|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ik heb er nog niet van gehoord, maar dat lijkt me afhankelijk van je provider.
Op mobiel A wordt een berichtje ingetikt en vezonden naar mobiel B; vervolgens wil ik dat mobiel B het automatisch forward naar mobiel C.
Misschien dat het softwarematig kan? Ik heb een Nokia die altijd aan een datakabel en een PC zou kunnen hangen ... als er dan een stukje software is wat een SMS-bericht binnen ziet komen en vervolgens doorstuurt, heb ik ook het gewenste resultaat. Toch?
[ Voor 44% gewijzigd door pven op 15-03-2004 21:10 ]
pven schreef op 15 maart 2004 @ 21:07:
Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Op mobiel A wordt een berichtje ingetikt en vezonden naar mobiel B; vervolgens wil ik dat mobiel B het automatisch forward naar mobiel C.
Misschien dat het softwarematig kan? Ik heb een Nokia die altijd aan een datakabel en een PC zou kunnen hangen ... als er dan een stukje software is wat een SMS-bericht binnen ziet komen en vervolgens doorstuurt, heb ik ook het gewenste resultaat. Toch?
Zal de persoon met mobiel B blij mee zijn. Kost toch weer zon 0,22€ of zo.
Dus daarom denk ik dat gewoon niet mogelijk is, of in elk geval niet mogelijk moeten zijn
[ Voor 7% gewijzigd door koli-man op 16-03-2004 11:35 ]
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Stel je eens voor dat mobiel B mijn zakelijk mobiel is en mobiel C mijn persoonlijk. Mijn persoonlijk mobiel geef ik niet aan zakelijke mensen. Met andere woorden: als iemand naar mijn zakelijk mobiel een SMS verzend, wil ik die op mijn persoonlijk mobiel ontvangen.koli-man schreef op 16 maart 2004 @ 11:34:
[...]
offtopic:
Zal de persoon met mobiel B blij mee zijn. Kost toch weer zon 0,22€ of zo.
Dus daarom denk ik dat gewoon niet mogelijk is, of in elk geval niet mogelijk moeten zijn
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Reken maar dat je in beide gevallen betaald!dawuss schreef op 16 maart 2004 @ 11:58:
En waar wil je dat deze forwarding gebeurt? In je telefoon, zodat je voor elke doorgestuurde sms betaalt, of bij je provider?
Maakt me niet uit; in beide gevallen komt het voor rekening van mijn baas.dawuss schreef op 16 maart 2004 @ 11:58:
En waar wil je dat deze forwarding gebeurt? In je telefoon, zodat je voor elke doorgestuurde sms betaalt, of bij je provider?
Ik heb overigens een Nokia6210; daar zit de forward-optie niet in.
Iemand een idee? Soft- of hardwarematig maakt me niets uit. Ik heb overigens naar Oxygen gekeken, maar daar zit een dergelijke optie zo te zien niet in.
Verwijderd
Hoe zou je het hardwarematig willen doen? kabel aanleggen tussen mobiel A, B en C ?pven schreef op 17 maart 2004 @ 21:36:
Subtiele kick
Iemand een idee? Soft- of hardwarematig maakt me niets uit. Ik heb overigens naar Oxygen gekeken, maar daar zit een dergelijke optie zo te zien niet in.
Als je het softwarematig zou willen doen: Stel je voegt een stukje software toe aan je Nokia, of welk toestel dan ook, en verstuurt het bericht. Dan bestaat de kans dat het forwarden van het sms'je niet wordt herkend (als het al mogelijk zou zijn) door het mobieltje dat de sms moet forwarden.
Kortom, het enige dat een dergelijke dienst zou kunnen ondersteunen is het netwerk en/of je provider.
die doen het in ieder geval niet, heb ik ook geprobeerd toen ik tijdelijk 2 nummers had (nummerbehoud ging toen niet echt en al die abonnementjes waren toch gratis)Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:17:
[...]
Kortom, het enige dat een dergelijke dienst zou kunnen ondersteunen is het netwerk en/of je provider.
er zijn wel programmas die de smsjes uit je telefoonhalen, en volgens mij kan je met dezelfde programmas smsjes versturen.
kan je niet iets met macro's doen? dat je een programma opstart en vervolgens bedient met toetsencombinaties. met google vond ik http://www.windowspowerpro.com dus of het werkt weet ik niet, maar het lijkt mij dat het in combinatie met een of andere phone manager doet wat het doen moet