Toon posts:

ATI 9500 pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo pzz,

Ik heb al een tijdje last van een probleem met de CLub 3d ATI 9500 PRO.
Wanneer ik namelijk aan het gamen ben krijg ik soms iritante "flitsen" in beeld.
Tijdens zon flist "verdwijnt" een stukje van het beeld tijdelijk. Er staat een link met een voorbeeld filmpje waarin mijn probleem te zien is. Ik weet zeker dat het niet aan de monitor ligt, want deze werkt prima op een andere pc. Ik heb hier onder andere last van bij NFS underground, Fifa 2004 en H&D 2. Ik heb verschillende drivers geprobeerd: Catalyst 3.x t/m 4.2, omega drivers etc.. Hiermee ging het probleem niet weg..

Probleem:
http://home.wanadoo.nl/bas_engelen/Prive/probleem.avi

PS: linkboven is een "groene flits" te zien. De positie van de flits en kleur is hier toevallig groen en links boven. Dit is niet altijd zo, maar willekeurig.

Specs:
AMD xp 2400+, 1024 DDR pc 2700
ATI 9500 PRO

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 22:39 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is de koeling van de kaart nog wel voldoende (stoef in de sink bijvoorbeeld)? Test eens een keer met de kast open. Is de kaart misschien overgeclockt?

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is niet overgeclocked..
ik denk ook niet dat het met de koeling te maken heeft:
- als de pc een lange tijd uitgestaan heeft doet het probleem zich ook voor
(het lijkt me sterk dat de kaart dan al te warm zou zijn)

- de ventilator draait niet altijd maar wel op bepaalde momenten
(dit duidt er naar mijn mening op dat de vent alleen draait als de kaart koelingn nodig heeft en dat de kaart dus niet te warm wordt)

- Bovendien doet het probleem zich alleen tijdens games voor. Wanneer het door een slechte koeling van de kaart zou komen, zou het probleem zich toch ook voor moeten doen wanneer ik een film kijk of tijdens dekstop activiteiten?

Maar ik zou de kast natuurlijk altijd even open kunnen zetten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 22:47 ]

Verwijderd

Denk dat dat je probleem is... Een 9500 pro heeft namelijk geen temperatuur gestuurde fan. Dus je fan is niet meer inorde en de kaart wordt dus gewoon te warm...

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Tijdens 3d-werk wordt een videokaart veel en veel warmer dan tijdens desktopgebeuren; aan een desktop hoeft een videokaart bijna niks te rekenen itt 3D.
Het zou dus heel goed een warmteprobleem kunnen zijn; draait het fannetje op de kaart wel in bedrijf?
/edit: draait niet. Duidelijk, fan kapot, kaart te heet. Je zou een koeler voor in een PCI slot kunnen kopen en die onder de kaart hangen, of een casefan op je videokaart richten. De koeler goed schoonmaken (en evt loshalen) wil ook wel eens helpen, zo heb ik de koeler op mijn 8500 weer aan de gang gekregen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Thomix op 17-03-2004 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jup het heeft idd met koeling te maken...
De FAN van de video kaart doet het gewoon en draait altijd ben ik achter.
Ik had echter een netwerkkaart direct onder de videokaart zitten, precies onder de fan.. de netwerkaart heb ik ergens anders gezet, zodat het pci slot onder de kaart vrij is. Op deze manier heeft de fan meer ruimte met lucht onder zich en kan hij makkelijker frisse lucht aantrekken. Het probleem leek opgelost, maar kwam weer terug, nadat de pc flink wat game uren gedraaid had.. Ik heb vervolgens de kast opengemaakt en een huis tuin en keuken ventilator op de videokaart gericht om te kijken of het probleem wegging. En dit was zo.. ik ga dus maar es kijken voor wat extra koeling.. thx voor de replies

Greets Scorp :D

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Haha, luidruchtige oplossing ;)

Misschien een casefan voorin of achterin bijplaatsen? Of net als ik een gat aan de zijkant zagen en daar een 80mm opschroeven. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1