iPod: Ander kleur display, zaak van maken of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27
Ik heb met de kerst een iPod gekocht welke tot een paar weken terug goed heeft gewerkt.
Af en toe wou hij niet meer opladen en heb ik hem dus naar Apple gestuurd ter reparatie.
Nou kreeg ik hem vorige week donderdag terug en heb hem vandaag maar weer is in de lader gestoken en kwam tot de volgende ontdekking:
De iPod die je in de winkel koopt heeft een blauwe backlight verlichting, de iPod die ik terug heb gekregen heeft een slecht contrast witte backlight verlichting.
Ikzelf vind dit er totaal niet uitzien en accepteer dit dan ook niet van een product van bijna 400 euro. Apple's antwoord was simpel: "Je mag blij zijn dat je een nieuwe hebt gekregen".

Nou is mijn vraag: Zouden jullie een brief schrijven en erover gaan zeuren of ben ik nu een heeel erge zeikerd?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Voor 400 euro mag je best wel het product verwachten waarvoor je die prijs hebt betaald.
Het is dus helemaal niet zeikerig om daar achteraan te gaan. Sowieso heb je niets te verliezen!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Apple's antwoord was simpel: "Je mag blij zijn dat je een nieuwe hebt gekregen".
Zucht, dat is toch geen antwoord :( ... zeer zeker een brief schrijven !

Verwijderd

zou met minder geen genoegen nemen! Zeker omdat het nog een vrij nieuw product is!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

In de eerste 8 dagen na je aankoop had je hier aanspraak op kunnen maken, niet als je em al 3 maanden lekker gebruikt hebt en al hebt laten repareren.

Dan had je je voor de aankoop maar beter moeten verdiepen in de soorten en specs.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

sjuk schreef op 16 maart 2004 @ 01:21:
In de eerste 8 dagen na je aankoop had je hier aanspraak op kunnen maken, niet als je em al 3 maanden lekker gebruikt hebt en al hebt laten repareren.

Dan had je je voor de aankoop maar beter moeten verdiepen in de soorten en specs.
Eh?
Hij stuurt een blauwe op ter reparatie, en krijgt dan een witte terug. Dat heeft niets meer met 3 maanden gebruikservaring te maken hoor :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

dawuss schreef op 16 maart 2004 @ 01:23:
[...]

Eh?
Hij stuurt een blauwe op ter reparatie, en krijgt dan een witte terug. Dat heeft niets meer met 3 maanden gebruikservaring te maken hoor :?
ow ok, dan heb ik ff verkeerd zitten lezen :P

kerst, dat is dus ongeveer 3 maanden oud. Dan mag je er toch wel vanuitgaan dat je netjes volgens garantievoorwaarden geholpen word.
Een grote bek had ik zeker niet getolereerd.
Maar wie zei dat tegen je? Apple zelf, of de winkel (apple dealer) die dit voor je behandeld heeft?

Ik zou hier zeker werk van maken.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
Wat ze hierboven zeggen, werk van maken, jij mag gewoon een gelijksoortig product terugverwachten, als het contrast van deze zo slecht is, is hij niet gelijk.
Laat ze maar mooi met een nieuwe doorkomen dus :*)

Verwijderd

dawuss schreef op 16 maart 2004 @ 00:17:
Voor 400 euro mag je best wel het product verwachten waarvoor je die prijs hebt betaald.
Het is dus helemaal niet zeikerig om daar achteraan te gaan. Sowieso heb je niets te verliezen!
Als ik voor 7 cent een blikje tomatenpuree koop, moet dat ook goed zijn.

Waarschijnlijk zal er in de reparatievoorwaarden iets staan van 'vervanging door gelijkwaardig of beter product', waarbij het twistpunt natuurlijk wordt in hoeverre een witte backlight een verslechtering is ten opzichte van je oude.

Ik ken het verschil niet (behalve te eventuele geil-factor), dus ik kan er niet over oordelen. Maar kijk eens in de voorwaarden zou ik zeggen, en beslis in hoeverre je er op achter uit bent gegaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:01:
Waarschijnlijk zal er in de reparatievoorwaarden iets staan van 'vervanging door gelijkwaardig of beter product', waarbij het twistpunt natuurlijk wordt in hoeverre een witte backlight een verslechtering is ten opzichte van je oude.
Het is heel simpel. In dit soort gevallen staat de consument altijd in zijn recht. Hij heeft een iPod met blauwe backlight opgestuurd, dus als hij een blauwe terug wil hebben, dan zal Apple dat moeten regelen. De vraag is natuurlijk hoever je dit door wilt voeren, maar als je maar lang genoeg doorgaat krijg je je zin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:06:
[...]

