Toon posts:

Medion-pc Ati 9800 xl / Pro hangups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een 3,4Ghz P4-Medion-pc (nee, ik had "Radar"niet gezien...) gekocht bij Mxxxxxmarkt. Daarin zit een "Ati Radeon 9800 XL" kaart. Probleem: spellen crashen (Generals-ZeroHour start niet eens door, CivIII klapt na een paar uur er spontaan uit).
3dMark2001, 2003 en AquaMark3 crashen al bij de start van de eerste test, echte hangups. Laatste ATI-drivers geinstalleerd (is het ineens een 9800-pro): geen beter resultaat; DirectX9 is actueel, Windows XP Home-edition ook. Geen vreemde zaken geinstalleerd. Wel zie ik dat Memtest86 op het Samsung-geheugen (2x512) in twee uur twee fouten geeft. Voor ik de kast ga openschroeven of naar de Mxxxxmarkt terug moet: Waar kan ik zelf nog zoeken, wie herkent dit? Overigens: nix getweakt an die kaart. (De zelfbouwPC in de Sig draait overigens als een zonnetje)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 00:20 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
beetje off-topic maar wat was er dan op Radar?

dat sommige spellennog niet eens opstarten si dit nadat hij al een tijdje aanstaat?
anders zou het wel eens een te hoge temp zijn.
vriend van me heeft de vorige medion met zon 9800xl gekocht paar maanden geleden en hij had een erg slechte airflow.

Verwijderd

Topicstarter
verder off topic dan (trouwens, zoals ik als schreef: aflevering niet zelf gezien): Ging over een bedrijf dat Medion-pc's verkocht, faiiliet ging en support daarop van Medion was niet best. Met een moraal van "Medion is geen best merk". Daar zijn meningen uiteraard altijd, bij elke fabrikant/samensteller/handelaar (denk eens aan Dell) over verdeeld. Laten we dit verder maar off-topic houden).

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 23:09

GreyGhost

Het is een spook

Ik zou zeggen, tenzij er een garantiesticker op zit, druk alle kaarten en geheugen eens aan en check of alle kabels goed zitten aangesloten, je zou niet de eerste zijn die pech heeft. Als je 400.000 pc's in elkaar zet moet er wel ergens wat fout gaan.

For I am grey, between the darkness and the light

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens op dit forum:

http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/

De naam is wat misleidend want je vind er heel veel tips om het allemaal beter te laten lopen. Helaas heeft het forum een maximale traffic per maand, dus het kan zijn dat de site ineens onbereikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Roko: dank voor de link. Die kende ik nog niet. Probleem is overigens nog niet opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nu wel opgelost: na twee uur prutsen, incl. Biosflash, gaf de monteur het op. En dus geld terug. Zo ook bij de mensen achter mij met precies hetzelfde apparaat en precies hetzelfde probleem.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 19:15
Dat is f*cked up zeg.. Zijn wel brute systemen van Aldi...

Verwijderd

euhmm srry mor ff niet helemaal on topic iemand goede ideetjes hoe het zou komen dat een medion-3000 spontaan altijd hangt bij cpucool en soft fsb en dergelijke? draait ook speedfan niet altijd :-S
Pagina: 1