Toon posts:

probleem firmware upgrade pioneer107

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben sindskort de blije tevreden bezitter van een pioneer 107 brander. Ik kon vollop dvdtjes branden op platinum dvd's, en nu heb ik princo dvd's en nou doen ze het niet meer. Ligt dit misschien aan de firmware ofzow?
ik heb de firmware versie 1.05, heb deze proberen te updaten naar 1.10 maar als het programma start om dat up te daten dan zetg ie "avaidelble target is not found"

Kan iemand mij hiermee vooruit helpen??? :'(

modbreak__________
*knip* en weg is spam. Niet meer doen dus, herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] om te voorkomen dat je in de toekomst wederom de mist in gaat qua het gebruik van GoT ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 16-03-2004 06:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
doe ik iets fout dan??? naar mijn mening niet...
dit is nieuw voor mij... : B)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je postte een link naar een webshop op zodanige manier alsof de webshop van jou is. Dat is niet nodig, wij Tweakers kunnen wel webshops vinden via o.a. de Pricewatch.

Terug ontopic weer :)

Verwijderd

"available target is not found" kun je krijgen als je speler niet op de standaardwijze is aangesloten of als je de verkeerde device aanwijst.

Sluit hem bijvoorkeur aan op je moederbord, als primairy master.
Boot dan vanaf een Dos diskette waarop je ook de flash+firmware op hebt gezet.

Veel flashers bevatten een beveiliging zodat je niet de verkeerde device zit te flashen, maar zo paranoid als ik ben ontkoppel ik ook altijd de onnodige IDE devices. Dat maakt overigens ook het identificeren van het juiste apparaat wat makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
mijn dvd brander is als secondary master aangesloten. dus eigenlijk is het gewoon beter als deze als master is aangesloten...
dan zalik dat eens gana proberen

tnhx

Verwijderd

Topicstarter
uhm, ik heb da geprobeerd he, da primairie master enzow maar dan krijg ik (in dos) nog steeds de melding "avaideble target is not found"

kan het er misschien aan liggen dat ik een oem-brander heb? ik heb hem bij mycom gekocht (als dat er toe doet) ik las er nl iets over op andere forums over de nec branders...

en kan ik die dvd's wel branden als ik de firmware update? kzie door de bomen het bos niet meer...

thnx

me

• zjobke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03-2023

zjobke

dus.....

heb het zelfde probleem.... er is inmiddels een nieuwe firmware versie uit:
versie 1.12

http://www.pioneerelectro.../71835201DVRx07_FW112.exe

ook metde nieuwe "target not found"

hoop dat iemand hiervoor een oplossing weet...

realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08
en dit probleem heb ik dus ook....

In andere topics hebben ze het over de kernel meeflashen maar zelf met kernel file lukt het me niet. Ik zal dit topic op de voet volgen...

Hoe kun je zien welke kernel firmware er op de brander zit? Met het flash programma kom ik niet zo ver omdat ik ook de text target not found krijg...

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08
Oke... de oplossing pas de regel in de .pif file zo aan:
DVRFlash.exe -v -f E: R7100007.110 R7100107.110

dus en -v en -f .... werkt het dan nog niet probeer dan ook de driveletter in hoofdletters te tikken. Indien je er niet uitkomt post het maar dan zet ik de flashfiles online

• zjobke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03-2023

zjobke

dus.....

heb eerlijk gezegt geen idee welke *.pif file je bedoelt.???? dus als je de flash files idd online wilt zetten.. graag

realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb zelf een Sony DRU500AX DVD brander en had ook zo'n soort probleem.
Wou een dvd afspelen die ik brand en deze lag hij in 1 keer niet meer terwijl hij het ervoor wel telkens deed.

Ik had nog een standaard firmware erop zitten gelijk de nieuwste erop geflashded en klaar hij las alles weer.

Erg vaag maar naar mijn mening gebeurt dit wel meer ( zie de oude versies van cd-branders die lezen naar 3 jaar gebruik ook niks meer.

Heb zelf 2 pc's met bewijs.

Gewoon flashen als je nog het probleem heb.
Pagina: 1