Toon posts:

Herkend SATA controler niet goed!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nadat ik Windows update gedaan heb herkend apparaatbeheer mijn SATA controler niet meer goed! Voordat ik Windows update gedaan had werke hij hem wel goed!

Hier zie je een screenshot van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://www.ivokox.nl/backup_directory/Gathering%20of%20Tweakers/sata_controler.png

Ik heb al wat nieuwe drivers geprobeerd maar geen effect!

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? En welke driver zouden jullie installeren om dit op te lossen, mocht ik hem voer het hoofd gezien hebben... :(

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ivo

Verwijderd

wat voor een fout melding geeft hij als je bij de info kijkt van de driver?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijder eerst alle drivers rigoreus en dan de hardware onder apparaatbeheer. Daarna opnieuw opstarten, nieuwe hardware laten vinden en de juiste drivers installeren.

ARME AOW’er

Verwijderd

van de Sil3112 zijn 2 soorten drivers beschikbaar 1) voor RAID 2) voor normaal check ff of je niet de RAID drivers (of andersom) hebt geinstalleerd (check ook ff je BIOS)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de foutmelding die ik krijg wanneer ik de Silicon driver uit het apparaatbeheer verwijder, en het systeem herstart.

Afbeeldingslocatie: http://www.ivokox.nl/backup_directory/Gathering%20of%20Tweakers/sata_controler_2.png

Ik heb verder geen RAID of iets dergelijks, momenteel hangt er aan de SATA controler enkel een 200Gb Western Digital harde schijf...

Ik ga nu die Silicons drivers nogmaals proberen...

Verwijderd

je kan natuurlijk ook voor de gein de rollback optie proberen die in windowsXP staat zodat hij de laats goed werkende driver weer installeerd met een beetje geluk lost dat het probleem op ;)

zo niet probeer hem dan nog eens opnieuw te instaleren maar dan handmatig zodat je zelf de driver kiest en niet windows de beste laat zoeken aangezien windows niet altijd zijn werk goed doet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:06:
je kan natuurlijk ook voor de gein de rollback optie proberen die in windowsXP staat zodat hij de laats goed werkende driver weer installeerd met een beetje geluk lost dat het probleem op ;)

zo niet probeer hem dan nog eens opnieuw te instaleren maar dan handmatig zodat je zelf de driver kiest en niet windows de beste laat zoeken aangezien windows niet altijd zijn werk goed doet
Waar kan ik die "rollback" optie precies vinden dan? :X

Verwijderd

Lastknowngood heet dat dan ;)

Tijdens booten F8 drukken en in je bootselector aangeven dat je geavanceerde opties wilt kiezen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 09:06 ]

Verwijderd

Ik heb (bijna) hetzelfde probleem. Ik probeer de sata functionaliteit van mijn mobo (asus a7n8x-e deluxe) te gebruiken, maar ik krijg de drivers niet geinstalleerd. Ik krijg ook de mededeling dat de gegevens ongeldig zijn (the data is invalid).
Omdat het bij mij nog nooit gewerkt heeft zal lastknowngood bij mij niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft Silicon ook een site ofzo? :( Ik kan hem gewoon niet vinden! |:(

Ik snap er helemaal geen hout meer van! :'(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
http://12.24.47.40/displa...article.asp?aid=10469&s=1 Raid Driver

http://12.24.47.40/displa...article.asp?aid=10471&s=1 Ide Driver

Je heb namelijk 2 versies...

Bijde voor de SiI 3x12A SATA Controller chip

Verwijderd

de controller is dus te flashen als 2 varianten:
*RAID
*non-RAID.

zorg dat je de bijbehorende JUISTE driver installeert.
RAID-firmware + non-RAID driver werkt niet, en vice versa ook niet.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Nieuwe drivers van de site werkend niet, ik ben net 3 uur met hetzelfde bezig geweest, gebruik de drivers van je cd ;)

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

mischien kunnen we hem het makkelijker maken door te kijken welke hij moet instaleren? ;)

Welke mobo merk model heb je ? want dan kunnen we zien welke type controler je hebt zodat we kunnen aanwijzen welke van de 2 je moet instaleren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 00:18:
mischien kunnen we hem het makkelijker maken door te kijken welke hij moet instaleren? ;)

Welke mobo merk model heb je ? want dan kunnen we zien welke type controler je hebt zodat we kunnen aanwijzen welke van de 2 je moet instaleren
Ik heb een ASUS A7N8X Delux rev. 2 :)

Alvast bedankt...

p.s. ik test de drivers die hierboven genoemd zijn even... :+

Verwijderd

Topicstarter
YES! >:) Windows herkend de SATA controler weer goed!

Ik zou niet weten hoe het kan, maar ik probeerde een aantal drivers die in dit draadje naar voren gekomen zijn, en blijkbaar werkte het!

Heel erg bedankt mensen!

Hier nog een screen van de succesvolle installatie. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ivokox.nl/backup_directory/Gathering%20of%20Tweakers/sata_controler_3.png

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1