het volgende systeem loopt regelmatig en onvoorspelbaar vast. Soms tijdens opstarten, heel soms bijvoorbeeld middenin een spel of applicatie.
Het systeem is net geupgraded van P3 mobo + P3 500 naar Xp1500+, dit is dus het enige wat is veranderd!
precieze specs:
Temperatuur is stressed onder 35°C, Coolermaster std tot 2400+ arctic silver 5
Het volgende is geprobeerd:
De voeding (250/300W) lijkt me niet erg logisch, aangezien er geen zware hardware in zit, en mocht die te zwak zijn krijg je een reboot en geen lockup.
Geheugen is goed, anders zouden BSODs te zien zijn.
Harddisk vertoont geen fouten en zou ook BSODs geven.
AGP bus *lijkt* goed te werken.
Bootlog geeft geen vreemde meldingen.
Vragen:
Hoe kan ik het systeem intensiever testen (PCI, AGP, Sound)?
Is er een bekende/beruchte combo in het systeem die onstabiel kan zijn?
Elk idee is zeer welkom aangezien ik er nu echt niet meer uitkom.
Het systeem is net geupgraded van P3 mobo + P3 500 naar Xp1500+, dit is dus het enige wat is veranderd!
precieze specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| MSI K7T Turbu ver. 3 Via133 chipset AMD Athlon XP 1500+ (133FSB-MP10) 1x 256MB SDRAM 133mHz WD 13,0 GB 5400rpm HDD Viper v770 32mb TNT2 chipset 42x CDROM Toshiba Realtek rtl 3280 10/100mbit NIC Onboard audio AC'97 Windows XP SP1 NL |
Temperatuur is stressed onder 35°C, Coolermaster std tot 2400+ arctic silver 5
Het volgende is geprobeerd:
code:
1
2
3
4
| Geheugen getest, 100% succes, zat ook in oude systeem en werkte. Windows reinstall + alle updates Bios update naar nieuwste versie MS6330 3.6 Laatste drivers van ALLE hardware |
De voeding (250/300W) lijkt me niet erg logisch, aangezien er geen zware hardware in zit, en mocht die te zwak zijn krijg je een reboot en geen lockup.
Geheugen is goed, anders zouden BSODs te zien zijn.
Harddisk vertoont geen fouten en zou ook BSODs geven.
AGP bus *lijkt* goed te werken.
Bootlog geeft geen vreemde meldingen.
Vragen:
Hoe kan ik het systeem intensiever testen (PCI, AGP, Sound)?
Is er een bekende/beruchte combo in het systeem die onstabiel kan zijn?
Elk idee is zeer welkom aangezien ik er nu echt niet meer uitkom.