Toon posts:

WOL - ASUS P3B-F - realtek RTL8139

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgend probleempje.
Ik zou graag via WOL mijn computer doen opstarten maar het wil maar niet lukken.
Ik heb een search gedaan bij ASUS, Aopen en Realtek maar geen voldoende info gevonden.

Het netwerkkaartje welke ik bezit heeft geen aansluiting voor een WOL-kabeltje naar het mobo. Maar het ondersteunt wel ACPI. En als ik het goed begrepen heb zou het kaartje dus voeding moeten krijgen via PCI. Het moederbord is wel voorzien voor een aansluiting met een WOL-kabeltje.

Ik heb in mijn bios WOL aan gezet en bij de instellingen van de kaart in windows xp dat ook gedaan.

Als ik nu de computer op standby laat gaan, dan gaat het lampje van de ehternetkaart ook uit. En ik veronderstel ,en ik heb het ook gelezen in een andere toppic bij mijn search, dat als er voeding is naar de kaart toe dat het lampje dan blijft branden en dat er dan ook blijvende controle is op eventuele binnenkomende gegevens.

Ik heb een realtek RTL8139 ethernetkaartje, een ASUS P3B-F moederbord en een Aopen FSP325 voeding.

Heeft er iemand hiermee soms ervaring, of kan mij iemand helpen?

_/-\o_ _/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Staat er soms een NAT modem of router voor je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Ja er staat een router voor van US robotics.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je Het Grote Poortmappingsverhaal al doorgelezen?

Verwijderd

Denk niet dat je kaart het kan.

WOL werkt niet alleen vanuit standbye, ook vanuit 'uit' stand.

Als je comp uit staat, dan wel led activity?

In windows hoef je niks in te stellen voor WOL, tenzij je em uit standbye wilt krijgen, maar nogmaals, dat werkt ook vanuit uit stand.

Router maakt opzich niet uit (als je het maar wel vanuit je eigen netwerk doet dan). Wel heb je met goedkopere (thuis) routers en switches dat die op den duur hun ARP cache flushen, zodat ze ineens het MAC van de NIC niet meer weten.

En aangezien WOL een broadcast is heb je niet zo veel aan portmapping.

Heeft je NIC een bios? Waarvan je misschien een regel langs ziet komen tijdens het booten?

Da's voor een PXE boot, die functionaliteit gaat meestal samen met WOL, omdat PXE je instaat stelt van een server te booten en zo een nieuwe image terug te blazen, enz.

Als die die BIOS niet heeft, zal'ie ook niet kunnen WOL'len.

Verwijderd

Topicstarter
Extec

bedoel je met kaart de MOBO? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Neen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu volgende instellingen gevonden.

Bij het in standby gaan boot de computer auromatisch terug op. En dit zonder dat in de computer probeer te breiken.

Ik heb ook een instelling gevonden dat de computer in standby gaat en dat de let van de router blijf branden. Ik denk dat dit de goede weg moet zijn. Maar als ik dan via MACPAC de computer wil laten ontwaken lukt dat niet.

Iemand suggesties?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

nou.....
ik heb met een Qtec kaart (via chipset) en hetzelfde mobo het volgende gehad:

Ik werk niet met WOL, maar als ik de pc uitzette, dan bleven de lampjes wel branden.

Deze kaart had ook geen aansluiting voor WOL, dus misschien dat dat iets helpt??

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
anti-xp

wat heb je dan eigenlijk gedaan?

Ben echter niet van de rapste.

;)
Pagina: 1