Geen connectie bij wireless

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik heb na een hele tijd op de backorder gestaan te hebben mijn Asus WL300g access point binnen. Nu wilde ik daar met mijn laptop met inbouwde Intel 2100 3B wireless adapter verbinding mee maken, maar wat ik ook probeer, de lap lijkt het access point niet te zien.
Ik heb al de factory restore van de access point gedaan, driver update van de lan adapter, alles eens op zo simpel en onveilig mogelijk ingesteld.... telkens weer refreshen om te kijken of er netwerken in de buurt aanwezig zijn, niets! Hij ontvangt gewoon geen radio signaal.

Zou het te maken kunnen hebben met dan de Asus een g protocol is en de lan adapter b? De Asus kan ook gewoon b aan en als ik forceer alleen op b te werken dan is er ook geen verandering.

[ Voor 3% gewijzigd door Daylights op 15-03-2004 23:49 ]

Verwijderd

heb je al in de handleiding gekeken of je niet een bepaalde Ip groep moet instellen voor die W-lan kaart die je hebt om gebruik te kunnen maken van je accesspoint?

Heb je mischien de Asus AP software wel geinstalleerd om die accespoint in te stellen?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Heb je wel dezelfde SSID ingesteld @ AP en laptop (wil nog wel es helpen) en natuurlijk de rest van de instellingen van AP langsgelopen :)

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Bij de meeste access point die ik geahd heb moest je een key invullen, een soort encryptie code, dit ter beveiliging van het netwerk......je laptop moet die zelde code ingestelt hebben om hem te kunnen berijken...hoe je dit instelt is verschillend soms met een wizard soms met een instelling bij de driver (Eigenschappen en dan geavanceerd.)

Als je dit gedaan hebt en het werkt nog niet......dan weet moet je kijken of je access point en de laptop het zelfde ip hebben en of je de goede protocols wel hebt ingestelt, dus tcp-ip enz. (staat vast wel in de handleiding) dan zou hij het moeten doen....zo niet dan is er een storing in de nic van je laptop of de ap...

Belle met de fabrikant helpt altijd.... :P 8)

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Verwijderd

[quote]Trekkerkearl schreef op 16 maart 2004 @ 08:27:

Als je dit gedaan hebt en het werkt nog niet......dan weet moet je kijken of je access point en de laptop het zelfde ip hebben ...quote]

Als ze allebei hetzelfde IP adres hebben, werkt het zeker niet.. 8)7 .

Loop in ieder geval de volgende settings even na:
- WEP key enabled, 64 of 128 bits
- channel
- IP range
- SSID (staat standaard wel eens op frabrieksnaam...)

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

duhhhh.....waar slaat die opmerking nou weer op......da's de meest voorkomende fout die er is...dat de access point en de client de zelfde ip hebben, ik geef gewoon aan dat als alle andere dingen niet werken hij dit even moet checken da's toch logisch of niet dan !! de rest is trouwens correct...ik was de ssid vergeten _/-\o_

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ok, ik heb al wat hele goede tips langs horen komen maar dit zijn denk ik allemaal oplossingen voor als de laptop het access point al ziet. In dit geval ontvang ik gewoon geen radio signaal, ik zie het air ledje ook niet flikkeren op het access point als ik op de lap refresh.
Ik kan de interface (via een vaste kabel) wel gewoon bereiken van het access point...
Pagina: 1