Opnieuw even over de GeForce 5600FX

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04
N.a.v. mijn vorig topic wat helaas gelijk werd gesloten dan even wat uitbreiding:

-P4 2.4GHz, 512MB intern, 80GB hd, P4PE moederbord 433

Heb vrijwel alles op de achtergrond uitgeschakeld; nieuwste drivers van NVidia gedownd en geinstalleerd, en toch presteerd mijn PC qua graphics nu niet veel beter dan met de GeForce4 MX 64MB die erin zat.

Heb alle instellingen van de kaart nagelopen, OpenGL en DirectX nagekeken, DXDIAG geeft totaal geen fouten, kaart wordt herkend door systeem (ziet ook de 256MB op de kaart).

Wijziging van instellingen in div. spellen geven hetzelfde als met de oude kaart: wel wat betere graphics maar direct ook een drop in performance.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat is je 3D-mark score (2001)? Hoe staan de instellingen van je driver (quality - performance)?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
probeer eerst eens nvidia 43.23 driver, die werkt echt zoooo lekker in oudere en nieuwe spellen... alleen niet die duel monitor geavanceerd opties (boeie)

Ik heb zelf de ASUS 9560/TD 256Mb (fx5600) en met die driver lukt het perfect...

link: Nvidia Driver

ik ben van eengeforce ti4200 overgegaan naar deze, en al had ik het niet
verwacht, hij is echt beter! 8)

[ Voor 15% gewijzigd door semicon op 16-03-2004 11:04 ]

• GurbY{nl}
AtleX schreef op 16 maart 2004 @ 11:03:
Wat is je 3D-mark score (2001)? Hoe staan de instellingen van je driver (quality - performance)?
Score is 7449 3d Marks.

Verwijderd

Hmmm kijk eens of je de Intel INF chipset drivers geinstalleerd hebt zo niet download dan even de laaste op de Intel of asus site, aangezien die behoorlijk prestatie verschil kunnen opleveren als die niet goed werken verder kan je nog even kijken of hardware acceleratie voledig aan staat verder durf ik het niet te zeggen eigenlijk

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Wat is je Front side bus? 3dmark2k is daar heel gevoelig voor

• GurbY{nl}
Ehm, ik ben niet helemaal zeker wat je met Front side bus bedoelt??

De 3dmark op zich zegt me niet zoveel; als ik ga vergelijken dan zijn een aantal kaarten sneller en een aantal trager. Ook in vergelijk met andere, soortgelijke PC's scoort ie in dezelfde range.

Waar het mij nou net om gaat, is dat ik de MX440 eruit haal (64MB), daar een 256MB kaart voor in de plaats druk en eigenlijk niet echt veel verbetering zie. Overigens heb ik het idee dat ipv de drivers die op de cd waren meegeleverd, minder goed presteerden dan de 45.23 die ik er nu op heb. Afgaande op de ervaringen met de nieuwe 56 laat ik die 45 er dan ook nog maar even opzitten.

Heb in de bios nog de AGP aperture size naar 256 gebracht (stond op 64) maar kan ook dan niet veel verschil ontdekken. Al met al: valt me dus wat tegen, de nieuwe kaart. Had stille hoop dat met FS9 of FarCry alles zowat max gezet kon worden, maar als ik dat b.v. bij FarCry doe, wordt het een diashow.

Verwijderd

gyedema schreef op 18 maart 2004 @ 10:47:
Had stille hoop dat met FS9 of FarCry alles zowat max gezet kon worden, maar als ik dat b.v. bij FarCry doe, wordt het een diashow.
Ehh, Farcry en FS2k4 op max? Dat wordt een R9800Pro/XT of FX5900Ultra ....

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
je ziet mijn spekkies hieronder, mijn 5600 werkt goed met farcry hoor alijd rond 30fps en "bijna" alles hoog. dit kan ik alleen behalen met 43.-. die ander driver v-sync of en prestatie op middelniveau... ohja, heb hem niet overgeclocked...

intel he >:) AMD > intel

ik weet dus niet waar het aan licht bij jou, want ik heb niet eens een goed moederbord

is herinstalleren geen optie?

edit: verchil ingraphics zie je alleen in filters die gebruikt worden met de nieuwe chip en niet met de fx.. zoals sommige bumpmaps, download maar eens wat 3d demos op www.nvidia.com dan kan je het duidelijk zien... B)

[ Voor 29% gewijzigd door semicon op 19-03-2004 00:08 ]

• GurbY{nl}
Ja op middel krijg ik ook goeie prestaties (hoe zie je de fps bij FarCry trouwens??)

En bedoel je nu de 45.23 of de 43.45 driver??? De 43.25 is er volgens mij niet..

Verwijderd

ik heb ong het zelfde probleem alleen ik heb een normale 5600 met de nieuwste drivers is mijn video aanzienlijk langzamer dan met de 43.23

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Je hebt nou eenmaal gewoon geen topkaart..
En ik ben bang dat je je hebt laten verleiden door die 256 Mb geheugen op de kaart. Dat heeft dus echt totaal geen nut, sterker nog, grote kans dat een kaart met 128 Mb snel geheugen een stuk beter presteert.
Al zou ie wel beter moeten presteren dan je vorige kaart denk ik. Je kan misschien dat nog ff checken met 3dMark.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1