Toon posts:

domeinnaam, maar adresbalk geeft andere url

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mogguh,
kheb al verschillende topics nagelezen over mijn probleem maar ik werd er niet veel wijzer van.
probleem: ik heb bij ww.zylon.nl een domeinnaam laten registreren en als ik deze in mijn adresbalk invoer zie ik opeens in de adresbalk mijn home.zonnet/gebruiker/index.html url staan. Ik wil echter gewoon mijn domeinnaam.com daar hebben staan.
ik heb 2 dns servers bij www.zoneedit.com genomen, dit was gratis en mijn domeinnaam verwijst als het goed is naar deze dns servers.

in het ene topic staat dat er nix aan te doen is en dat ik een frameset op hun server moet hebben staan en in de andere topic staat wel iets vermeld over een dns server bij zoneedit waar iets aan gedaan kan worden.

kan iemand mij helpen, het staat niet echt mooi bovenin zo'n lange url

hartelijk dank

Verwijderd

Je zou bij zylon eens moeten zoeken naar frame forwarding. Dan laten ze jouw site zien in een frame met de door jou geregistreerde naam.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Een DNS kan alleen domeinnamen vertalen naar ip-adressen. Met wat slimmigheden kan die ook wel gebruik maken van andere (sub)domeinnamen/entries om dingen te vereenvoudigen, maar wat jij wilt kan alleen met een frameset.

Makkelijker echter is een paar euro per maand neer te tellen voor echte hosting en je domeinnaam hieraan te laten koppelen. Je kunt een cheapo pakket nemen, want images e.d. kun je gemakkelijk vanaf je provider-space halen. Meer dan bijvoorbeeld 10MB en een paar honderd MB dataverkeer per maand heb je zo niet nodig.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 15-03-2004 22:40 ]

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 12:37
Bij zoneedit kan je toch cloack aanvinken bij de webforwards, Als het goed is dat wat je zoekt.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

500 "The server made a boo boo"