[Citrix] client kan niet connecten over vpn

Pagina: 1
Acties:

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 10:05
Onze farm (metaframe XP) hangt direct aan het internet dmv een netscreen . Hier hebben we 2 sub-vestigingingen op hangen (ook via netscreens) en die draaien prima.Er is ook een entry op de netscreen gemaakt voor mijn laptop zodat ik remote kan werken waar ik ook maar ben. Op de laptop draai ik dus met de netscreen-remote software.
Inloggen met de remote software naar de netscreen gaat goed en ik kan via rdp alle servers benaderen geen probleem.

Probeer ik echter via de citrix-client in te loggen dan zegt ie dat er geen citrix server op dit adres aanwezig is. Als ik in de setup van de client ben en laat zoeken naar de published application (desktop genaamd) hij deze net zoals in het interne netwerk gewoon vindt, echter ga je hem connecten dan komt ie met de foutmelding. Er worden binnen de vpn verbinding geen poorten gefire-walled volgens degene die de netscreen geconfigureerd heeft .

Telnetten naar poort 1494 gaat ook gewoon goed , net als telnetten naar bv de mailserver die intern draait etc (dus alle poorten staan open)
Maar de citrix client weigert te connecten. Nu kan ik dus wel via rdp de servers bereiken dus het is niet zo'n heel groot probleem, alleen via citrix zou het ook mogelijk moeten zijn.

iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

Jan

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 20:42

Arno

PF5A

Heb je op je ICA client WAN geselecteerd in de config van je application set? Zo ja kun je ook proberen een HTTP host (IP adres!) op te geven van de server waar de IMA store op draait.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even host addressen opgeven zoals Arno al zegt - in de default configuratie probeert je ICA client ofwel 'ica.fqdn' te resolven (dus als jouw dns zone januzz.local is, propbeert ie naar ica.januzz.local te connecteren), dan wel via een broadcast op udp/1604 een browser te vinden. Dat laatste werkt niet over routers heen :)

• JaNuZz
LAN en WAN maakt niet uit, en ik heb in de adress-list de 2 citrix server ip's ingevuld. Ook direct naar CX1 of CX2 ipv de Desktop connecten wil niet.

/edit/

Ahh! nu ik de naam van CX1 veranderd heb in het ip-adres van deze server (dus verbinding naar server ipv desktop) gaat ie wel goed! :)

bedankt voor het meedenken!

/edit/

[ Voor 41% gewijzigd door JaNuZz op 15-03-2004 22:51 . Reden: update ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 20:42

Arno

PF5A

* Arno spreekt uit ervaring, dusse... graag gedaan ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• elevator
  • Niet online

elevator

JSS heeft je topic verplaatst naar Software Algemeen :)

• JaNuZz
Hehe dat stuk begreep ik nogwel ;) ,
de reden is me echter een beetje onduidelijk......

Verwijderd

Net wat elevator zegt; standaardapplication resolving op de client is tcp/ip (dat is upd 1604 verkeer). Als je tcp/ip+http instelt (poort 80 xml) dan zal het wel lukken.

Smiley zet altijd een NFuse of WI'tje op, om application resolving tot een minimum te beperken, en de user "zero configuration" op de clientkant te geven.

• elevator
  • Niet online

elevator

JaNuZz - de exacte reden kan je het beste JSS even over mailen :)

Vermoedelijk is de move er omdat wat je vraagt gewoon basic Citrix ICA client configuratie is en dus niets met PNS te maken heeft :)
Pagina: 1