As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Het is dus helemaal niet zeikerig om daar achteraan te gaan. Sowieso heb je niets te verliezen!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Zucht, dat is toch geen antwoordApple's antwoord was simpel: "Je mag blij zijn dat je een nieuwe hebt gekregen".
Dan had je je voor de aankoop maar beter moeten verdiepen in de soorten en specs.
Eh?sjuk schreef op 16 maart 2004 @ 01:21:
In de eerste 8 dagen na je aankoop had je hier aanspraak op kunnen maken, niet als je em al 3 maanden lekker gebruikt hebt en al hebt laten repareren.
Dan had je je voor de aankoop maar beter moeten verdiepen in de soorten en specs.
Hij stuurt een blauwe op ter reparatie, en krijgt dan een witte terug. Dat heeft niets meer met 3 maanden gebruikservaring te maken hoor
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
ow ok, dan heb ik ff verkeerd zitten lezendawuss schreef op 16 maart 2004 @ 01:23:
[...]
Eh?
Hij stuurt een blauwe op ter reparatie, en krijgt dan een witte terug. Dat heeft niets meer met 3 maanden gebruikservaring te maken hoor
kerst, dat is dus ongeveer 3 maanden oud. Dan mag je er toch wel vanuitgaan dat je netjes volgens garantievoorwaarden geholpen word.
Een grote bek had ik zeker niet getolereerd.
Maar wie zei dat tegen je? Apple zelf, of de winkel (apple dealer) die dit voor je behandeld heeft?
Ik zou hier zeker werk van maken.
Laat ze maar mooi met een nieuwe doorkomen dus
Verwijderd
Als ik voor 7 cent een blikje tomatenpuree koop, moet dat ook goed zijn.dawuss schreef op 16 maart 2004 @ 00:17:
Voor 400 euro mag je best wel het product verwachten waarvoor je die prijs hebt betaald.
Het is dus helemaal niet zeikerig om daar achteraan te gaan. Sowieso heb je niets te verliezen!
Waarschijnlijk zal er in de reparatievoorwaarden iets staan van 'vervanging door gelijkwaardig of beter product', waarbij het twistpunt natuurlijk wordt in hoeverre een witte backlight een verslechtering is ten opzichte van je oude.
Ik ken het verschil niet (behalve te eventuele geil-factor), dus ik kan er niet over oordelen. Maar kijk eens in de voorwaarden zou ik zeggen, en beslis in hoeverre je er op achter uit bent gegaan.
Verwijderd
Het is heel simpel. In dit soort gevallen staat de consument altijd in zijn recht. Hij heeft een iPod met blauwe backlight opgestuurd, dus als hij een blauwe terug wil hebben, dan zal Apple dat moeten regelen. De vraag is natuurlijk hoever je dit door wilt voeren, maar als je maar lang genoeg doorgaat krijg je je zin.Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:01:
Waarschijnlijk zal er in de reparatievoorwaarden iets staan van 'vervanging door gelijkwaardig of beter product', waarbij het twistpunt natuurlijk wordt in hoeverre een witte backlight een verslechtering is ten opzichte van je oude.
Verwijderd
Soms kan het gewoon onmogelijk zijn om een identiek product te leveren. Als je -fictief- een 5GB ipod hebt met 10 jaar garantie, en na 9 jaar is ie stuk en er zijn geen 5GB'ers meer te krijgen, wat dan? Dag krijg je een refurbished 5GB of hoger. Gelijkwaardig? Jazeker mijnheer! De kleur? Dat is persoonlijk voorkeur. Zoals gezegd: ik weet niet hoe het met die backlight zit, maar als de kleur slechts de buitenkant zou beftreffen, zou je voor de rechter toch weinig hebben aan te voeren.Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:06:
[...]
Het is heel simpel. In dit soort gevallen staat de consument altijd in zijn recht. Hij heeft een iPod met blauwe backlight opgestuurd, dus als hij een blauwe terug wil hebben, dan zal Apple dat moeten regelen. De vraag is natuurlijk hoever je dit door wilt voeren, maar als je maar lang genoeg doorgaat krijg je je zin.
Verwijderd
Ah, ja, maar dan zal Apple toch echt aan die voorwaarden moeten voldoen (produkt niet meer leverbaar in die uitvoering). En gezien de leeftijd van dit produkt lijkt me dat ontzettend sterk. Zolang hij nog leverbaar is, dan zal Apple moeten leveren.Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:16:
Soms kan het gewoon onmogelijk zijn om een identiek product te leveren. Als je -fictief- een 5GB ipod hebt met 10 jaar garantie, en na 9 jaar is ie stuk en er zijn geen 5GB'ers meer te krijgen, wat dan? Dag krijg je een refurbished 5GB of hoger. Gelijkwaardig? Jazeker mijnheer! De kleur? Dat is persoonlijk voorkeur.
Verwijderd
tenzij Apple vind dat de kleur van het display niet van belang is en dit een zelfde product vind.Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:28:
[...]
Ah, ja, maar dan zal Apple toch echt aan die voorwaarden moeten voldoen (produkt niet meer leverbaar in die uitvoering). En gezien de leeftijd van dit produkt lijkt me dat ontzettend sterk. Zolang hij nog leverbaar is, dan zal Apple moeten leveren.
Verwijderd
...en een eventuele rechter oid het daar mee eens is. En dat was mijn punt: als de klant het daar niet mee eens is, dan ligt het voordeel meestal bij de klant.Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:32:
tenzij Apple vind dat de kleur van het display niet van belang is en dit een zelfde product vind.
Ik ga straks een brief schrijven naar onze vrienden...
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
En nou zou Apple bij reparaties ineens niet op het uiterlijk hoeven te letten? Lijkt me lachen, breng je je nieuwe G5 ter reparatie, krijg je'm verpakt in een Sweexkastje terug - think different, jaja
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Nouja, hij zei dat er een slechter contrast op het LCD-scherm van de vervangende iPod zat, dus het is technisch sowieso een verslechtering.Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 02:01:
[...]
Geloof me: Daar heb ik zeker naar gekekenTimmert schreef op 16 maart 2004 @ 09:19:
Topicstarter: mijn ipod had uit de doos ook een erg slecht contrast, maar na bijstellen in het menu was het beeld perfect. Heb je daar al naar gekeken