[ Voor 6% gewijzigd door MofD op 16-03-2004 14:06 ]
De MST file moet je toevoegen bij het tabblad "modifications". Dan zou je de MST moeten kunnen kiezen.
Verwijderd
Je maakt een softwar deploy GPO aan en linkt die aan een Universal groep waaring je de pc's zet die de software nodig hebben. Als je deze software dan assigned krijgt de pc de software automatich als hij opstart.
Verder moet je niets doen, geen DFS ...
Ik heb bij een klant zo een volledig pc park van 300 pc's gedaan zonder enig probleem
Verder werkt het inderdaad ook zoals jij het aangeeft. Maar op jouw methode werk je dus niet op user-niveau, maar op machine niveau. Op zich natuurlijk geen probleem, het ligt er maar aan waar de TS voor kiest.
Het proberen waard! Ik kan alleen geen universal groep aanmaken want zit nog niet in native mode. Heb nou de gpo voor office uitrol geassigned aan een 'normale' groep. Maar dan doet ie dus helemaaal niks....Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 14:20:
Jullie zitten compleet verkeerd .... hoe werk je best :
Je maakt een softwar deploy GPO aan en linkt die aan een Universal groep waaring je de pc's zet die de software nodig hebben. Als je deze software dan assigned krijgt de pc de software automatich als hij opstart.
Verder moet je niets doen, geen DFS ...
Ik heb bij een klant zo een volledig pc park van 300 pc's gedaan zonder enig probleem
Dat je je MST niet onder modifications kan toevoegen komt omdat je applicatie al klaar hebt staan; al gepublished/assigned..
Als je de applicatie toevoegd in een GPO dan moet je op Advanced klikken ipv published of assigned; daana wordt direct de properties geopend van de managed software alvorens ie 'm toevoegd in de GPO. Hierbij kun je dus wel direct de MST in de modifications kopje toevoegen..
Klopt...dit had ik al begrepen. Maar ik een hele nieuwe aangemaakt. Gekozen voor advanced en dan kan je idd een mst toevoegen. Echter als ik dan op OK klik krijg ik een foutmelding. Zal 'm nog ff posten.
Nu nog wel een probleem, hij laat geen progressie zien!? Je ziet alleen een blauw scherm (..nee geen bsod...) tijdens de installatie, en zodra hij klaar is het aanlogscherm. Installatie gaat dus wel goed, maar het is net of PC 'hangt'
Is dit in te stellen?
In de eventvwr van de PC staat geen foutmelding.
SECEDIT /REFRESHPOLICY MACHINE_POLICY /ENFORCE