Voordeel 4 pc aansluitingen op 1 adsl abo?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 20:38
Hey,

Kben nu al een tijdje aant zoeken naar ee antwoord op deze vraag zonder direct naar hier te moeten komen. Maar blijkbaar is het toch moeten gebeuren...

Wel, het zit zo:
Ik wil overstappen van Tiscali naar XS4all(kdenk niet dat ik hier redenen voor moet geven?)

Nu leek me het abonement van XS4ALL Performer 4 wel wat, en wat me dan ook direct opviel was de aansluiting voor vier pc's.

Thuis zit ik nu met een basic abootje van tiscali, waar zogoed als 4 pc's zijn op aangesloten. Opzich werkt dat zonder problemen maar als ik aant gamen ben en iemand anders een mail verstuurd\ontvangt krijg in in eene keer ontzettend last van lag, wat zeer vervelend is als je in een war zit.
Heeft dit te maken omdat er voor dit aootje normaal maar 1 pc voor bestemt was?

Nu dacht ik dat die 4 aansluitingen de pc's minder afhangelijk zouden maken van elkaar? klopt dat ?

En welke voordelen zou ik hier zo nog al bij hebben ?

Thx

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

neej, et gaat gewoon om eem ADSL Modem/router met een ingebouwde 4 ports switch.
deelt internet waarschijnlijk op dezelfde manier als je huidige setup, maar dan met een modem die ingebouwd is in de router, en een switch die er ook al bij in zit.
van 3 apparaten naar 1 dus.
verder is het niets anders.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

En als ik dit lees dan vraag ik me af hoe je het op 1 abbonement had aangesloten, had je toevallig een hub achter je modem hangen ? Zo ja, dan kwam daar de lag opeens vandaag. En wat voor een verbinding had je ? Online gamen vreet nl. niet zo heel veel bandbreedte, maar het uploaden van een groot mailtje naar de mailserver daarintegen wel.

Verwijderd

DoRRoN schreef op 16 maart 2004 @ 00:19:
En als ik dit lees dan vraag ik me af hoe je het op 1 abbonement had aangesloten, had je toevallig een hub achter je modem hangen ? Zo ja, dan kwam daar de lag opeens vandaag. En wat voor een verbinding had je ? Online gamen vreet nl. niet zo heel veel bandbreedte, maar het uploaden van een groot mailtje naar de mailserver daarintegen wel.
lag van het versturen van een email veroorzaakt door een hub :? lijkt me stug dat een 10 of 100mbit hub dit veroorzaakt en dat de internetverbinding hier de bottleneck is :P

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:30
1. Lees aub je topic eerst door voor je post ...

2. Bij kabel is het zo dat als de upload vol zit dat dan de download instort --> Pingtijden lopen omhoog.

Ik dacht eigenlijk dat dit met ADSL niet het geval was. Maar wat wel dus kan gebeuren is dat je upload volledig benut wordt door het versturen van het mailtje. Dus zorg ervoor dat de upload van de andere pc wordt begrensd op enkele KB/s.

-

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 12:50:
[...]

lag van het versturen van een email veroorzaakt door een hub :? lijkt me stug dat een 10 of 100mbit hub dit veroorzaakt en dat de internetverbinding hier de bottleneck is :P
Een hub kan weldgelijk een bottleneck zijn! Of deze nou 10 of 100mbit is, maakt niet uit. Maar dat is net het verschil met een switch, een switch zorgt er namelijk voor dat verkeer tussen computers onderling niet interfereert wat bij een hub wel gebeurd (collision).

Als computer A namelijk een pakketje verstuurt naar computer B via een 4 poorts hub, zullen computer C en D dat pakketje ook krijgen, maar het negeren omdat het niet voor hen bestemd is, via een switch komt het pakketje echter ook alleen terecht op computer B en hebben computer C en D geen last van dit overbodige verkeer. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wouter06
DoRRoN schreef op 16 maart 2004 @ 00:19:
Eerst had ik de volgende setup:

Speedtouch USB modem >>>>Mijn PC >>netwerkkabel>>Andere pc

Hier had ik gewoon de functie internet delen ingeschakelt, en dan dacht ik dat ik geen probs hd ... :?

En dit is mijn huidige setup:

Alcatel 510i modem >>>> USR8054 router >>>> Mijn pc
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Andere pc

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter06 op 16-03-2004 20:51 ]

• Wouter06
Juicy schreef op 16 maart 2004 @ 13:00:
1. Lees aub je topic eerst door voor je post ...

2. Bij kabel is het zo dat als de upload vol zit dat dan de download instort --> Pingtijden lopen omhoog.

Ik dacht eigenlijk dat dit met ADSL niet het geval was. Maar wat wel dus kan gebeuren is dat je upload volledig benut wordt door het versturen van het mailtje. Dus zorg ervoor dat de upload van de andere pc wordt begrensd op enkele KB/s.
Merci, dan zal ik even gaan uitzoeken hoe ik dat moet doen :9
----------------------------------

Bedankt voor de info! _/-\o_

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Juicy schreef op 16 maart 2004 @ 13:00:
Dat ligt niet aan de kabel hoor, dat ligt aan het TCP/IP protocol :Z

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25

mjl

Ugh

Eventuele lag ligt meestal aan je router, er vanuitgaande dat je voldoende bandbreedte hebt in je abbo (minimaal 512/256). Ik had vroeger een E-tech 4 ports router, het delen over 3 PC's was een ramp. Als de ene online was konden de anderen bijn niks vinden. Nu heb ik een Zyxel 650 1 port router/modem en dat loopt als een zonnetje met 8 PC's.

Een router geeft bepaalde prioriteiten aan bepaalde protocollen. Dit staat als je een fatsoenllijke router hebt allemaal beschreven in de handleiding.

-------

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:19

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mjl schreef op 16 maart 2004 @ 20:57:
Eventuele lag ligt meestal aan je router, er vanuitgaande dat je voldoende bandbreedte hebt in je abbo (minimaal 512/256). Ik had vroeger een E-tech 4 ports router, het delen over 3 PC's was een ramp. Als de ene online was konden de anderen bijn niks vinden. Nu heb ik een Zyxel 650 1 port router/modem en dat loopt als een zonnetje met 8 PC's.

Een router geeft bepaalde prioriteiten aan bepaalde protocollen. Dit staat als je een fatsoenllijke router hebt allemaal beschreven in de handleiding.
dat zeg dam eerder dat je een brakke E-tech hebt lijkt me.
heb zelf zowel een linksys router gehad als 2 drayteks en met allen geen probleem gehad.
zat eerst op chello en nu op cistron.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1