Toon posts:

Fujitsu siemens scsi disk defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een kapotte fujitsu siemens disk. Dit is eigenlijk een Maxtor Atlas 10k3 van 73Gb (sca).

Nu heeft deze disk het probleem dat deze niet wordt herkend door de scsi controller. Zodra deze aangesloten wordt beginnen de grone en oranje led op de onderzijde tebranden en doet deze niks. Ik heb verschillende controllers geprobeerd waaronder ook controllers waar de andere disks weke ik heb tegelijkertijd aangesloten wel werkten. Deze zijn wel van Maxtor , tevens atlas 10k3 serie.

Na vele pogingen en toch maar het besluit genomen te hebben dat ie echt met zijn pootjes omhoog lag heb ik de helpdesk van fujitsu siemens maar eens gebeld. Hier wist echter een aardige meneer mij te vertellen dat garantie alleen te claimen viel als ik met het serienummer van het apparaat kwam waar deze uitkwam aangezien ze alleen dan konden zien of er garantie op zat. Helaas heb ik deze niet, en ken ik dit ook niet. Ik heb alleen een losse disk gekocht.

Wie weet er een oplossing om deze disk weer werkend te krijgen of een manier om toch garantie te claimen ? De disk is zelf net een jaar oud en zou een beetje zonde zijn om weg te moeten gooien. Dus daarom heb ik er wel wat voor over om weer een werkende disk te krijgen. De data op de disk is niet van belang aangezien die gelukkig gebackupt was.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
meestal heeft scsi een terminator nodig, mischien dat je die mist :?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SCA OEM schijven zijn vaak niet voor niets el cheapo aan te komen > geen garantie. Je moet inderdaad het serienummer van de server hebben waar ze in horen te zitten. Garantie claimen zonder dat gaat je niet lukken, ik heb het ook wel eens bij compaq geprobeerd.

specs

Verwijderd

wat gebruik je eigenlijk een hotswappable bay of een sca converter?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 22:53:
wat gebruik je eigenlijk een hotswappable bay of een sca converter?
Beide echter geen van beiden werkt maar als je doelt op de term power ga ik daar morgen ff mee experimenteren.

• maratropa
  • Niet online
nee term power is wat anders als een terminator. daar moet je van afblijven en gewoon een actieve terminator gebruiken.

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 16 maart 2004 @ 09:51:
nee term power is wat anders als een terminator. daar moet je van afblijven en gewoon een actieve terminator gebruiken.
Ik weet dat het wat anders is en ik gebruik ook een actieve terminator, het channel/kabel zelf werkt ook goed aangezien andere disks welke ik erop aansluit wel correct werken.

Het term power idee komt van maxtor zelf. Ik heb gezocht in de knowlagebase en hierin staan verschillende vermeldingen van de nieuwere atlas series U320 (10k3) en hoger met detectie problemen en niet opspinnende drives. Er wordt de sugesstie gedaan dat in sommige gevallen de term power niet correct is waardoor de disk niet correct of geheel niet werkt. Verder wordt er ook vermeld dat de laatste disk firmware minder kritisch is voor dit soort zaken.

Ik heb enkele dingen geprobeert en het mocht niet baten helaas. Ik ga straks nog even in een HP server proberen maar verwacht er niet te veel van.

• maratropa
  • Niet online
ah ok, ik dacht dat je het aan wilde zetten, sommige mensen denken dat het onboard termination is, maar dat zit dus niet meer op LVD devices.

specs

Pagina: 1