Welke van de 2 TFT TV Tuners?

Pagina: 1
Acties:

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
IIyama ProLite E430T 550 euro TFT 17”

Neovo F-419 570 euro TFT 19”

hier de specs van de: IIyama ProLite E430T

Modelnaam ProLite E430T
Diagonaal (inch) 17
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 338x270
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 140
Reactietijd Op / Neer 16msec
Type TFT Super TN + Film
Helderheid (cd/m2) 300
Contrast verhouding 450:1
Aantal kleuren > 16 miljoen
Bij kleurdiepte aan 24 bits
Horizontale Synchronisatie 24-80kHz
Verticale Synchronisatie 56-75 Hz
Maximale resolutie 1280x1024
Plug & Play standaard VESA DDC 1/2B
Signaalingang analoog D-sub
Signaalingang digitaal
Signaalingang Video TV-Tuner/ S-video
Audio-ingang Ja
USB-hub Nee
Voldoet aan TCO '99
Stroombesparing Ja
Stroomverbruik (W) 45
Afmeting (BxHxD, mm) 369x379x189
Gewicht (kg) 4.1
VESA bevestiging mogelijk 100
Garantie Benelux 3 jr on-site
Verkrijgbaar in zwart nee, alleen in zilver/antraciet leverbaar
Megapixels 1.3
Roteerbaar Nee
sRGB Ja
Tvsystemen NTSC, PAL, SECAM compatible
Lcdtv opties Picture in Picture en Teletekst

hier zijn de specs van de: Neovo F-419
Panel Size 19" (482.6mm)
Brightness 300cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 700:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V) 170o / 170o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog, Digital
Response Time 15ms / 10ms (Typical)
Net Dimension 422 x 410x 220mm
(16.6" x 16.2" x 8.7")
Net Weight 6.5Kg (14.3lbs)

De monitoren zullen gebruikt worden voor games (counter-strike e.d.) en natuurlijk tv kijken omdat er tuner opzit. Wat lijkt jullie de beste keus? Ikzelf verwacht dat de beeldkwaliteit van de IIyama beter is maar ik ben hier niet zeker van. Gaarna jullie advies.

Verwijderd

De Iiyama E430T heeft volgens mij de zelfde beeld plaat als de E431 serie die over het algemeen heel goed beeld en reaktie tijd geeft (16MS) dacht ik
dus voor spellen spelen zal deze absoluut de voorkeur zijn

Hoewel de Neovo F-419 19" lijkt te zijn heeft hij 25MS reaktie tijd dus ik zelf denk persoonlijk dat dit scherm voor spellen minder geschikt zou zijn. Hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen aangezien ik zelf dit scherm niet werkend heb gezien maar de E430 en E431 wel :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit topic al gevonden?

Ik persoonlijk zou niet afgaan op meningen van anderen maar met eigen ogen de twee, het liefst naast elkaar, willen bekijken. Een advies van een gebruiker zal weinig negatiefs bevatten want wie kraakt er nu zelf zijn duur aangeschafte TFT-scherm af?

ARME AOW’er

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Dat topic had ik al gevonden ja maar daar word niet inhoudelijk op monitoren ingegaan. Of althans niet de monitoren die ik wil. Zou ze ook graag naast elkaar zien maar ik denk niet dat dat mogelijk is. Zou althans niet weten waar.

Is het op zon 17" wel een beetje tv kijken gevoel en niet monitor vreemd tv kijken gevoel? Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Twijfel echt erg omdat die 19" toch zon 8 cm groter is...
Maar verwacht van de 17" betere beeldkwaliteit omdat IIyama gewoon goed bekend staat.

Kan iemand daar toevallig iets over vertellen?

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 15 maart 2004 @ 22:47:
Dit topic al gevonden?

Ik persoonlijk zou niet afgaan op meningen van anderen maar met eigen ogen de twee, het liefst naast elkaar, willen bekijken. Een advies van een gebruiker zal weinig negatiefs bevatten want wie kraakt er nu zelf zijn duur aangeschafte TFT-scherm af?
Hmmm Ik zelf bezig geen van deze monitoren... Ik zelf heb een Iiyama 4821 en deze heeft wel degelijk last van ghosting vandaar dat ik een ander scherm voor me games gebruik ;)

verder staat de 430 normaale bij tomhardware gereviewd en daar komt hij zeker goed uit de test en volgens mij zijn er heel wat GoT posters die hier zoon schermpje hebben waar ze zeker tevreden mee zijn..