Toon posts:

[Adsl] Waar moet de splitter??

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke ben net bij een kennis bezig geweest om adsl aan te sluiten, maar dat ging niet zo makkelijk dan ik had gedacht :(. Hij heeft 2 lijnen lopen (fax + telefoon)
Zijn telefoonaansluiting komt binnen en wordt opgevangen door een lasdop, hieruit komen 2 lijnen. 1 gaat door naar de telefooncentrale en de ander gaat direct naar de fax toe. Ik heb na de telefooncentrale de lijn gesplitst met de adsl splitter en ook op de faxlijn. Bij beide kreeg ik geen buitenlijn (dit kan ik wel begrijpen). Maar nu de vraag, Waar moet de splitter komen? Hij wil graag de faxlijn opzeggen dus die lijn kan ik niet gebruiken (doet het ook niet).
Ik weet niet zeker of de splitter voor of na de lasdop moet komen? omdat ie het op de faxlijn ook niet doet zit ik te denken aan ervoor maar dat weet ik dus niet zeker.

Trouwens kan ik die lasdop gewoon niet weglaten als de faxlijn toch weggaat? en in de plaats een splitter gebruiken???

Verwijderd

splitter moet meteen na de isra, voor al het andere :)

die grote mooie folder niet gezien?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45
Aanvullig op gunhead: dus ook vóór je centrale. :)

omniscale.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
Trouwens kan ik die lassok gewoon niet weglaten als de faxlijn toch weggaat? en in de plaats een splitter gebruiken???
Dat lijkt me het makkelijkst. Gewoon de splitter gelijk aansluiten op de plek waar je telefoonlijn het huis binnen komt en van daar uit naar je telefoon en ADSL modem :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 15 maart 2004 @ 23:05:
[...]
Dat lijkt me het makkelijkst. Gewoon de splitter gelijk aansluiten op de plek waar je telefoonlijn het huis binnen komt en van daar uit naar je telefoon en ADSL modem :)
Maar klopt het dat je dan op de modem geen buiteblijn verbindingslampje )mooi scrabble woord :-) ) krijgt?? dat vond ik wel vaagg
heb trouwens een adsl multi modem van speedtouch

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:11:
[...]

Maar klopt het dat je dan op de modem geen buiteblijn verbindingslampje )mooi scrabble woord :-) ) krijgt?? dat vond ik wel vaagg
heb trouwens een adsl multi modem van speedtouch
nee, dat klopt niet. duidt op een dode lijn. (of een nog niet opgeleverde lijn :P check dat eens)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:11:
[...]

nee, dat klopt niet. duidt op een dode lijn. (of een nog niet opgeleverde lijn :P check dat eens)
oke faxlijn en tellijn na de centrale kunnen allebei gebeld worden, dit heb ik uiteraard ff getest. zonder en met splitter.
Wat kan dit voor probleem zijn?

Verwijderd

ehm, ik had het eigenlijk over het adsl signaal. is dat al opgeleverd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:14:
ehm, ik had het eigenlijk over het adsl signaal. is dat al opgeleverd?
Hoe bedoel je dit? de modem geeft nog steeds aan de er geen buitenlijn is, om de 5 min knipert die een keer wat aangeeft dat ie connectie "probeert" te maken.
Maar de lijn is dus niet dood al lijkt het wel als je de modem eraan zet, met/zonder splitter. Maar dan staat de modem wel op een verkeerde plek (achter de centrale of op de faxlijn). Ik ga morgen er weer heen om hem op de goede plek te zetten.
Maar vond het raar dat het signaal dood lijkt terwijl tels op die lijn het wel doen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
Maar misschien heb je de apparatuur al wel geleverd gekregen, maar heeft KPN de lijn nog niet zo ingesteld dat je al verbinding kan maken. En zolang ADSL nog niet 'aangezet' is via die telefoonlijn kan je proberen wat je wilt, maar je modem gaat het dan niet doen ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:19:
[...]

Hoe bedoel je dit? de modem geeft nog steeds aan de er geen buitenlijn is, om de 5 min knipert die een keer wat aangeeft dat ie connectie "probeert" te maken.
Maar de lijn is dus niet dood
nou gewoon, heeft de KPN al adsl signaal op de lijn gezet? status check op site van je ISP
al lijkt het wel als je de modem eraan zet, met/zonder splitter. Maar dan staat de modem wel op een verkeerde plek (achter de centrale of op de faxlijn). Ik ga morgen er weer heen om hem op de goede plek te zetten.
mja idd. achter een centrale zallie zowiezo niet werken
Maar vond het raar dat het signaal dood lijkt terwijl tels op die lijn het wel doen.
ehm, met dood bedoel ik dus het adsl signaal. dat kan er gewoon uit liggen terwijl de telefoon nog werkt, maar misschien is die helemaal niet opgeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:22:
[...]

nou gewoon, heeft de KPN al adsl signaal op de lijn gezet? status check op site van je ISP

[...]

Waar moet ik kijken?? hellup

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

[quote]Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:40:
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:22:
[...]

[...]

je kan het beste even contact op nemen met de helpdesk van de ISP.

Welke is het trouwens?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:40:
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:22:
[...]

[...]

Staat ook in de papierhandel die je van je ISP hebt gekregen, en dacht ook in de folders van het modem. Kan soms wel een paar weken duren voor het adsl signaal er op staat. Zeker als het een nieuwe aanvraag is. Als je overgaat van een analoog modem bij dezelfde ISP naar adsl, dan staat het er snel op.

Maarre, die dode lijn, zoals jij het noemt. Ik weet dat het heel errug stom klinkt, maar heb je de splitter goed aangesloten?
Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad als jij. En ook ik was er honderdzesentachtigduizend procent van overtuigd dat ik de splitter goed had aangesloten. Dat kwam omdat het smoel van de splitter er dusdanig uitziet (1 plugje aan de ene kant, 2 plugjes aan de andere kant) dat je dus denkt dat die ene plug de ingang is. En dat was dus bij mij niet zo. Het staat wel goed op de splitter, maar ja, ogenschijnlijk denk je dat die ene plug de ingang is.
En ook bij mij deed de telefoon het perfect, niets mis mee. Maar dat stomme adsl modem.......

Niet dus.......
Heeft me heel wat tijd en wanhoop gekost voor ik daar achter was.... 8)7 8)7 :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 10:57 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

Robtimus

me Robtimus no like you

Modem direct op de telefoonaansluiting (dus zonder splitter) geeft wel een verbinding? Zo nee, dan is je lijn idd nog niet opgeleverd, moet je ff bellen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

Korakal

Up up up!

FAQ Internet & Telefonie

Daar staat een hele mooie uitleg, niet voor niks Frequently Asked Questions :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.