Toon posts:

Videocamera als webcam gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

we krijgen hier thuis binnenkort puppies (whee :(), en nou willen mn ouders als ze beneden aan het werk zijn altijd die beesten in de gaten kunnen houden :)

Nou dacht ik eraan dat we onze videocamera kunnen gebruiken, en dan via de video-in van mn TV-kaart.

Maar nu is mn vraag, hoe pak ik zoiets aan, dus gewoon erin pluggen?
En hoe zit het met software voor het streamen ervan, want het moet natuurlijk op de computer beneden te bekijken zijn, wat kan ik het beste gebruiken daarvoor?

En zou het ook mogelijk zijn met geluid (wel fijn als ze horen als zo'n beest de longen uit z'n lijf jankt >:))

bedankt alvast ;)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 20:18

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ja dit is mogelijk, gewoon zoals je al zei erin pluggen en dan werkt het vrijwel hetzelfde als een webcam. Er is via download.com wel wat software te krijgen die aan je wensen voldoen en de audio is gewoon op te vangen door de mic in de camera te verbinden met je mic van je geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit het dan met kwaliteit van de stream?

het is alleen voor intern...

Verwijderd

Dat werkt perfect , gewoon de juiste videokaart hebben (bv Guillemot Maxi Gamer Cougar video edition) . Maat van mij doet dit en dat werkt perfect , we hebben zelfs niets moeten instellen !