The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Mhh...ze hebben daar wel veel, maar hellaas geen plaatjes van de statieven.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ben er op zich tevreden mee.
Je kan hem ook zien als je naar de kijkshop gaat..
[ Voor 25% gewijzigd door _Richie_ op 15-03-2004 22:38 ]
Verwijderd
Vergeet niet het stuk wat je nog kunt opdraaien. Bij mijn statief is dat ook nog een cm of 25 a 30. Die van mij komt ongeveer op 1m65. Misschien iets hoger. En hij bestaat uit 3 delen. Echter ingeklapt is hij nog steeds een cm of 40 a 50. Weet het niet exact.jvvv schreef op 15 maart 2004 @ 22:13:
30cm voor 1.50m ... Das dus poten uit 5delen ... Dat vindt je niet. Reken erop dat een gemiddeld statief poten uit drie delen heeft en een uitschuifdeel van 40 cm heeft... Iig, voor 30 € heb je wel wat leuks.
Wat ik je wel aan kan raden is een statief met een click-on systeem. Een blokje wat je onder je camera schroeft, zodat je dat deel vervolgens lekker vlot op je statief kan klikken. Dat blokje laat je gewoon op je cam zitten. Ideaal!
Verwijderd
Ik heb uiteindelijk bij konijnenheuvel een velbon sherpa 250 statief gekocht. Lekker stabiel (niet zo stabiel als de meeste manfrotto's die ik in handen heb gehad) maar wel 'vrij' licht en niet zo heel groot (40cm ofzo) en uitgeklapt 168cm ofzo (ik weet de preciese specs niet meer) maar iig fijn ding.
Was overigens toen in een aanbieding €65 dus het is wel wat over je budget heen. Maar ja een statief gaat eeuwen mee theoretisch.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 23:15 ]
Ik kan me niet voorstellen dat je voor ±€ 30,- een beetje een werkbaar ding kunt kopen, zeker niet met de 'specs' die jij (TS) vraagt. Een goed statief gaat jaren mee, wees verstandig en koop gelijk een goede, dan hoef je niet dubbel geld uit te geven.
[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 16-03-2004 03:35 ]
Bericht hierboven
Wat ik zelf niet begrijp is dat veel mensen voor €1000 of misschien wel €2000 aan cameraspul willen monteren op een knakending van een statief. Blijkbaar heb je de behoefte aan een stabiel platform wat niet gaat bewegen bij meer dan windkracht 0,5, anders zou je geen statief kopen, maar geld uitgeven is dan weer een doodzonde ofzo.
Zoals Floris al zegt is €30 voor een statief weinig, en zeker met die specs. Die Manfrotto die ik nu heb zal er over 20 jaar nog steeds staan. Als je je statief regelmatig gebruikt, dan ben je tegen die tijd al toe aan je 10e knakending.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik heb nu een Vanguard Millennium 5 die toendertijd 200 piek was geloof ik, maar komt wel op 1.90 hoog en is uitermate stabiel, ook bij wind.
Het voorseel van die Vanguards vind ik de wisselbare voetjes die je op je statief kunt klemmen, dus geen gepiel meer als je camera dr snel af moet, maar het voetje lekker op je cam laten zitten. Zo kan ik heel makkelijk wisselen tussen elk van mn 3 statieven.
Maar voor 30 euro en zo'n statief... Zelf maken? En anders is een schouderstatief ook handig. Ik heb er een Cullmann 3090 (passen dezelfde voetjes op) die je dus neer kan zetten en tegen je schouder aan kan zetten. Zo heb ik dus welleens sluitertijden van 1/8ste gehaald.
Gadgets FTW!
Iemand ideetjes?
Het ding wat ik heb heeft gewoon alu poten, en is heel erg stabiel. Ook de niet-pro uitvoeringen van de Manfrotto 055 zijn net zo goed qua stabiliteit, en die zijn aardig goedkoper dan het ding dat ik heb. Kijk anders eens op de websites van de fabrikanten (gewoon de naam met .com erachter
Verwijderd
ff btw
Gadgets FTW!
Denk dan aan de Velbon aanbieding bij KE, maar dan ben je nog ruim 10x meer kwijt dan de topicstarter uit wil geven.Hillie schreef op 17 maart 2004 @ 10:34:
Klein, licht en heel erg stabiel? Dan moet je toch aan een carbon ding van Manfrotto of Gitzo gaan denken. Die zijn niet goedkoop (je kunt rustig tot 800 euro uitgeven aan een carbon stel pootjes, maar ook veel goedkoper hoor). Denk bijvoorbeeld aan een Gitzo 1027, 1028 of 1127. Daarnaast zou je eens bij Manfrotto kunnen kijken, bijvoorbeeld de 440, 441, 443 of 444. Zowel van Manfrotto als Gitzo is dat spul stevig aan de prijs, maar wel goed.
Ik heb het statief, en het is goed, een Gitzo is gewoon weer wat mooier, maar of ie ook bijna 2x zoveel meer waard is.
[ Voor 9% gewijzigd door mrknowitall op 17-03-2004 11:40 ]
One of the animals has left its cage today.
Een voordeel van een wat lichter statief is dan wel dat je hem wat makkelijker meeneemt ergens heen. (naar Bali ofzoVerwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 10:56:
Ik sluit mij helemaal aan bij Hillie. Je kunt beter wat meer geld uitgeven aan een goed statief dan aan een dergelijk goedkoop ding. Voor 30 euro heb je namelijk helemaal niets dat ik stabiel durf te noemen. Vertel even wat voor fotocamera je hebt, dat bepaalt een beetje het soort statief dat je nodig hebt.
Great minds think alike!
Verwijderd
Maar dat is het weer zo licht dat je er niet veel aan zult hebben.Verbal Kint schreef op 17 maart 2004 @ 16:10:
[...]
Een voordeel van een wat lichter statief is dan wel dat je hem wat makkelijker meeneemt ergens heen. (naar Bali ofzo).
Ik heb hier een zware, maar o zo stabiele, Falcon Eyes HT1730, gewicht zal zo rond de 2 a 2,5 kilo liggen.
http://falconeyes.net/eng/etripods.htm
Height: 73 ~173cm
3 sections
Multi-function 3 ways removable panhead
Adjustable spread
Counter photographic function
HK$560
Voor mn Powershot A60 is het ding wat te lomp en te groot, maar voor de Nikon F80 van mn vrouw is het een perfect statief. Bij dat lichtgewicht spul heb ik persoonlijk vaak het idee dat het snel omlazert bij een nogal fors uitstekende lens.
Verwijderd
Onder andere, als is wind vaak niet zo'n probleem. Ik gebruik mn statief eigenlijk alleen maar voor nacht-shots.tsjaar schreef op 17 maart 2004 @ 16:28:
Heb je voor een Olympus C750 ook een zwaar statief nodig? Daar zitten verder geen zware lenzen aan. Of heeft het vooral te maken wat hij doet als het waait ofzo?
Maar als je ver af wilt fotograferen en veel wind en weinig licht, heb je iig geen bewogen foto's.
(Artikelnr.: 353710 - 8A) € 35,95.
Hij is niet duur en qua specs ziet het er ook prima uit. Er zit zelf een waterpasje in.
Stabiel, zeer licht camerastatief van aluminium. Ideaal voor video en foto. Stevige uitvoering met 2D-panoramakop, waterpas en camera-snelkoppeling. Statiefpoten 2-voudig uittrekbaar met snelsluitingen. Extra hendel voor hoogteverstelling met instelbare frictie. Zeer compact in te klappen. Hoogte (min./max.) 54/130 cm. Gewicht 1050 g.
[ Voor 29% gewijzigd door rimave op 17-03-2004 23:20 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja natuurlijk is het vervelend om een statief van 75+ te kopen, want het is even schrikken, maar met een goed statief doe je ook gewoon langer!
Bericht hierboven
Verwijderd
Tenzij je zo'n carbon geval kooptBor_de_Wollef schreef op 17 maart 2004 @ 23:41:
Voor de mensen die graag een lichtgewicht statief willen -> meestal geldt hoe zwaarder hoe stabieler...

