Hallo,
Ik heb sinds ik Suse 9.0 in December vorig jaar heb gekocht, er nog altijd niet van kunnen genieten. Ik heb namelijk een HPT372 RAID IDE controller en daar geven ze bij Suse geen support voor
Nu heb ik ondertussen gevonden dat ik de kernel panic bij booten van de installatie CD-ROM kan verhinderen met deze regel te specifiëren:
Met YAST2 kom ik nergens. Die load geen module op voor HPT RAID.
Dan maar de manual installation.
Om het even te illustreren heb ik de install onder vmware gestart.
Ik kies dus om een RAID module te laden:

Vervolgens "More modules" omdat HPT RAID niet in de lijst staat.

Suse vraagt dan naar een diskette met die modules. Die modules2 disk is gemaakt aan de hand van de images die in /boot van de CD staan, met rawrite.

Hier kiezen we dan hptraid

YAST laadt dan automatisch ataraid en hptraid, maar vraagt naar een parameter voor zowel ataraid als hptraid:

Als je ze blank laat of verkeerd invult, krijg je een fout:

Weet iemand welke parameters er moeten ingevuld worden en of dit de correcte manier van werken is om de HPT372 RAID controller te kunnen gebruiken ?
Op de site van High Point (www.highpoint-tech.com) zijn er firmware updates en drivers voor Suse 8.2, maar niks voor de 9. Er zijn ook open source drivers.
Dien ik deze te gebruiken ipv die modules ?
Wie kan me hier op weg helpen ?
Ik heb sinds ik Suse 9.0 in December vorig jaar heb gekocht, er nog altijd niet van kunnen genieten. Ik heb namelijk een HPT372 RAID IDE controller en daar geven ze bij Suse geen support voor

Nu heb ik ondertussen gevonden dat ik de kernel panic bij booten van de installatie CD-ROM kan verhinderen met deze regel te specifiëren:
code:
1
| ide0=0x1F0,0x3F6,14 ide1=0x170,0x376,15 ide2=0 ide3=0 ide4=0 ide5=0 ide6=0 ide7=0 ide8=0 ide9=0 |
Met YAST2 kom ik nergens. Die load geen module op voor HPT RAID.
Dan maar de manual installation.
Om het even te illustreren heb ik de install onder vmware gestart.
Ik kies dus om een RAID module te laden:

Vervolgens "More modules" omdat HPT RAID niet in de lijst staat.

Suse vraagt dan naar een diskette met die modules. Die modules2 disk is gemaakt aan de hand van de images die in /boot van de CD staan, met rawrite.

Hier kiezen we dan hptraid

YAST laadt dan automatisch ataraid en hptraid, maar vraagt naar een parameter voor zowel ataraid als hptraid:

Als je ze blank laat of verkeerd invult, krijg je een fout:

Weet iemand welke parameters er moeten ingevuld worden en of dit de correcte manier van werken is om de HPT372 RAID controller te kunnen gebruiken ?
Op de site van High Point (www.highpoint-tech.com) zijn er firmware updates en drivers voor Suse 8.2, maar niks voor de 9. Er zijn ook open source drivers.
Dien ik deze te gebruiken ipv die modules ?
Wie kan me hier op weg helpen ?