[PC] Spelsuggesties voor PlayStation controller

Pagina: 1
Acties:

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:23
Ik heb hier een geleende PlayStation DualShock 2 controller aangesloten op de PC via een Super Dual Box. Deze controller heeft twaalf knoppen, een hat switch, twee analoge pookjes en twee force feedback motoren. Degeen van wie ik 'm kreeg beweerde dat 'ie niet goed werkte (wat wil je ook, als je allerlei PlayStation hardware aan je PC gaat hangen), maar na wat prutsen en zoeken naar de juiste drivers lijkt Windows XP 'm goed te herkennen: in het configuratiescherm werken alle knoppen, pookjes en force feedback motoren zoals ik zou verwachten.

Nu ben ik op zoek naar een geschikt spelletje om het ding echt uit te testen. In eerste instantie probeerde ik het FIFA Soccer 2004, maar dat levert allerlei ellende op: in principe werkt het ding wel, maar het rechterpookje werkt helemaal niet of niet goed en alleen de eerste zes knoppen worden herkend. Sowieso doet FIFA Soccer niets met force feedback. Ik wilde dus een ander spelletje uitproberen, maar ik heb eigenlijk geen idee welk!

Heeft iemand suggesties voor leuke spelletjes om deze controller mee uit te testen, waarbij het liefst zoveel mogelijk van de functionaliteit (vooral de force feedback en de beide pookjes dus) gebruikt gemaakt wordt? Ik zat zelf te denken aan een (geport) racespel of iets dergelijks, al lijkt het me sterk dat daarbij meer dan één pookje gebruikt wordt.

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 19:21
NFS underground, Lord of the rings return of the king, Prince of persia and the sands of time en Dead to Rights. Van deze spellen weet in dat je ze in iedergeval compleet met je joypad kunt spelen zonder gebruik te maken van het toetsenbord of muis. Vooral Prince of Persia vond ik zeer relaxt weg spelen met een joypad. Heb zelf bij mij eigen converter de force feedback niet aan de praat gekregen, maar eigenlijk maakt het me niet veel uit. Emulators zijn trouwens ook goed geschikt om je joypad mee te testen :)

Verwijderd

ik heb ook die Super dual box bevalt me geweldig ! software werkt ook erg goed die er bij zit. nooit probs mee gehad. Deze controller werkt perfect met:
Final Fantasy 11
gewoon controller selecteren en klaar.. staat meteen goed ingesteld. komt waarschijnlijk omdat de game ookvoor de ps2 uit is/komt :> iiig, denk niet dat deze game handig is om "uit te proberen" omdat je er vor moet dokken maar het werkt er wel goed mee. Wat je natuurlijk wel kunt proberen is om Final Fantasy IX met een ps emulator te spelen.. heerlijk onderuitgezakt met de originel ps controller maar beeldkwaliteit van je pc :Y) kwas er erg tevreden mee.

ps me shock werkt toppie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 22:50 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:23
Emulators, dat is al wel een goede tip. Ik zal dat om te beginnen eens gaan uitzoeken.

Verwijderd

dubbel

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 22:49 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
Soultaker schreef op 15 maart 2004 @ 22:48:
Emulators, dat is al wel een goede tip. Ik zal dat om te beginnen eens gaan uitzoeken.
^^Agree
N64 en Playstation games maken al gebruik van anologe controllers.
Dus een Emu downloaden en spel vinden.
Aangeraden Emu's
N64: Project 64, 1964 (Rage controller plugin)
PSX: ePSXe (met Plugins van Pete)(Rage controller plugin)

Voor de pc heb je vrijwel geen games die gemaakt zijn om met een (anologe)gamepad te spelen. Je zou racegames kunnen proberen das 1 van de weinige genre's die er mee kan werken.

[ Voor 9% gewijzigd door LordMithril op 15-03-2004 23:38 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1