Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus A7V333 - Transistor kapot (K45 N8)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft dit moederbord en kan even nakijken wat er op een transistor staat bij de accu?
links boven de clear rtc jumper en naast de accu zit een onderdeel met drie pootjes.
Met een loep kan je zien wat erop staat.nog beter is het als je ook nog kan meten wat deze tor is.PNP of NPN (ik vermoed NPN)
Ik moet dat weten omdat die door de vorige eigenaar gemold is en ik wil niet op geluk er wat inzetten.
Tevens wordt er een chip nogal heet maar of dit normaal is weet ik niet dus als iemand even een vinger op die chip kan houden om te kijken of die heet mag zijn.
Het gaat om de chip naast de mem (UA230233)chip code U33 op de print.
Het bordje is kapot maar het zou mooi zijn als ik dat ding weer aan de praat zou kunnen krijgen want dat is zo'n praat MOBO..

mijn dank zal eeuwig zijn :*)

Verwijderd

/me heeft een Asus A7V333

U33 is bij mij ook redelijk heet, zal dus wel kloppen.

Heb je een nummertje van die tor bij de accu? dat kijkt wat makkelijker.

R313A Q1 neem ik aan.

09n05
Aj207

googlen op 09n05 levert wel wat op maar er staat niet bij wat het is. Ik heb helaas geen mogelijkheden om hem door te meten.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is hem denk ik niet..hij lijkt op een transistor maar er staat (erg onduidelijk daarom zag ik het niet zo goed) d4 en erboven r183.
hij zit tussen de batterij en de andere onderdelen die er omheen zitten zijn R183,r184 en c154..
kan antuurlijk een dubbeldiode zijn maar welke type?
een smd code kan ik al wat mee..

Verwijderd

o daar, da's wel een kleintje :X

K45 N8 staat erop.

Verwijderd

Topicstarter
thankzz..eerst dat onderdeeltje maar eens gaan zoeken.
Ik heb nu dat board in mijn systeem gebouwd en met een neiuwe batterij doet hij het zelfs :) .
Loopt nu op een 2600+ processor .Was wel een ellende om de zaak aan het lopen te krijgen...

Verwijderd

Een praat mobo is het wel, maar de taal is buitenaards :P

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
die plankjes zeggen steeds iets van yur comptr is rdy too brht. dat is wat ik er van kan maken. Het is iig niet te verstaan. Ik heb al verscheidene speakertjes geprobeerd maar het blijft een niet-native-english-speaking-persoon die na 2 lessen probeerd engels te blaten :P .

a7v333 zijn zeker mooie plankjes, ik heb er hier 1 aan de museum-muur :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

system completed power-on self test
computer now booting from operating system

No keyboard detected
No IDE hardware detected

:P

Met een bijgeleverd tooltje kan je het trouwens zelf inspreken of een meegeleverde andere taal kiezen :P

• Dr.Q
Klopt als een bus, maar het voegt wat mij betreft weinig toe. Mijn pc boot eens in de week (24/7, vrijdagavond rebootje) en hardware fouten heb ik zelden :)

De a7n8x-deluxe heeft het ook. maar dat is om een of andere wazige reden wél te verstaan.

Anyway, ik heb hier +- 30 mobo's (en 10 graka's ofzo) aan de muur hangen dus als men een specifiek onderdeel zoekt kan ik een en ander wel opzoeken en van de planken afsolderen. (maar niet mijn dual 386 server bord van HP :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Q op 17-03-2004 21:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:09:
system completed power-on self test
computer now booting from operating system

No keyboard detected
No IDE hardware detected

:P

Met een bijgeleverd tooltje kan je het trouwens zelf inspreken of een meegeleverde andere taal kiezen :P
is zo'n tooltje er ook voor het Asus P4b Mobo ?

Verwijderd

Topicstarter
@dr Q

als je dit onderdeeltje kan vinden of dan zou kunnen meten dn zou je me heel blij kunnen maken. het is zoals eerder door firefly aangegeven een K45 N8 .
Mijn vermoeden is dat het een dubbeldiode is..

• Dr.Q
De a7v333 heb ik dus net weer niet :(

Heb je misschien een foto'tje ofzo dan ga ik even zoeken,

Verwijderd

Dr.Q schreef op 19 maart 2004 @ 09:30:
De a7v333 heb ik dus net weer niet :(

Heb je misschien een foto'tje ofzo dan ga ik even zoeken,
http://members.chello.nl/r.leenheer1/a7v333.jpg

ik zal nog wel proberen een betere te maken, maar het is echt een heel klein dingetje.
Foto is trouwens p z'n kop anders kan je het opschrift niet lezen B)

Verwijderd

Topicstarter
Perfecte foto..

Dat is hem idd..Hij kan ook op een ander mobo zitten.Op de sloop mobo's van mij helaas weer eens niet ..

• Dr.Q
ik ga op zoek voor je

(op mijn a7v133 del, waarvan ik dacht dat het een a7v333 (!) was... zit ie tot dusver niet maar het blijft een zoekplaatje ;) )

kleine kans verder, ik heb nog wel een zut zelfde soort maar andere codes, ik kan je eventueel zelfs de hele plank toesturen...

Maar je hebt em aan de gang toch? Moet er dan nog gezocht worden?

Je kunt de asus support ook proberen, ik heb ooit een zakje elco's van Abit gekregen omdat mijn ka7-100 maleur was door lekkend electrolyt ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Dr.Q op 19-03-2004 19:53 ]

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

@ matchless:

Even off-topic. Heb je email? ik heb interesse in die eizo l365 van je.

vinz98@hotmail.com

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Asus support :(
die zijn wel erg achteruit gegaan.Ik had al contact gehad met de importeur van asus en die zei vrolijk dat er op Mobo's geen garantie zit.Ze konden hem wel repareren maar dat het niet goedkoop zou zijn.En dat terwijl er 3 jaar garantie op het mobo zou zitten volgens de taiwanezen site.Ook toen ik hem dat zei bleef het daarbij..

@vin98

de eizo verkoop ik niet. ik heb er 2 maar beide zijn in gebruik.Ik heb wel nog een compaq tft450(samen met een p3 systeem) die ik wil ruilen met een dreambox...

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Jammer, thnx

Verwijderd

Tuurlijk zit er garantie op moederborden, wettelijk verplicht.

Op de doos staat het ook, 3 jaar garantie.

Moet je wel bij degene zijn van wie je het ding hebt gekocht.
Pagina: 1