wel verbinding maar IE opent geen pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zit met het volgende nogal rare probleem
allereerst me specs
amd athlon 1300mhz
256mb ram
40gb maxtor
windows xp pro
adsl van xs4all lite abo'tje met alcatel usb modem(type weet ik zo niet
ik zit namelijk op school).

het rare is dat ik wel gewoon verbinding met internet heb maar me IE
opent geen pagina's.
ik kan wel gewoon op msn en me emule loopt ook gewoon normaal door.
ook binne me lokaal netwerk kan ik niet via IE pagina's openen.
het gekke is dat dit pas 2 dagen bezig is en dat ik al 1 1/2jaar lang normaal met me verbinding heb kunnen internettten.

het volgende heb ik allemaal al zelf geprobeerd.
-windows xp verwijderd en opnieuw geinstalleerd. dat hielp ook niet
-mozzila webbrowser geinstalleerd en die kon ook geen pagina's openene.
-de dns instelling stonden altijd op automatisch. daar werkt ie ook niet op
-toen heb ik de dns handmatig ingesteld en dat werkte ook al niet.!!

modem is niet als router geconfigureerd!maar gewoon als modem

als jullie meer info nodig hebben dan zal ik dat wel geven!!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01
probeer eens te pingen naar je DNS server

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer onderstaande link eens.
Waarschijnlijk is je socks naar de klote!

http://members.shaw.ca/techcd/VB_Projects/WinsockFix.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01
hij kan toch geen pagina's openen en hij heeft zijn PC net opnieuw geinstalleerd

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit jullie netwerk in elkaar?
Is er sprake van een hub of switch?
Kan je wel pingen naar websites?
Is er een proxyserver ingesteld?
Bij de herinstallatie heb je toen eerst alles verwijderd of heb je over de vorige installatie heen geïnstalleerd?

dns krijg je dus niet, probeer je pc eens in een andere poort van modem/router/switch te zetten

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neowize1

Draak

Ik heb ook zo'n soort probleem, ik hang met m/n laptop aan een groot netwerk, gebruik windows xp. na ongeveer een kwartier(variabel) kan ik oppeens geen sites meer bezoeken met internetexplorer en Mozilla. :( Pingen(naar bijvoorbeeld google) kan nog wel, en surfen via proxy kan ook nog.. Ik kan mijn mail ook niet meer ophalen en me ook niet meer aanmelden op msn dan.
Als helemaal opnieuw opstart, werkt alles weer perfecto.. (voor 15 min)..
Ik heb mijn windows ook al gereinstalled.., lost dit niet op..
Ben ookal naar netwerbeheerder gestapt, maar die vond t ook een vaag probleem..
Misschien herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
het is op iedere pc binne het netwerk, ook waar de usb modem op zit aangesloten!!. het internet komt zeg maar op me pc beneden via usb modem binne en vanuit die pc gaat een kabel naar een switch en die verdeeld het internet over de 3 pc's boven.

en ik heb eerst de partitie verwijderd en toen heb ik er windows xp opnieuw op geinstalleerd.

het probleem is pas sinds 2 dagen en heb gewoon 1 1/2 jaar lang goed van me adsl gebruik gemaakt.

anderer webbrowsers doen het ook niet!
ik denk zelf dat iemand of iets de poort heeft gesloten waar internet de pagina's op opent!

ik draai ook geen firewall en de firewall van windows xp staat ook uit.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk vind ik het wel grappig om dit alles te zien. Maar laat ik je toch maar uit je lijden verlossen.

Het lijkt erop dat xs4all een filter op je verbinding (poort 80, 25 en nog een paar) heeft gegooid, waarschijnlijk vanwege een virus. In dat geval kan je lokaal doen wat je wil, maar het probleem blijft bestaan.

Lees je mail eens van je beheeraccount van xs4all, daar zal waarschijnlijk een waarschuwingsmailtje in staan. En bel anders gewoon even de helpdesk...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
jah ik heb ook nog geen mail van de manne van xs4all gehad!
kan zijn dat dit aan de hand is jah en dat vermoed ik zelf ook dus ik ga vanmiddag even bellen.
wil het probleem dan niet verholpen zijn dan kom ik jullie weer van meer info voorzien

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:02:
Eigenlijk vind ik het wel grappig om dit alles te zien. Maar laat ik je toch maar uit je lijden verlossen.

