Socket 478 of socket 775?

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:03

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik ga een nieuwe computer bouwen. Ik heb al een Thermaltake.Xaser III V1000A (met window) en een X-Alien Black 550 Watt. Nu moet ik dus nog een mobo en proc en geheugen hebben. En na het lezen van dit stukje begon ik te twijfelen. Ik wil gaan voor een Prescott. Maar nu lees ik dat de eerste processors van dit type draaien op een socket 478-mobo en die later uitkomen op een socket 775.

Als ik nu een Prescott zou kopen op een socket 478-mobo en ik wil later gaan uitbreiden, kan ik dan nog gewoon een socket 478-prescott kopen, of moet ik dan een andere mobo gaan kopen omdat de prescotts alleen nog worden gemaakt voor een socket 775-mobo???? Of zit ik er nu helemaal naast?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Uiteindelijk gaat socket-478 verdwijnen ja, Intel wil socket-775 erdoor drukken :) Maar een dergelijke afweging moet al jarenlang gemaakt worden door mensen, of ze nou AMD of Intel gebruiken. Ook in dit geval zal jij dat dus zelf moeten uitzoeken: nu voor socket-478 gaan en later nieuwe mobo+proc kopen, of wachten en gelijk voor socket-775 gaan :)

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik wil later gaan uitbreiden
Dat ligt er maar aan wat je onder "later" verstaat. Wil je over half jaar uitbreiden, dan zullen er vast nog wel enkele verdwaalde So478 CPU's te krijgen zijn. Maar over 1 jaar zul je echt wel moeten uitkijken naar tweedehandse exemplaren. Over 2 jaar kun je beter jouw hele systeem, incluis mobo, upgraden :+

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Zodra alles weer wat goedkoper wordt alles in één keer upgraden ;) Zal over twee jaar zijn...

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Hmmmz, lastige keus dan. Want als ik kies voor nu een socket 478-mobo + Prescott, dan ben ik weer een bak geld kwijt als ik later wil gaan upgraden naar een snellere proc (lees Prescott in socket-775), omdat ik dan weer een nieuw mobo moet gaan kopen.

Het mobo dat ik in gedachte had is een Asus P4C800 Deluxe. Deze is dus socket-478, maarja er zijn toch nog geen socket-775 mobo's in omloop.

Forever raver!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Vergeet overigens niet dat op de hielen van socket-775 (of tegelijk) ook het BTX-platform eraan komt. Dus het kan zijn dat je dan ook je case zal moeten gaan upgraden, aangezien mobo+proc+andere hw niet in je huidige case gaat passen. Zie deze nieuwspost op de FP voor een bericht over een van de eerste BTX-cases van Coolermaster :)

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je het nu _hard_ nodig, koop het. Kan het een half jaartje wachten, wacht dan. Sim-pel. Je bent dan trouwens precies net zoveel geld kwijt als nu, da's dus niet echt een issue :+

ReemF: da's ook een niet zo onbelangrijk punt idd.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 16-03-2004 09:49 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ditzelfde probleem speelde een jaar of zo geleden met socket 423 en socket 478. Uiteindelijk is elke socket een doodlopende weg.

Als ik een jaar geleden een socket 423 mobo gekocht had kon ik nu maximaal upgraden naar een P4 2GHz met 100MHz bus. Nu heb ik een 1,8GHz en kan upgraden naar 3GHz.
Dus de vraag is wat je wil: nu iets goedkoper maar je weet waarschijnlijk nu al wat je maximum wordt, of nu wat meer geld voor een modern mobo uitgeven en later de mogelijkheid hebben om nog even te upgraden.

Signatures zijn voor boomers.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
BalusC schreef op 16 maart 2004 @ 09:47:
Heb je het nu _hard_ nodig, koop het. Kan het een half jaartje wachten, wacht dan. Sim-pel. Je bent dan trouwens precies net zoveel geld kwijt als nu, da's dus niet echt een issue :+
Jazeker hard nodig, ik zit hier nog steeds op een PIII-733..... :X
ReemF schreef op 16 maart 2004 @ 09:46:
Vergeet overigens niet dat op de hielen van socket-775 (of tegelijk) ook het BTX-platform eraan komt. Dus het kan zijn dat je dan ook je case zal moeten gaan upgraden, aangezien mobo+proc+andere hw niet in je huidige case gaat passen. Zie deze nieuwspost op de FP voor een bericht over een van de eerste BTX-cases van Coolermaster :)
Ja zo kunnen we natuurlijk aan de gang blijven. Heb ik net mijn mooie plannetjes om mijn Thermaltake.Xaser III V1000A helemaal te gaan modden.... >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Techno Overlord op 16-03-2004 09:54 ]

Forever raver!

Pagina: 1