Toon posts:

ati driver error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje met mijn sapphire radeon 9800 pro, vandaag wou ik de 4.3 catalyst drivers installeren en toen ik mijn oude drivers wou verwijderen kreeg ik volgende error; unable to load islayer.dll into memory

dan heb ik de drivers verwijderen via driver cleaner, de drivers waren weg, toen wou ik de 4.3 drivers installeren na een reboot en toen kreeg ik een error van aticim.dll of zoiets, dus de setup kan ik onmogelijk uitvoeren

nu heb ik ze wel geinstalleerd gekregen via apparaatbeheer en daar heb ik via de inf-file het stuurprogramma bijgewerkt, dus de drivers staan er wel maar ik heb nu geen control panel om mijn instellingen aan te passen...

enig idee hoe dit opgelost kan worden?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga eens naar safemode en verwijder daar de videokaart (in apparaatbeheer). Herstart het systeem en laat Windows opnieuw de kaart detecteren. Dat wil nog wel eens helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
nee, niets helpt... ik heb in veilige modus geprobeerd, daar net hetzelfde probleem.. :(

Verwijderd

ik heb onder windows 2003 ook vreemde meldingen gekregen dat dit geen 64bit windows was maar dat had ik omzeild door in plaats van de install files te gebruiken via systeem beheer de driver up te daten en vreemd genoeg pakte hij de driver toen wel mischien kan je de driver via systeem beheer instaleren. Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is al gebeurd, de drivers zijn geinstalleerd, maar ik wil het ati control panel installeren, maar jammer genoeg krijg ik daar nog steeds dezelfde errors, ik heb ondertussen al in mijn bios instellingen aangepast ivm agp aperture size, omdat ik vorige week een bios update gedaan heb, maar niets helpt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu eindelijk de juiste oplossing gevonden;
drivers verwijderen, reboot in safe mode, driver cleaner uitvoeren, reboot terug gewoon en dan drivers installeren..
Pagina: 1