Ding is al bijna letterlijk de hele aardbol mee overgeweest en heeft flink wat "airport abuse" meegemaakt in m'n reistas maar geen kras, deuk of iets anders. Ik vind de kop ook prima werken en heb er toch zeer leuke shots mee geschoten.
[ Voor 3% gewijzigd door tazzman op 18-03-2004 02:01 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Daar hangt meestal weer een haak onder de middenzuil waar je je tas aan kan hangen als ballast gewicht...Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 01:14:
[...]
Tenzij je zo'n carbon geval koopt(ja ik weet het je zei meestal
)
One of the animals has left its cage today.

de Slik Sprint Pro; en dat blijkt toch wel een erg lekker dingetje te zijn.. Helaas wel boven je budget; maarja.. zoals al meer geroepen; kwaliteit kost nou eenmaal geld
Review
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
10D + BG-ED3 + EF 70-200 f/2.8 L + 1.4 Extender II .........no problemo op dit statief.Hillie schreef op 18 maart 2004 @ 07:25:
Ik heb zelf pak 'em beet een weekje een monopod in dezelfde soort uitvoering gehad van Manfrotto. Gauw ingewisseld voor een steviger model. Dit is op zich een goed statief (met 3 pootjes is het natuurlijk al beter dan met 1 zo'n pootje), maar ik zou hier geen al te zware camera + objectieven op monteren.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
What the hell is een BG-ED3 eigenlijk?
UPDATE: inderdaad gewoon even andersom de camera monteren op het statief - is wel even wennen met het stokkie "aan de andere kant" maar het werkt wel.
BG-ED3 aka "Big Ed" is een batterypack en vertical grip voor de EOS 10D / D60.

En zo ziet het er dan in z'n geheel uit:

Door dat het quick-release plaatje aan m'n 70-200mm tripod-voetje zit hangt de Big Ed achter de RC kop.. en daarom kan ik dus dat handeltje niet naar achteren halen
[ Voor 27% gewijzigd door tazzman op 18-03-2004 16:06 ]
Handig trucje om een wankel statief stabieler te maken:
een gewichtje aan je statief hangen...
Een zakje zand/stenen of een gewoon gewicht aan een touwtje net boven de grond...
Werkt fantastisch...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
|>
Inderdaad, daarvoor zit er onder aan veel statieven een haak of oog.AKA_ACE schreef op 18 maart 2004 @ 16:05:
Off-topic..
Handig trucje om een wankel statief stabieler te maken:
een gewichtje aan je statief hangen...
Een zakje zand/stenen of een gewoon gewicht aan een touwtje net boven de grond...
Werkt fantastisch...
Verwijderd
Dit is inderdaat en aardig statiefje. Erg licht en vrij klein. Maar hij is wel wat instabiel. Vooral met mijn dynax5 + telelens. En dit statief gebruik ik ook als monopod. Twee in een gewoon één poot uitschuiven in plaats van 3._Richie_ schreef op 15 maart 2004 @ 22:37:
Ik heb die van de kijkshop en die kost ong. 20 euro.
Ben er op zich tevreden mee.
Je kan hem ook zien als je naar de kijkshop gaat..