Toon posts:

Wireless router werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een aantal weken geleden een nieuwe pc aangeschaft incl een wireless router en pci kaart. Nu wil ik deze al heel lang installeren icm mijn @home aansluiting maar te lukt me maar niet. Ik krijg van iedereen hetzelfde te horen en dat is dat ik op de router mijn host (lees: computer) name in moet vullen evenals een domain. Maar een dergelijk invulveld kan ik met geen mogelijkheid vinden in de router instellingen.

Heb ik dan en verkeerde router of zie ik echt gewoon iets over het hoofd?

Ik ben een leek op dit gebied dus ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je de handleiding van je router al eens bekeken?

Wat voor router heb je? Ik kan zeer moeilijk van deze afstand zien welke je hebt, bovendien is m'n kristallen bol ter reparatie aangeboden. (ik denk niet dat het veel uitmaakt welke router je hebt mgoed)

Kom in ieder geval eens met meer info

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

[edit]
Hmmzz verkeerde topic |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Daylights op 15-03-2004 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem nou juist. Als dat ding een merk had, had ik al lang een evt handleiding kunnen downloaden, maar er staat helemaal nergens iets van een merk. Was overigens in de aanbieding bij Norrod (router + pci kaart voor 61 euro). Lijkt me toch een goede prijs, maar met dit gezeur valt er weinig lol mee te behalen.

Bij de doos zat overigens een manual op cd rom, maar daar werd ik verder ook geen wijs uit. Er stond alleen maar wat de mogelijkheden zijn en niet wat ik nou daadwerkelijk in moet stellen. Ik las ergens dat het misschien met een MAC adres te maken heeft. Kan iemand me dan uitleggen wat dat is?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:46:
Dat is het hem nou juist. Als dat ding een merk had, had ik al lang een evt handleiding kunnen downloaden, maar er staat helemaal nergens iets van een merk. Was overigens in de aanbieding bij Norrod (router + pci kaart voor 61 euro). Lijkt me toch een goede prijs, maar met dit gezeur valt er weinig lol mee te behalen.

Bij de doos zat overigens een manual op cd rom, maar daar werd ik verder ook geen wijs uit. Er stond alleen maar wat de mogelijkheden zijn en niet wat ik nou daadwerkelijk in moet stellen. Ik las ergens dat het misschien met een MAC adres te maken heeft. Kan iemand me dan uitleggen wat dat is?
Providers als Chello kijken naar het MAC-adres van het apparaat wat aan hun kabel hangt (bij jou thuis dus). Dit kan bijvoorbeeld een netwerkkaart zijn of je router. Als Chello een ander adres ziet bij jou thuis dan zij in hun database hebben, laten ze geen verkeer toe. @Home doet dit niet (tenminste niet hier in Zwolle)

Maar terugkomende op die router: Als jij niet weet welke je hebt, wij weten het al helemaal niet...... Dus hoe kunnen wij dan in hemelsnaam advies geven...

Ga terug naar Norrod en vraag wat voor ding het is.

Maar check dit ook eens:

Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 15-03-2004 23:50 ]

Verwijderd

Hmmm Staat er toevalig geen Model nummer onder of achter die router?

Als je die PCI kaart geinstalleerd hebt krijg je dan bij systeem beheer niet te zien wat voor merk kaart het is?

Zit er geen PDF bestand bij waar het merk in verteld wordt? of een verwijsing naar een website?

Mischien kan je hier mee kijken wat voor een merk en model je hebt mischien dat we zo een stapje verder komen :P
Pagina: 1