Het is heel simpel. In dit soort gevallen staat de consument altijd in zijn recht. Hij heeft een iPod met blauwe backlight opgestuurd, dus als hij een blauwe terug wil hebben, dan zal Apple dat moeten regelen. De vraag is natuurlijk hoever je dit door wilt voeren, maar als je maar lang genoeg doorgaat krijg je je zin.
Soms kan het gewoon onmogelijk zijn om een identiek product te leveren. Als je -fictief- een 5GB ipod hebt met 10 jaar garantie, en na 9 jaar is ie stuk en er zijn geen 5GB'ers meer te krijgen, wat dan? Dag krijg je een refurbished 5GB of hoger. Gelijkwaardig? Jazeker mijnheer! De kleur? Dat is persoonlijk voorkeur. Zoals gezegd: ik weet niet hoe het met die backlight zit, maar als de kleur slechts de buitenkant zou beftreffen, zou je voor de rechter toch weinig hebben aan te voeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:16:
Soms kan het gewoon onmogelijk zijn om een identiek product te leveren. Als je -fictief- een 5GB ipod hebt met 10 jaar garantie, en na 9 jaar is ie stuk en er zijn geen 5GB'ers meer te krijgen, wat dan? Dag krijg je een refurbished 5GB of hoger. Gelijkwaardig? Jazeker mijnheer! De kleur? Dat is persoonlijk voorkeur.
Ah, ja, maar dan zal Apple toch echt aan die voorwaarden moeten voldoen (produkt niet meer leverbaar in die uitvoering). En gezien de leeftijd van dit produkt lijkt me dat ontzettend sterk. Zolang hij nog leverbaar is, dan zal Apple moeten leveren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:28:
[...]

Ah, ja, maar dan zal Apple toch echt aan die voorwaarden moeten voldoen (produkt niet meer leverbaar in die uitvoering). En gezien de leeftijd van dit produkt lijkt me dat ontzettend sterk. Zolang hij nog leverbaar is, dan zal Apple moeten leveren.
tenzij Apple vind dat de kleur van het display niet van belang is en dit een zelfde product vind.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:32:
tenzij Apple vind dat de kleur van het display niet van belang is en dit een zelfde product vind.
...en een eventuele rechter oid het daar mee eens is. En dat was mijn punt: als de klant het daar niet mee eens is, dan ligt het voordeel meestal bij de klant.

• Uberprutser
Wat ik te horen heb gekregen is dat het een refurbished model is.
Ik ga straks een brief schrijven naar onze vrienden...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Grijns
  • Laatst online: 31-01 14:43
Volledig offtopic maar grappig omdat deze thread mijn voor oordelen over apple bevestigt. http://www.penny-arcade.c...hp3?date=2002-07-12&res=l

:)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Topicstarter: mijn ipod had uit de doos ook een erg slecht contrast, maar na bijstellen in het menu was het beeld perfect. Heb je daar al naar gekeken :?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hallo? Is Apple niet dat merk dat zowat bestáát bij de gratie van vet design? Je koopt niet gewoon maar een speler, je zorgt voor een enhanced lifestyle(tm), ja toch, niet dan?

En nou zou Apple bij reparaties ineens niet op het uiterlijk hoeven te letten? Lijkt me lachen, breng je je nieuwe G5 ter reparatie, krijg je'm verpakt in een Sweexkastje terug - think different, jaja :) Naar de Hoge Raad met die naarlingen! Degene die vond dat je "blij" moest zijn zou ik proberen te laten ontslaan.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:01:
[...]
Nouja, hij zei dat er een slechter contrast op het LCD-scherm van de vervangende iPod zat, dus het is technisch sowieso een verslechtering.

• Uberprutser
Timmert schreef op 16 maart 2004 @ 09:19:
Topicstarter: mijn ipod had uit de doos ook een erg slecht contrast, maar na bijstellen in het menu was het beeld perfect. Heb je daar al naar gekeken :?
Geloof me: Daar heb ik zeker naar gekeken ;)

• Toink
  • Niet online
Dit is natuurlijk zo krom als een banaan: Als ik een nieuwe auto koop in het wit en het portier sluit na 3 maanden niet meer goed dan accepteer ik er toch ook geen blauwe portier op omdat de witte even niet beschikbaar zijn en er functioneel niks mis is met een blauwe? 8)7

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:40
euhm.. een meisje bij mij in de klas heeft ook een iPod, ook met witte backlight. Ik denk dat de witte backlight gewoon een nieuw (of juist een oud) model is. Kan dat?
Pagina: 1