Toon posts:

Opstartprobleem in Windows 64 XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD 64 bit processor en wil de windows 64 bit editie installeren. Ik heb deze windows-versie gedownload en op cd gebrand (was een image-versie). Als ik wil booten vanaf de cd-rom dan lukt dat niet. Er verschijnt een foutmelding dat het booten niet lukt en dat ik moet rebooten. Ik heb in het bios ingesteld dat hij enkel mag booten van de cd-rom drive maar ook dat helpt blijkbaar niet
Zijn er mensen die met gelijkaardige problemen geconfronteerd werden? Zijn er mensen die me verder kunnen helpen om het probleem op te lossen?

Mvg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel altijd welke problemen exact :)

Verwijderd

Topicstarter
Je steekt de pc aan; pc wordt gecontroleerd; alle settings van bios zichtbaar; daarna zou het bootproces van de cd-rom moeten starten maar dat gaat niet. Er staat op dat ik op ctr-alt-del moet klikken om opnieuw te booten omdat er geen geldig ntfds is (zeg ik het juist???). Wat er op neerkomt dat het een bootable cd zou moeten zijn, maar dat is het want de brandersoftware zegt dat het een bootable cd is.

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Heb je ook in de bios ingesteld dat hij vanaf cd moet booten? Dus dan niet E-drive maar echt cd-rom als boot device(het liefste als eerste om zeker te weten dat hij die pakt, je kan hem later altijd terugzetten)

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, heb zelfs ingesteld dat er maar 1 mogelijkheid is om te booten: de cd-rom drive