Het lijkt erop dat xs4all een filter op je verbinding (poort 80, 25 en nog een paar) heeft gegooid,
:)
tuurlijk :D xs4all gooit jouw lijn dicht omdat je een virus hebt haha

Zelf ben niet zo'n fan van usb modems maar weet je zeker dat je de drivers goed hebt geïnstalleerd? Maakt je modem wel daadwerkelijk verbinding?

offtopic:
(ps ik zou wel een firewall gaan gebruiken)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
jah ik heb wel degelijk verbinding ook volgens het icoontje in de balk
ik heb gister nog 3 iso's van 700mb binnegehaald met emule en dat gaat wel gewoon normaal!en me msn doet het ook gewoon!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
Zit je niet gewoon aan je datalimiet :X Als je gister effe 3*700 mb binnen haalt, en dat elke dag O-)
Check ook effe http://www.xs4all.nl/helpdesk/..

[ Voor 24% gewijzigd door IJnte op 16-03-2004 10:18 . Reden: Url ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
ik heb sporadisch hetzelfde probleem
DNS functioneerd wel.. met een nslookup kan ik alles resolven.
Mozilla en IE kunnen geen pagina's ophalen.. echt heel vreemd.. volgens mij kwam het na het installeren van bep. patches van MS
Reboot helpt altijd..

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 16-03-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:08:
[...]

tuurlijk :D xs4all gooit jouw lijn dicht omdat je een virus hebt haha

offtopic:
(ps ik zou wel een firewall gaan gebruiken)
Kan het zo snel ff niet vinden in de algemene voorwaarden, maar trust me.. it happens all the time. Als jij blaster, mydoom of netsky (o.i.d.) hebt wat zichzelf continue probeert te verspreiden. They will cut you off...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 10:18:
[...]

Kan het zo snel ff niet vinden in de algemene voorwaarden, maar trust me.. it happens all the time. Als jij blaster, mydoom of netsky (o.i.d.) hebt wat zichzelf continue probeert te verspreiden. They will cut you off...
dan zou je daar echt wel eerst een mail/telefoontje over krijgen. Ze gooien echt niet zomaar je lijn dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt er ook een meel over. Die wordt gestuurd naar je beheer account (bij adsl is dat meestal de <login-voor-adsl>@xs4all.nl).

Ik hou er verder over op...

degroot, bel gewoon de helpdesk, en laat ons hier weten wat het probleem was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18
kan het mischien zijn, datje ''instellingen van internet explorer overnemen'' heb ''uitgevinkt''. die kan je vinden bij je internet opties...

ik lees het allemaal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowize1

Neowize1

Draak

m3gA schreef op 16 maart 2004 @ 10:18:
Mozilla en IE kunnen geen pagina's ophalen.. echt heel vreemd.. volgens mij kwam het na het installeren van bep. patches van MS
Reboot helpt altijd..
Ik heb idd alle paches van MS gerunt.. Zelfde probleem dus

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
me dns settings en alle IE settings staan gewoon goed ingesteld en dat weet im cker.
normaal hoor je wel iets van xs4all te horen. maar dat ze dan alleen poort 80 en 25 afknijpen lijkt mij ook sterk want me andere poorten staan wel gewoon open
ik heb een FUP dus aan me datalimiet ligt het ook niet.
ik ga die gasten van xs4all vanmiddag even bellen en dan laat ik jullie morgen denk ik weten wat ik verder ben gekomen.
kan thuis namelijk niet op internet word dus morgen op school:S

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter: Check de mail op je beheer account maar eens, je hebt waarschijnlijk een virus. Als er geen actie wordt ondernomen dat virus te verwijderen gooit XS4ALL poort 25 en 80 dicht. Met https://webmail.xs4all.nl kom je daar iig bij.

Je kan in explorer even een proxy opgeven: wwwproxy.xs4all.nl poort 8080 en daarmee kan je stinger.exe downloaden om je virus op te ruimen.
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
Daarna zul je ff moeten mailen of bellen met de helpdesk om de blokkade te laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op 16 maart 2004 @ 10:18:
Reboot helpt altijd..
Meestal worden de dns requests dan niet lekker door je router geforward. Geef maar eens een vast ip op en vul de dns-sen maar eens met de hand in. Voor XS4ALL: 194.109.6.66 / 194.109.9.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowize1

Neowize1

Draak

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:11:
[...]

