Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

noise absorber

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik las net iets over een noise absorber op http://www.be-quiet.de/english_flash/.
ik probeer me pc ook een beetje stil te krijgen en ik wou vragen of iemand hier al ervaring mee heeft en weet of dit een beetje werkt

alvast bedankt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topic hoort hier niet thuis maar in CME. Daar is best aardig wat te vinden over geluidsisolatie.

Het kan ook op andere en goedkopere manieren. Denk hierbij aan kurkplaten (heb ik) en aan schuimrubber met noppen (o.a. Gamma) en bitumen (tapijttegels).

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn veel mensen met ervaringen hierover, maar ga dan in het juiste subforum op zoek :o

Move OH-CME

Oslik blyat! Oslik!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13
ja tuurlijk helpt het wel, (auto)isolatiematten werken ook en zijn goedkoper, je moet ze alleen nog ff op maat snijden

Verwijderd

Ik heb isolatie van de gamma (die bulkterige schuimmatten). Het helpt wel een beetje volgens mij, het is heel stil iig. Toch ben ik van mening dat andere dingen zoals fans op 5/7volt, rubbertjes tussen je PSU en kast, ed meer helpen, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt.

Verwijderd

In mn ouwe kast heb ik bitumenmatjes op de panelen geplakt. Je merkt het verschil heel duidelijk, maar volgens mij werken die noppenschuim matten beter. De bouwmarkt heeft ze, maar ook kampeerwinkels verkopen ze als campingmatjes... logica heet dat. Die bitumenmatjes werden eerder al genoemd, als auto-isolatiematjes.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:30:
In mn ouwe kast heb ik bitumenmatjes op de panelen geplakt. Je merkt het verschil heel duidelijk, maar volgens mij werken die noppenschuim matten beter. De bouwmarkt heeft ze, maar ook kampeerwinkels verkopen ze als campingmatjes... logica heet dat. Die bitumenmatjes werden eerder al genoemd, als auto-isolatiematjes.
noppenshuim en bitumen matjes hebben elk een andere werking..

bitumen zorgt ervoor dat je kast door verzwaring akoestisch dood wordt gemaakt. het gaat resonantie tegen, wat bv. gebeurt wanneer je HDD je kast mee laat trillen.

noppenschuim zorgt ervoor dat (met name hoge tonen) geluid wordt verstrooid, doordat 't meerdere malen wordt weerkaatst binnen het schuim, en dus verzwakt. Maar het noppenschuim van de gamma (wat ik ook heb), is heel licht, dus gaat resonantie niet tegen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik heb laatst ook wat loodbitumen aangeschaft, maar eerlijk gezegd wordt mijn kast er niet stiller op.

Kan ook komen omdat ik mijn HD's al in die zalman hd koelers heb hangen.
Dus er resoneert vrij weinig.
Het enige wat ik eigenlijk nog hoor zijn de koppen van m'n HD's als ze wat schrijven lezen.
en de lucht verplaatsing door de casefans.

Maar wat die noise block kit betreft.
Er zitten allerlei leuke matjes in om de boel stiller te krijgen.
en je hangt je hele kast er mee vol.

Het zal vast wel helpen, maar ik ben van mening dat je beter de bron kan aanpakken.
Dus een stille voeding, laat je casefans op een laag voltage draaien.
Stille HD's (alle seagates zijn stil) hang ze op met rubbers.
Een stille cpu koeler is ook belangrijk.

Maarja, dat is vrij duur.
Ik ben er ook aardig wat geld mee kwijt.
Maar ik ben er wel tevreden mee.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 16-03-2004 18:19 ]

Verwijderd

damster schreef op 16 maart 2004 @ 17:46:
...
Stille HD's (alle seagates zijn stil) hang ze op met rubbers.
...
De nieuwe Baracuda's wel, de oudere series maken takkeherrie. Tenminste mijn 2 Baracuda II's, mijn 3 baracuda IV's zijn lekker still :)
Pagina: 1