Op een site van
Samsung kom ik mijn chipjes tegen, de specificatie is tot 350 mhz, dit is dus gewoon goed. Ik heb met rivatuner in stappen mijn core en geheugensnelheid verhoogd tot de standaardwaarden, en heb vooral bij de point sprites test van 3dmark2001 opgelet of ik fouten zag, die is daar namelijk erg gevoelig voor naar mijn ervaring, geen fouten. nou heb ik met WinFlash de bios uit mijn kaartje gehaald, met RadEdit de snelheden in de bios verhoogd tot hun normale snelheden, en met flashrom de bios met goede snelheden er weer ingeflasht, en ik zit nu te computeren met mijn videokaart op deze snelheden. Tot nu toe geen problemen. Zal dit dan gewoon een foutje van ATI geweest zijn, aangezien mijn geheugen zelfs nu nog binnen zijn specificaties loopt? Ik houd jullie op de hoogte
edit:
Het kan trouwens geen 9800 np zijn geweest, want de snelheden van een gewone 9800 zijn volgens
club-3d 340 en 290, en de mijne stond op 324 en 290, en windows en de bios vonden een 9800 pro. Het zou kunnen dat ze dus een 9800 pro bios met lagere snelheden in een 9800 hebben geflasht, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 16-03-2004 07:42
]