Meestal worden de dns requests dan niet lekker door je router geforward. Geef maar eens een vast ip op en vul de dns-sen maar eens met de hand in. Voor XS4ALL: 194.109.6.66 / 194.109.9.99
Ik heb dus dezelfde problemen, en alle adressen zitten er al vast in. Ik hang hier in een universiteitsnetwerk, en iemand anders heeft het probleem ook.. Als ik m/n laptop thuis aan m/n netwerk hang, heb ik deze problemen niet..

(dus kan dan nog wel pingen naar het internet, maar websites openen, mailophalen niet meer)

[ Voor 9% gewijzigd door Neowize1 op 16-03-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij is het juist andersom...

Soms kan ik als ik net mijn pc hebt opgestart, netjes aangelogt in het domein e.d wel ICQ,MSN, dc++ IRC en alle rotzooi verder,
Maar internetten, ho maar, ik wacht dan paar minuten en dan kan ik ineens internetten, heel raar, is alleen op deze pc.
Alle pc's worden netjes geupdate, dus ze draaien allemaal dezelfde updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
ik heb net gebeld met xs4all helpdesk en kreeg ook de opdracht met wwwproxy.xs4all.nl met poort 8080.
maar schijnbaar zijn ze me vergeten te mailen van abuse en ik was dus toch afgesloten:S
dat was heel het verhaal en nu word de blokkering verholpen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

degroot schreef op 16 maart 2004 @ 13:41:
ik heb net gebeld met xs4all helpdesk en kreeg ook de opdracht met wwwproxy.xs4all.nl met poort 8080.
maar schijnbaar zijn ze me vergeten te mailen van abuse en ik was dus toch afgesloten:S
dat was heel het verhaal en nu word de blokkering verholpen
Was het toevallig de 2e keer dat je dit probleem hebt, of is de mailbox van je beheeraccount vol?
In het eerste geval wordt er geen 2e mail gestuurd en het 2e geval kon die mail niet afgeleverd worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Flikken ze deze geintjes bij Wanadoo ook? Ik hoorde laatst een paar mensen die met wanadoo alleen nog maar op MSNm, ICQ e.d. konden komen. Maar niet internetten.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN schreef op 16 maart 2004 @ 14:49:
Flikken ze deze geintjes bij Wanadoo ook? Ik hoorde laatst een paar mensen die met wanadoo alleen nog maar op MSNm, ICQ e.d. konden komen. Maar niet internetten.
Ja dat doen ze ook, een monteur die voor casema werkt kon me dat laatst vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:22:
[...]

Ja dat doen ze ook, een monteur die voor casema werkt kon me dat laatst vertellen.
Ok thx. :)
Lekker klote de laatste tijd allemaal :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier Tiscali ADSL achter een SMC router en sinds een paar weken scheidt IE6 er na een half uur of na het openen van een aantal pagina's gewoon mee uit ("Kan pagina niet weergeven" en meer van die fouten) terwijl MSN, Outlook Express, KaZaA, en ja zelfs Mozilla gewoon doorkachelen. Aan de instellingen kan het niet liggen want die staan al een half jaar hetzelfde en die zijn gewoon in orde. Reboot helpt ook hier altijd. Het gaat er onderhand op lijken dat er een patch van Microsoft niet helemaal ok was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN schreef op 16 maart 2004 @ 17:06:
[...]

Ok thx. :)
Lekker klote de laatste tijd allemaal :)
Je moet juist blij zijn met deze service van je isp.

Het kan nl ook zijn dat je het agobot virus hebt en dat dat jouw bank/credit/whatever gegevens verstuurt zodat ze misbruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:31:
[...]

Je moet juist blij zijn met deze service van je isp.

Het kan nl ook zijn dat je het agobot virus hebt en dat dat jouw bank/credit/whatever gegevens verstuurt zodat ze misbruikt kunnen worden.
Ja ok, de mensen die bij mij kwamen klagen over dit probleem zijn wel typisch meisjes tussen de 16 en 20...
Ik wil geen vooroordeel uitsrpreken ofzo maar meer kennis dan alleen msn hebben ze niet (degene waar ik het over heb dan). In dat geval is het handig van de provider ja :)

Maar ik doelde meer op echt een mankement aan de kant van de provider, niet als een service waar jij op doelde :) Maar waarschijnlijk doen ze het dus niet voor niks.

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 16-03-2004 18:13 ]

Pagina: 1