Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[ASUS K8V Deluxe]Zwart spul op condensatoren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.524 views sinds 30-01-2008

• wh-vanderpost
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 31-07-2018
Ik heb vandaag mijn kast even open om te kijken wat een UV lamp voor een effect heeft en tot mijn grote verbazing zie ik dat er een soort van kool achtig spul bovenop de kleine condensatortjes zit, tenminste op 3 hoge potjes rond de geheugenbanken. De lage die er omheen staan hebben nergens last van.
Hieronder staat enigszins uitgebeeld waar de 3 zich bevinden: (de O stelt een condensator voor)
code:
1
2
3
4
5
D  D  D
O   i  i  i
    m  m  m   O
O   m  m  m
    1  2  3

Naast het feit dat het zwarte spul erop zit, staan ze ook nog bol bovenop.

De computer heeft nergens last van, geen reboots en niet onstabiel. Hij is niet OC'ed en de specs zijn:
  • Asus K8V DeLuxe Socket 754
  • AMD 64 Athlon 3200+
  • Antec TruePower 430Watt
  • Zalman 7000A-CU
  • 2x 512 Corsair TWINX XMS CAS2
  • 2x Maxtor 120GB S-ATA (RAID 0) + 1x Maxtor 160GB IDE
  • MadView ATI Radeon 9800PRO 128MB
Er zijn voor zover ik kan zien geen problemen met de voltages, zie onderstaande voor een overzicht:
+12V11,904V
+5V4,945V
+3,3V3,28V
VCore1,518V
Alle voltages zijn stabiel, geen schommelingen en zijn gemeten met Asus Probe V2.21.03

Voor de duidelijkheid heb ik even een aantal foto's gemaakt van de situatie (clickable):
http://www.xs4all.nl/~hilverin/images/DSC00028_c.jpg

wh-vanderpost wijzigde deze reactie 15-03-2004 22:03 (14%)

All knowledge is written

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die condensatoren staan op barsten.
De kans dat hij problemen gaat geven in de toekomst is zeker aanwezig.

Persoonlijk zou ik het bord inruilen als er nog garantie op zit. Er is dudielijk iets niet goed.

Mijn BGG-list

• Dark
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 12:17

Dark

who tweaked the light?

Dit zijn lekkende condensators, daar is al heel veel over geschreven, het bord gaat er zeker minder goed door werken, dus zoals hiervoor al gezegd kan je kijken of er nog garantie is, mocht dat niet het geval zijn zou ik zeker nog even bij de importeur proberen.
Als je er dan nog niet uit komt zijn er vaak wel reparatie setjes condenstatortjes te krijgen.

edit:
dit is een van de eerst verschenen artikelen over de oorzaak en de gevolgen van de lekkende condensators, uit okt. 2002
http://www.niccomp.com/taiwanlowesr.htm

Dark wijzigde deze reactie 15-03-2004 23:08 (20%)

»Asus-M5G »I5-2500K-D2-3148C059-4700M-1.36V »ScytheMugen2Rev.B »16G[4x4G-Samsung M378B5273DH0-CH9 1333 @ 2133] »SeasonicM12D/850W »2x 27" Korean IPS »Asus-GTX660-Ti-2G »Samsung840-120G, etc.

• all_by_myself
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-06 09:05

all_by_myself

AC cooling,....is tha bomb

Ik sluit bij bovenstaande reacties aan... En omdat dit een Athlon64 systeem is zit er zeker nog garantie op... typisch gevalletje RMA.

AMD FX-6100, 8GB, Win10 x64

• Guardian Angel
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Langharig bejaard tuig

Dit probleem is bekend. De condensators hebben een nummer maar ik weet niet (meer) welke slecht waren, ik dacht #330.

Wat is het nummer op jouw bord?

• wh-vanderpost
quote:
GuardianAngel schreef op 15 maart 2004 @ 22:29:
Dit probleem is bekend. De condensators hebben een nummer maar ik weet niet (meer) welke slecht waren, ik dacht #330.

Wat is het nummer op jouw bord?
Ik zal er vanavond even naar kijken, heb de pc nu niet bij de hand namelijk.

