Ik heb in ASP/Access de volgende (geparste) sql-query:
INSERT INTO tblExplanation (poll_id,position,explanation) VALUES (9,2,'mijn fantastische verklaring')
Deze geeft een foutmelding, nl. dat er een syntaxisfout is. Wanneer ik deze uitprobeer in Access, dan sliktie het zonder problemen. De onderstaande (geparste) query doet het wel goed in ASP:
INSERT INTO tblVoteLog (poll_id,ip,datum) VALUES(2,'127.0.0.1',#15-3-2004 21:16:06#).
Ik gebruik de volgende code voor het aanroepen:
Edit:
voor de zekerheid: de gegevenstypen zijn:
poll_id: numeriek
position: numeriek
explanation: tekst
Dat objConnectionPoll representeert een verbinding met de betreffende database. Er zijn ook geen conflicten met waardetypes, want in Access zelf werktie als een trein (de geparste versie).
INSERT INTO tblExplanation (poll_id,position,explanation) VALUES (9,2,'mijn fantastische verklaring')
Deze geeft een foutmelding, nl. dat er een syntaxisfout is. Wanneer ik deze uitprobeer in Access, dan sliktie het zonder problemen. De onderstaande (geparste) query doet het wel goed in ASP:
INSERT INTO tblVoteLog (poll_id,ip,datum) VALUES(2,'127.0.0.1',#15-3-2004 21:16:06#).
Ik gebruik de volgende code voor het aanroepen:
ASP:
1
2
| sSQL = "INSERT INTO tblExplanation (poll_id,position,explanation) VALUES ("& iPollID &","& sNAnsw &",'"& sExpl &"')" If (sExpl <> "") Then objConnectionPoll.Execute(sSQL) '(6) |
Edit:
voor de zekerheid: de gegevenstypen zijn:
poll_id: numeriek
position: numeriek
explanation: tekst
Dat objConnectionPoll representeert een verbinding met de betreffende database. Er zijn ook geen conflicten met waardetypes, want in Access zelf werktie als een trein (de geparste versie).
[ Voor 14% gewijzigd door wizzkizz op 15-03-2004 21:58 ]
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.