Toon posts:

Geluidsinstallatie / computer net als in café's ?

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de café's gebruiken ze vaak van die muziekcomputers die door bepaald bedrijven periodiek worden ge-update met nieuwe muziek.

Zo'n computer, weet iemand hoe dit werkt ? Hoeveel dit kost ? Of waar ik hier meer info over zou kunnen krijgen ?

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-11-2025
Bij de 3-gezusters in Nijmegen is het een gewone PC met PC-DJ (Red) erop. En het zou me niks verbazen als ze zelf af en toe even de top 40 van Hans Kazan halen. :)

All knowledge is written

Verwijderd

je hebt 2 soorten: een gewone pc met wat leuke software, verkrijgbaar in de betere boekhandel, en kant-en-klare systemen. die kun je niet los kopen, maar alleen verzegeld huren (ivm rechtenkwesties) bij eoa bureau. niet mogelijk als je geen eigen café hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 09:31:
je hebt 2 soorten: een gewone pc met wat leuke software, verkrijgbaar in de betere boekhandel, en kant-en-klare systemen. die kun je niet los kopen, maar alleen verzegeld huren (ivm rechtenkwesties) bij eoa bureau. niet mogelijk als je geen eigen café hebt.
Maar stel nu dat iemand toch zo'n apparaat thuis zou willen hebben, en dan praat ik over zo'n kant-en-klaar systeem dat aangesloten kan worden op de huidige versterker en/of boxen. Is er geen andere mogelijkheid om hieraan te komen ?

Het is voor thuisgebruik voor een kennis van mij.....

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

Kettrick

Rantmeister!

Misschien kan je hier wat meer info vinden :

http://www.bpmstudio.nl/index2.html

Wordt ook in redelijk veel kroegen gebruikt volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
RoeLz schreef op 16 maart 2004 @ 09:37:
Misschien kan je hier wat meer info vinden :

http://www.bpmstudio.nl/index2.html

Wordt ook in redelijk veel kroegen gebruikt volgens mij.
Dat ziet er wel goed uit !

Nog alternatieven ?

Verwijderd

In een jeugdsoos bij ons in het dorp hebben ze een pentium 2 pc aangesloten op de versterker. Winamp wordt gebruikt om de liedjes af te spelen omdat de geavanceerdere progjes hier niet op kunnen draaien.
Maar de geluidskwaliteit is goed zelfs bij de keiharde harcore wat er wordt gedraaid. Echter ik zou gaan voor minimaal een pentium III met 500 Mhz dan kun je de leukere mix-progjes ook draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 09:53:
In een jeugdsoos bij ons in het dorp hebben ze een pentium 2 pc aangesloten op de versterker. Winamp wordt gebruikt om de liedjes af te spelen omdat de geavanceerdere progjes hier niet op kunnen draaien.
Maar de geluidskwaliteit is goed zelfs bij de keiharde harcore wat er wordt gedraaid. Echter ik zou gaan voor minimaal een pentium III met 500 Mhz dan kun je de leukere mix-progjes ook draaien.
Maar je moet dan wel een behoorlijke geluidskaart hebben of niet ?

De 1e de beste 16-bits geluidskaart van Creative zal dan niet voldoende zijn.....

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 09:56:
[...]

Maar je moet dan wel een behoorlijke geluidskaart hebben of niet ?

De 1e de beste 16-bits geluidskaart van Creative zal dan niet voldoende zijn.....
Dat valt wel mee hoor. ALs je geen audiofiel bent kan je het makkelijk af met de 1e de beste 16-bits geluidskaart van Creative. Geluid afspelen met een redelijke kwaliteit is voor de meeste cheap-ass geluidskaarten helemaal geen probleem!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

DJT

Ben zelf als DJ werkzaam in een bar/dancing en heb drie jaar geleden een muziekcomputer gebouwd met daarop BPM-Studio (met controller, dus gekocht). Apparaat wordt overdag gebruikt voor de achtergrondmuziek en 's avonds door de DJ (die ook 4 CD-spelers en 2 draaitafels tot zijn beschikking heeft).