En gelijk ook Norrod maar even bellen, bord is namelijk op de HCC 2003 gekocht bij hun. Garantie is er dan nog wel neem ik aan :)
Heb alleen niet zoveel zin om een maand zonder pc te zitten eigenlijk ;(

All knowledge is written

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 05-07 14:51

nexhil

BAM!

heb een tulip bordje met 7 van die lekkende rakkers hier op het werk.

die doet het nou ook niet meer.....

het begon met rare vastlopers.

• wh-vanderpost
quote:
Many thanks! _/-\o_
Mijn zoekakties zijn duidelijk weer niet voldoende geweest!

All knowledge is written

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:22
Dit is echt een bekend euvel.
Had zelf een oud Abit Ka7 mobo. Jammer dat die nu wijlen is. :'(
Succes met het omruilen btw, denk dat het wel gaat lukken.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• wh-vanderpost
quote:
NielsOveres schreef op 16 maart 2004 @ 08:49:
Dit is echt een bekend euvel.
Had zelf een oud Abit Ka7 mobo. Jammer dat die nu wijlen is. :'(
Succes met het omruilen btw, denk dat het wel gaat lukken.
Hmm.. ik heb het zelf nog nooit gezien eigenlijk, ook bij m'n ouwe Asus borden niet..
Ik hoop alleen dat ik m'n Raid set (+data) niet kwijt ben als ik een nieuwe K8V erin zet :'( (ervan uitgaande dat het omruilen geen problemen gaat geven...)

All knowledge is written

• KaMiKaZe
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17-05 15:25
Had ik ook met een K8V. Heb inmiddels een nieuwe, maar die apen zijn vergeten er een IO Shield bij te doen waardoor ik het bord niet meer kan inbouwen :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• wh-vanderpost
quote:
KaMiKaZe schreef op 16 maart 2004 @ 12:02:
Had ik ook met een K8V. Heb inmiddels een nieuwe, maar die apen zijn vergeten er een IO Shield bij te doen waardoor ik het bord niet meer kan inbouwen :(
Dat ga ik voor zijn! Ik heb Norrod al even gebeld en kan zaterdag het bord 1 op 1 om komen ruilen. 'k hoefde verder geen IO plates, of ander bijgeleverd spul mee te nemen, enkel en alleen het bord zelf. ;)

All knowledge is written

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:22
Dat gebeurt vaker, dan ruilen ze alleen het brakke onderdeel om.
Als je namelijk iets er niet bij doet, dan kunnen zij er ook niet veel mee. Dat is neem ik aan de gedachte hier achter.
Ben blij dat je het mobo om kan ruilen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:52
quote:
wh-vanderpost schreef op dinsdag 16 maart 2004 @ 09:15:
[...]
Hmm.. ik heb het zelf nog nooit gezien eigenlijk, ook bij m'n ouwe Asus borden niet..
Ik hoop alleen dat ik m'n Raid set (+data) niet kwijt ben als ik een nieuwe K8V erin zet :'( (ervan uitgaande dat het omruilen geen problemen gaat geven...)
alleerst sorry voor de kick maar ik zit nu precies met deze zelfde vraag. Heb ook een k8v de luxe die overleden is en waar een nieuwe voor komt. Echter ik heb ook een raid 0 array via de promise controller.

Dus TS help me :) blijft de array bestaan / ziet hij hem weer als je een nieuw mobo plaatst ?

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

💻 🔧

quote:
StuiTeR schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:56:
[...]

alleerst sorry voor de kick maar ik zit nu precies met deze zelfde vraag. Heb ook een k8v de luxe die overleden is en waar een nieuwe voor komt. Echter ik heb ook een raid 0 array via de promise controller.

Dus TS help me :) blijft de array bestaan / ziet hij hem weer als je een nieuw mobo plaatst ?
RAID FAQ » Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data? :)

Nothing in life is to be feared, it is only to be understood.

• shaggy8675
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:35

shaggy8675

Misantroop pur sang

En zie hier bijvoorbeeld. Nieuwe maxtor wel in BIOS niet in Windows

Beetje zoekwerk kan je een eind komen hier.

shaggy8675 wijzigde deze reactie 10-11-2005 21:00 (5%)

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is offtopic :) RAID/HDD-related vragen horen in Opslagmedia & I/O Controllers. Maar daar staat toevallig een FAQ ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True