Toon posts:

[software METABO] Programma werkt niet volledig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een leverancier van ons, Metabo, stuurde ons een jaar of twee terug een CD met support op. Dit programma gaf alle type machines in een lijst. Als je dan een machine koos, dan kon je de onderdelenlijst zien. Allemaal vrij simpel dus.

Een tijdje terug liep het echter mis op de PC waar dat programma staat geïnstalleerd. Je kon het programma nog wel opstarten, en de lijst met de machinetypes opvragen, maar zodra je eentje kiest krijg je geen onderdelenlijst.

Wat heb ik allemaal geprobeerd ?

- tot 3 keer toe alles eraf gegooid en via dezelfde CD terug geïnstalleerd
- 1 keer op dezelfde locatie
- 2 keer op 2 andere locaties
- in het register op "metabo" gezocht en alles dat ik daardoor vond verwijderd
- Het programma op een andere PC geïnstalleerd, met succes. Geen problemen

Dus het ligt ergens aan de PC zelf. Ikzelf heb nu geen idee meer...

:?

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Wat weet ik nu dus?
Dat je een progje op een os (wat voor os?) had draaien.
Werkt nu niet meer en kan ook niet ergens anders op geinstalleerd worden.
:? extra info is erg wenselijk :?

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000-platform.

Het probleem is dat het programma op die PC onvolledig werkt. Maar op een andere PC (of dat nu windows XP of 2000 of whatever is) wél.

Een volledige omschrijving van het programma zou me wat ver brengen..

Ik vind het gewoon heel erg vreemd dat die PC bepaalde stukken van een programma niet wilt uitvoeren. Dit zal wel iets met een database-file te maken hebben aangezien het over lijsten gaat die niet worden weergegeven.

Je klikt dus op een machine en dan krijg je normaal de onderdelenlijst. Maar op die PC krijg je dus enkel de keuzelijst met machines, maar géén onderdelenlijst. Die blijft gewoon leeg zonder enige foutmelding.

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
wappie1980 schreef op 16 maart 2004 @ 09:06:
Wat weet ik nu dus?
Dat je een progje op een os (wat voor os?) had draaien.
Werkt nu niet meer en kan ook niet ergens anders op geinstalleerd worden.
:? extra info is erg wenselijk :?
Ik geloof dat er werd gezegd dat het op de andere pc het wél werkte! En ik denk dat hij bedoelt dat wat er gedaan moet worden om alle dingen zo weg te krijgen dat een nieuwe installatie wel werkt!

Verwijderd

Topicstarter
precies!

• Xiliath
Ok, het lijkt er erg sterk op dat het probleem in je register zit. probeer je register eens op te schonen met een tooltje zoals regcleaner. Het hoeft niet perse een key te zijn waar metabo in voorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat ga ik is proberen

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog niet wist was dat er nog meerdere programma's waren die op die pc niet werkten. Nu installeren die dus zonder problemen (na het draaien van RegSupreme die veel overbodige keys vond)

Enkel bij Metabo (het probleem waarover ik de topic ben begonnen) blijft het probleem bestaande.

• Xiliath
Ik neem aan dat je metabo eerst verwijderd hebt, toen regsupreme gedraaid en daarna weer metabo geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
wappie1980 schreef op 16 maart 2004 @ 11:37:
Ik neem aan dat je metabo eerst verwijderd hebt, toen regsupreme gedraaid en daarna weer metabo geinstalleerd?
Zo is dat. Ik heb zelfs tussen alle drie de acties een restart gedaan.

• Xiliath
Je zou navraag kunnen doen bij de leverancier van metabo of ze dit probleem kennen.
Anders denk ik toch dat je het beste een reinstall van je systeem kunt doen.
Pagina: 1