Heb helaas geen foto's. De specs van het systeem zijn als volgt (heeft ondertussen een kleine upgrade gekregen):
P4 - 1,8
i865G Intel mobo
512 MB
120GB / RAID 1 (dus eigenlijk 2x 120GB)
Pro-geluidskaart (weet ff niet meer welke, in ieder geval een duur apparaat)

Dan een zwart Neovo TFT schermpje, een draadloos zwart mini-keyboardje en een trackball (ivm de kleine ruimte).

We downloaden in principe niets (tenzij iets echt niet meer te krijgen is of gewoon nóg niet op single te krijgen is). Alle muziek op de computer heb ik er zelf in gezet met behulp van EAC in combinatie met de LAME encoder. Alle MP3's zijn 320kb/s, dit in verband met de hoge kwaliteit van het geluidssysteem (voor de kenners: Dateq GPM8Ti/DBX DriveRack/JBL versterkers/JBL Array Speakers).

Werkt prima, kost wel een beetje. :*)

Verwijderd

Om eerlijk te zijn weet ik niet welke geluidskaart er in zit. Maar dit weekend heb ik er een HD ingezet en kon ik de kaart ff zien. Hij leek me wel nieuwer dan de rest van het systeem maar deed me denken aan een no-name 3d surround kaartje die ik bij de mediamarkt laatst zag liggen voor 15 euro. Heb nu jammer genoeg niet de mogelijkheid om het te na te kijken.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

En als je geen zin hebt om zelf te bouwen en/of bij te houden: www.alcas.nl levert deze (en andere) systemen.

En nee, ik heb geen aandelen ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Er zijn nog wel meer systemen als dat van alcas. Dat van alcas ken ik niet, ik ken wel de digital audio player van asint. Ik ben absoluut niet kapot van de user interface, maar dit werkt met mp3's die dagelijks ge-update worden via het internet. Zoals GunHead al zei, zijn deze systemen vanwege licenties niet interessant voor thuisgebruik. Bij de DAP van asint betaal je maandelijkse abonnementskosten en regelt asint alles met de muziekrechten.

Verwijderd

ik gebruik in de bar op de camping het encore systeem ideaal. http://www.encore-media.com/
ik krijg iedere 2 weken een upgrade binnen die ik binnen 15 min instaleer en dan selecteer ik de nummers die ik wil houden. heb der altijd ongveer 10.000 op de hardeschijf staan. het mooie is dat het voledig legaal is. en het draait als een trein.

tis overgens een gewone pc intel cellie op 1000mhz met een 80 gh hdd en 64 mb ram ding draai gewoon op win98 met een schil eromheen zitten 2 soundblasters live 5,1 digital in.

ding is in de 9 weken tijd dat ik er ben 1 keer op zijn bek gegaan maar dat was waarschijnlijk te wijden aan een powerspike/dip [ ik zat in de ardenen en daar gebeurt dat erug vaak]

kost overgens wel een vast bedrag per maand voor de update`s en rechten.
en je mag 1 keer per maand nog een cd met zelf uigezochte nummers bestellen.

data base staat er al op je hoeft alleen de nummers groen te maken en ze zijn bestelde file even doormailen en 2 weken latert hebbie het schijfie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 22:12 ]

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eazis werkt ook goed..

Verwijderd

Het bedrijf waar ik werk is bezig met een contract met Encore om in Nederland officieel distributeur te worden. In 99% van de kroegen en cafe's wordt nu Alcas gebruikt, verder is er heel weinig concurentie. Daar willen wij dus verandering in brengen, alleen het zal denk ik nog wel even duren voordat dit van de grond komt.

Verder weet ik dat zo'n "apparaat" gewoon een simpel pctje is (beetje omgebouwd) met Windows 98 erop, wat helemaal "gelocked" is. Je kan dus niets installeren of in instelingen rommelen ofzo. Als je het ding aanzet wordt ook Encore (of Alcas in dit geval) automatisch geladen dus verder kan je helemaal niets met dat ding. Er wordt door de leverancier iedere maand een cdtje geleverd met nieuwe muziek. Dit zijn gewoon mp3tjes, maar (al geprobeerd :) ) als deze cd's in een gewone pc stopt krijg je er niets van af! Gewoon gecodeerd ofzo, het lukte me met geen mogelijkheid.

Dus misschien koop jij ooit nog wel eens zo'n systeem van me ;)
Pagina: 1