[asp/access] Insert Into syntaxisfout

Pagina: 1
Acties:

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Topicstarter
Ik heb in ASP/Access de volgende (geparste) sql-query:

INSERT INTO tblExplanation (poll_id,position,explanation) VALUES (9,2,'mijn fantastische verklaring')

Deze geeft een foutmelding, nl. dat er een syntaxisfout is. Wanneer ik deze uitprobeer in Access, dan sliktie het zonder problemen. De onderstaande (geparste) query doet het wel goed in ASP:

INSERT INTO tblVoteLog (poll_id,ip,datum) VALUES(2,'127.0.0.1',#15-3-2004 21:16:06#).

Ik gebruik de volgende code voor het aanroepen:
ASP:
1
2
sSQL = "INSERT INTO tblExplanation (poll_id,position,explanation) VALUES ("& iPollID &","& sNAnsw &",'"& sExpl &"')"
If (sExpl <> "") Then objConnectionPoll.Execute(sSQL) '(6)

Edit:
voor de zekerheid: de gegevenstypen zijn:
poll_id: numeriek
position: numeriek
explanation: tekst

Dat objConnectionPoll representeert een verbinding met de betreffende database. Er zijn ook geen conflicten met waardetypes, want in Access zelf werktie als een trein (de geparste versie).

[ Voor 14% gewijzigd door wizzkizz op 15-03-2004 21:58 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Position is een zgn. reserved word in ODBC. Je moet er [blokhaken] omheen zetten.

INSERT INTO tbl (poll_id, [position],

bookmarken dit lijstje

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Topicstarter
thnx. _/-\o_

was errug stom van mij 8)7 8)7 O+

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Het zou wel goed zijn dat je eens eea opzoekt ivm parametrized queries. Dat is makkelijker en veiliger.
Je hoeft je niet meer te bekommeren over wel of geen quotes rond je waardes te zetten, je hoeft je geen zorgen te maken over quotes die in jouw te inserten waarde voorkomen, en je voorkomt SQL injection attacks.

[ Voor 24% gewijzigd door whoami op 15-03-2004 22:06 ]

https://fgheysels.github.io/