Toon posts:

Emule een concreet downloadlimiet geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk een heel simpel maar logisch probleem.

1) Ik gebruik 'Emule plus' om te downloaden.
2) Mijn provider 'Telenet', heeft een download-limiet.

Als ik nu een aantal uren Emule aanzet, zit ik binnen no time over mijn
down/ upload limiet heen. Nu zou het voor mij handig zijn als er een mogelijkheid
bestond om mijn limiet te beperken. Dus bijvoorbeeld, max 50mb down en upload op een dag.

Mijn vraag is: Hoe doe ik dat ?

Wat ik heb geprobeerd:

1- Het programma ISP monitor, om m'n bandbreedte in de gaten te houden
2- Netlimiter, dat klinkt leuk. Maar het is alleen bedoelt om je verbinden procentueel in te stellen. ( x aantal kb per totaal aantal kb )
( net als in Emule dus )

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kan vast wel hier:
eMule opensource eDonkey, deel 10

Maar om er toch op in te gaan. Ik ken geen programma dat dat kan (of een eMule mod waar je dat in kan stellen). Een downloadlimiet is voor eMule gewoon klote :).

Verwijderd

Je kan met Netlimiter toch echt bij een programma zeggen hoe snel up/downloaden hoor.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:28:
Je kan met Netlimiter toch echt bij een programma zeggen hoe snel up/downloaden hoor.....
Ja, dat probeerde ik uit te leggen. Maar niet met een concreet aantal MB.
Dus dat ik per dag instel dat emule.exe 50 MB mag versturen en 50 mb mag ontvangen. Dat is eigenlijk wat ik wil.
Als je anders een uurtje of twee te vlot download vlieg je op smalband bij Telenet. En dat probeer ik nu juist te voorkomen. :)

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje..

Mijn vraag is verder 'hoe doen andere telenet / andere bandbreedte beperkte gebruikers dit ??

Verwijderd

Ik heb ook telenet en ik gebruik gewoon netlimiter om mijn upload te beperken, mijn downloads start ik meestal overdag en als ze goed bezig zijn is het meestal na 12u en dan telt het toch maar voor de helft.
En voor de rest goed je telemeter in de gaten houden en zo veel mogelijk 's nachts doen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wie zegt dat andere Telenet gebruikers illegaal downloaden? >:) O-)

Ik ken zelf ook geen programma wat dit mogelijk maakt. Het enige wat je zou kunnen doen is berekenen wat voor snelheid je nodig hebt om aan maximaal 50 Mb per dag te komen. Dat is natuurlijk vrij simpel, na wat rekenen kom ik uit op een continue downloadstream van 0,59 kbyte/s uit.

Omdat eMule ook wel eens niet download (omdat geen sources of je staat in een enorme queue) kun je die limiet makkelijk op 1 of 2 kbyte/s zetten. Met NetLimiter kun je deze snelheid vast zetten.

Natuurlijk zou je het liefst met 100 kbyte/s kunnen downloaden wanneer je voldoende connecties hebt, en er gewoon mee ophouden als je bij de 100 Mb per dag komt ofzo, maar ik ken vooralsnog geen programma's die dat kunnen doen. Overigens zie ik dat Telenet slechts 1 euro per gigabyte rekend, en dat is natuurlijk nog steeds hartstikke goedkoop, aangezien je voor een DVD film, muziek CD, softwareprodukten en spellen AANZIENLIJK meer betaald. Dus mischien is het niet zo'n gek idee om gewoon eens wat Gigabytes bij te kopen ;)

En dan zeggen ze dat ze in Nederland zuunig zijn.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door maartena op 16-03-2004 21:26 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op 16 maart 2004 @ 21:25:
Wie zegt dat andere Telenet gebruikers illegaal downloaden? >:) O-)

Ik ken zelf ook geen programma wat dit mogelijk maakt. Het enige wat je zou kunnen doen is berekenen wat voor snelheid je nodig hebt om aan maximaal 50 Mb per dag te komen. Dat is natuurlijk vrij simpel, na wat rekenen kom ik uit op een continue downloadstream van 0,59 kbyte/s uit.

Omdat eMule ook wel eens niet download (omdat geen sources of je staat in een enorme queue) kun je die limiet makkelijk op 1 of 2 kbyte/s zetten. Met NetLimiter kun je deze snelheid vast zetten.

Natuurlijk zou je het liefst met 100 kbyte/s kunnen downloaden wanneer je voldoende connecties hebt, en er gewoon mee ophouden als je bij de 100 Mb per dag komt ofzo, maar ik ken vooralsnog geen programma's die dat kunnen doen. Overigens zie ik dat Telenet slechts 1 euro per gigabyte rekend, en dat is natuurlijk nog steeds hartstikke goedkoop, aangezien je voor een DVD film, muziek CD, softwareprodukten en spellen AANZIENLIJK meer betaald. Dus mischien is het niet zo'n gek idee om gewoon eens wat Gigabytes bij te kopen ;)

En dan zeggen ze dat ze in Nederland zuunig zijn.... ;)
LOL bedankt voor je reactie.

Tja, over dat zuinig... ik ben een Nederlander die in Belgie woont... :)
( en was voorheen @home gewend, vandaar. En bedankt voor de 'na 12 uur downloaden tip', die wist ik nog niet. )

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Upload:
Is constant zet kbs zo laag dat je niet over je limiet heen gaan(even rekenen)

Download:
Je weet toch wat je download!??

Advies:
Neem een andere ISP!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
off een download lijst nemen die in totaal niet over je limiet heen komt en heel goed bijhouden...

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 18:26
je zou emule ook zo in kunnen stellen dat je download naar een partitie /directory met beperkte beschikbare ruimte. hier zijn vast wel progs voor
Pagina: 1