2 monitoren op 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:50
is het mogelijk om 2 monitoren op 1 pc te draaien? ik heb erover gehoord..
ik wil dus bv op monitor 1 een game late zien en op monitor 2 msn/mirc ofzo zijn er maniere om dit te doen?

blaap

Verwijderd

Ja, als je over DVI beschikt op je vga, kun je met een converter van D-SUB naar DVI dit uitvoeren.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

of als je een tweede videokaart hebt.

maar, ik wil niet onaardig zijn, maar er valt redelijk wat te vinden als je zoekt op
dual monitor. of dual head.

Makerij Hofman

Verwijderd

Ja, dat is mogelijk, je hebt hiervoor 1 van beide dingen nodig:

1) Videokaart met 2 uitgangen
2) VGA split kabel

Wel even over je post,
1) Dit is het verkeerde forum => Videokaarten
2) Als je in de search kijkt zijn hier al een hele hoop topics over.

• blaatschaaap
  • Laatst online: 23:50
ow sorry dat ik het verkeerd heb gepost ><
maare waar kan ik een vga splitkabel krijgen?

blaap

Verwijderd

blaatschaaap schreef op 15 maart 2004 @ 20:59:
ow sorry dat ik het verkeerd heb gepost ><
maare waar kan ik een vga splitkabel krijgen?
Tja, ik denk zelf dat je het kan vinden bij een computerboer, of een techniek zaak ofzo. Je mag wel even wat meer searchen, staat inderdaad een boel over Dual Screen vermeld op GoT.

• Schapie
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Maar met een vga spillterkabel is het niet meer mogelijk om beeld afzonderlijk op twee monitoren te krijgen want dan dupliceer je het scherm eigenlijk gewoon.
En zoals gezegd moet je hiervoor een dualhead vga kaart hebben dus een vag kaart met twee aansluitingen dus bijv twee keer dvi voor twee tft'tjes oid

No signature found

Verwijderd

Je kan t op 2 manieren doen:
2 videokaarten in je pc (1x pci en 1x agp)
of 1 vga kaart met dualhead :)
Ik heb games i.c.m. irc de beste ervaringen met beide opties dus :)

Maar je zit sowiesow in t verkeerde gaatje ;)
kijk hier maar eens:
Videoplanken & Beeldkanonnen
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 21:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:19:
Je kan t op 2 manieren doen:
2 videokaarten in je pc (1x pci en 1x agp)
of 1 vga kaart met dualhead :)
Ik heb games i.c.m. irc de beste ervaringen met beide opties dus :)
Als je kiest voor 1 videokaart met 2 uitgangen (bv VGA + DVI met VGA verloopplug). En je kiest voor grotere desktop (dus niet clonen). Gaat dan je game performance niet onwijs achteruit tijdens het gamen :?

Werkt het wellicht beter met 2 videokaarten: 1 eenvoudige voor simpele windows schermpjes en 1 snelle videokaart voor games?

Wat ik ook wel eens geprobeerd heb: game op 2 monitoren naast elkaar spelen: zie je dus veel meer B) . Werkte wel, maar was toen ontzettend traag... (jaartje geleden). Iemand daar nu nog ervaring mee?

(kan me een reklame van flightsimulator herinneren waar je 2 (of zelfs 3 monitoren) naast elkaar zag... Net als in een cockpit :P )

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik denk dat hij op dit moment redelijk goed weet wat hij moet doen.

kortom: 1 agp en 1x pci= 2monitoiren(DH), of 1x apg die dualhead ondersteund, bijvoorbeeld: Matrox,SAPPHIRE,ETC.

Ik denk dat de case hierbij wel gesloten kan worden
8-)

workstation server laptop

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

inderdaad past dit beter in Videoplanken & Beeldkanonnen maar omdat dit al vaak is langsgekomen, past het daar niet (vanwege de FAQ topicstart) en verplaats ik dus ook niet maar sluit ik het topic.

Koop een tweede videokaart en je bent er. Voor tips & truuks is al heel veel op en buiten dit forum te lezen - begin met de relevante sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif). Succes & have fun :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.